BENINGE
EMBUN ESUK
KEMIS
LEGI 13 SEPTEMBER 2018
ISA MACA
Yosua
2:1-14
Mazmur
116:1-9
Lukas
7:1-10
“Bareng
mireng aturé perwira mau, Gusti Yésus gumun banget. Panjenengané nuli mirsani
wong akèh sing padha ndhèrèkaké sarta ngandika: “Aku durung tau tumon pengandel
sing semono gedhéné, senajan ing antarané wong Israèl pisan.”Lukas 7:10
Tumrab bocah sing lagi pada sekolah, sing
paling utama supayane bisa lancer anggone neruske pasinaone yakuwi bab MACA. Sing
wis wasis utawa lancer maca’ne, mesti luwih gampang neruske pasinaone, ananging
sing durung isa lancar maca utawa durung isa maca, mesti pasinaone bakalan
kangelan. Sing diarani ISA MACA kuwi nalika bocah utawa sapa wae sing wis bisa
nggathuk-nggathukne hurup supaya isa muni lan nduweni teges utawa arti, kuwi
sing diarani isa maca. Dene sing diarani
durung isa maca, yakuwi sing durung utawa ora bisa nggathuk-nggathukne hurup
supaya bisa ana tegese.
Ana crita saka Kitab Suci, babagan senopati Rum
sing wis nate krungu crita kasektene Gusti Yesus. Saka crita-crita kuwi,
senopati mau nduweni penemu yen apa wae bisa klakon adedasar kapercayan marang
Gusti Yesus. Mula nalikane rewange senopati mau lara banget, njur ngepasi Gusti Yesus
ana papan kono, senopati mau banjur nyuwun marang para pinitua Yahudi,
cikben Gusti ngrawuhi rewange ben
marasake. Senopati kuwi miguna’ake tata panguripane minangka tentara kanggo
mraktekake kapercayane. Yen ana donyaning tentara bab dhawuh kuwi mandi banget,
mula imane utawa kapercayane senopati kuwi ya lumaku mangkono, angger Gusti
dhawuh mesti klakon. Senopati kuwi “isa
maca” kahanan, ya kahanane dewe lan uga kahanane Gusti Yesus. Mirsani
lelakon sing kaya mengkono kuwi Gusti Yesus gumun,lan kabeh ndadekne apa sing
dadi panyuwune (kebutuhane) senopati Rum mau klakon kabeh.
Amarga isa maca kahanan, ya kahanane dewe lan
kahanae Gusti, mula iman’e senopati mau
urip, merga urip banjur isa murup lan ndadekne padang ana ing sakiwa tengene.
Mula sing pada sregep anggone sinau ben isa maca kahanan, maca sasmita, maca
obah mosiking jaman , amarga kabeh kuwi dadi “Bahasane Gusti” kanggo awake dewe
kabeh.
“Jo, wingi aku mulih layat, mampir warunge
Wasti, ananging takjak guneman kok njemblem wae, ana apa ya?”, Lik Ndoleng
cluluk dewe, nalika lagi lungguh ana ruang tamu karo Dalijo lan Nduk I’in.
“Cen sampeyan niku minangka tiyang jaler
kebangeten tenan kok lik, ora isa maca atine wong wedok, mung nggugu karepe dewe,
rumangsa dadi wong lanang, Ala ning kudu menang. Lha wong disambati Yu Wasti,
dijaluki tulung, dijak taren bab greja, lha kok kemaki njenengan niku, sok
sibuk, sok penting,kamangka ya nyatane ora. Niku sing ndadekne Yu Wasti
gregeten kalih sampeyan lik”, Nduk I’in nyemprot pakne cilik sak kayange.
“Cen ngono kok In paklikmu kuwi. Kemakine pol,
rumangsa menang dewe, pinter dewe, ning jan-janne ora isa maca kahanan, pomeneh
maca kahanane liyan, ning njaluke wong liya kon maca kahanane njur mangerteni”,
Dalijo sajak kemropok melu nguneni Lik Ndoleng, karo klepas-klepus ngisep
jarumsuper..
“Hmmmm..dikumbah tenan aku iki cahhh….”, Lik
Ndoleng semaur karo nyruput kopine sing sak teko gede.
Lur,
ayo pada tansah sinau supaya isa maca kahanane liyan..
Mbahe
Tidak ada komentar:
Posting Komentar