Selasa, 28 Mei 2019

MUGAR


Selasa Pon 28 Mei 2019
BENINGE EMBUN ESUK



2 Babad 15:1-15
Jabur 93
Wahyu 21:15-22
Yokanan 15:9-11
“Nalika mireng pangandikané Nabi Azaria bin Odèd mau, Raja Asa tuwuh semangaté. Sakèhé brahala ing Yéhuda lan Bènyamin banjur disingkiraké, semono uga sing ana ing kutha-kutha ing pegunungan Éfraim sing wis ditelukaké. Mesbèhé Pangéran sing ana ing platarané Pedalemané Allah iya nuli didandani.” 2 Babad 15:8

KOLESTEROL MENGANCAM?TENANG ADA NUTMEG
 
Sejatine tembung MUGAR  kuwi seka tembung Pugar, sing tegese ndadekne samubarang apik, lan ing sakjroning ndadekne apik mau ana perangan-perangan sing kudu diowahi lan uga diguwang,dipunggel,dikepras,dibabati lan disingkirake. Pugar kok bisa dadi MUGAR? Iki merga wis dadi tembung sing tegese nindakne, seka Pugar sejatine memugar, ananging ilat Jawa kereb angel muni jangkep, mula sing njedul ora Memugar ananging MUGAR..

Ana crita neng Kitab Suci bab MUGAR kuwi, sing ditindakne dening raja Asa. Dene sing dipugar kuwi ora mung bangunan, ananging bab tata urip sakwutuhe. Pancen sing ketok dipugar kuwi bab bangunan pisik, ananging sejatine sing luwih disik dibongkar yakuwi pola pikir. Raja Asa wani ngadepi sakwernaning pepalang sing ngedang-dangi lakuning MUGAR tata panguripane bangsa sing dipimpin. Ana neng pamirsane Raja Asa, salah kuwi ya salah mula kudu seleh, sanadyan carane nyadarke ya kudu nganggo seni. Lan ing pungkasan proses MUGAR kuwi, raja Asa  ngajak mbangun janji karo Gusti Allah, lan kuwi  dilakoni kanthi bungah.

PEMBERSIH JERAWAT

Kahanan sing klakon neng jaman Raja Asa ya isa klakon neng jaman saiki. Neng jaman Raja Asa, kabeh pada ora nglalekne bab ngabekti, malah luwih sengkut. Ananging pola pikire sing luput, ngibadah tujuanne ora kanggo ngrumati keslametan,ora kanggo kabutuhan spiritual, ananging mung sadrema  tata wajib lan malah kanggo statur sosial. Pada lali tujuan awa ngibadah, kabeh mung kanggo mareme pribadi. Mula yen manut patuladane Raja Asa, kabeh kudu dipugar, dibabati,diresik’i, diobong ben resik lan sakbanjure sing njedul mung bab anyar kang sarwa apik..Kaya dene raja Asa, jenenge nggawe perubahan kuwi abot, semono uga ing jaman saiki, abote ngeram. Kabeh jik pleg mbuleg karo kansep urip jaman mbiyen sing sejatine ora gathuk karo jaman saiki. Ananging angele kaya ngapa, MUGAR kuwi kudu klakon lan dilakoni supaya urip luwih ana paedahe..

“Rep ngandi Jo, jik sore kok wis klimis?” Takone Lik Ndoleng neng Dalijo.
“Arep mangkat rapat kang, meh mangkat gasik, nyawiske papan karo mesenke senek lan mangane” Semaure Dalijo karo jungkatan neng ngarep kaca pengilon.
“Lha pora wis ana sing tanggung jawab ngurus bab kaya ngono kuwi?” Takone Lik Ndoleng meneh..
“Biyuh Lik…takonmu kaya wartawan kuwi meh ngapa ta jane..mbok ben kang Dalijo mangkat disik,nyawiske butuhe wong rapat, ora mung papane ananging ya mangane. Yen wis ana sing kejibah,ya is akerjasama. Tinimbang sampeyan mung kakean paidon,kakean kritik,kakean lambe…pungkasane ya mak busss..ragelem tumandang..”Semprote Nduk I’in marang Lik Ndoleng.
“Sik tak mangkat..ngko tak bungkuske pecel lel gelem ra Lik?”, Dalijo pamit, sinambi sajak ngece, dene Lik ndoleng mung klecam-klecom, snambi ngelus-elus sirahe sing rambute kari 29 las..

Mbah’e..



Tidak ada komentar:

Posting Komentar

FIKSI Di Malam PASKAH