Rebo
Pon 27 Mei 2020
BENINGE
EMBUN ESUK
1
Para Raja 8:54-65
Jabur
99
Yokanan
17:11b-19
Ing dina iku uga Sang Prabu nucekake tengah-tengahe plataran ing
sangarepe padalemane Sang Yehuwah, amarga iya ana ing kono iku anggone
panjenengane nyaosake kurban obaran, kurban dhaharan lan sakehe gajihe kurban
slametan, amarga misbyah tembaga kang ana ing ngarsane Sang Yehuwah iku
keciliken manawa kanggo ndekekake kurban obaran lan kurban dhaharan sarta
sakehe gajihe kurban slametan mau. 1 Para Raja 8:64
NUCEKAKE kuwi asale saka tembung
Suci,sing tegese resik utawa babar blas ora ana regede. Suci kuwi tembung kang
netral, dene NUCEKAKE kuwi pagawean utawa tumndak kang nduweni ancas supaya
Suci. Dadi cekak-aose, NUCEKAKE kuwi tumindak utawa pagawean kang tujuan utawa
ancase supaya dadi Suci.dene kang didadekne Suci kuwi ya isa apa wae, isa
kahanan, isa barang, isa wektu lan lan sakpanunggalane. Dene gawean NUCEKAKE
kuwi isa diayahi sapa wae, gumantung karep, yen nduweni karep mesti isa.
NECEKAKE kuwi isa klakon merga “kesepakatan” utawa “konsensus’. Nalika ana
paguyuban kang sepakat NUCEKAKE kahanan, wektu, barang utawa papan, mula lumantar apa kang wis dadi
kesepakatan lan dilakoni, kuwi isa dadi Suci, lan pambudidayane isa diarani
NUCEKAKE.
Apa kang klakon neng Kitab Suci, nalika
jamane Raja Soleman, cethane neng Para Raja 8 ayat 54-65 njlentrehake baba pa kuwi
Suci lan NUCEKAKE. Prabu Soleman anggone tumindak NUCEKAKE papan lan kahanan
lumantar patraping kapercayan, lan uga ana sranane, yakuwi Korban kang cacahe
ya jian ora memper. Sranane NUCEKAKE kang diayani dening Prabu Soleman kuwi ana
sapi rolikur ewu lan wedus satusrongpuluh eweu. Biyuhh, lha panggonane pora
kebak tlethong lan srinthil yen cacahe kewan semono okehe? Hayo embuh, kuwi
critane Kitab Suci. Sing cetha, Kitab suci mung meh crita yen ayahan NUCEKAKE
kuwi butuh srana, butuh piranti, ora mung kothong-mlompong. Dene tujuan utawa ancas NUCEKAKE kau ya supaya
Suci, lan kasucen kuwi sejatine kahanan kang dadi pepinginane saben wong. Suci lan
Kasucen kuwi padha karo sehat utawa waras. Sehat saka sakabehing penyakit,
waras saka sakabehing masalah.
Sinau saka critane Prabu Soleman neng
Kitab Suci, bab Suci, NUCEKAKE lan uga Kasucen, ing jaman saiki sejatine ya
padha butuh. Umpamane wae bab NUCEKAKE kahanan saka polahe Topik Songolas. Menungsa ing jaman
saiki kudu wani tumindak kanggo NUCEKAKE kahanan, ben Suci,ben Sehat lan dadi
Waras. Dene pambudidaya NUCEKAKE mau mbutuhake Korban. Yen ing jamane Prabu
Soleman butuh sapi rolikurewu lan Wedus satusrongpuluhewu, kang ajine pol
okehe, saiki ya kudu wani ngetokne Korban. Ora kudu Sapi lan Wedus, ananging
ajine Sapi lan Wedus kuwi sing kudu dadi undheran. Ing Jaman saiki, wong-wong
kudu wani “ngorbanake” apa kang dadi srana supaya kahanan isa Suci. Pakaryan NUCEKAKE
iki kudu dilakoni bebarengan, ora dewe-dewe apamenah malah tukarpadu merga
rebutan benere dewe-dewe. Sing jelas, gawean NUCEKAKE kahanan saiki, ora isa
dinyang, kudu enggal dilakoni ing wektu iki uga.
“Jo, aku dek kapan kae pethuk wong,
jenenge aku ora patio eling, ananging kulina diundhang Kang Siswo..” Lik
Ndoleng sore kuwi miwiti jagongan nalika
ana neng Cakruk Pojokan omah.
“Njur ngapa wong bab pethuk wong wae
ndadak crita, saben ndina kan ya kepethuk wong sakndayak abuh ta Lik?” Semaure
Dalijo.
“Iya, bab pethuk wong okeh kuwi lumrah,
merha cacahe menungsa neng njagad iki jian okehe ngeram. Sing arep dadi critaku
dudu bab pethuk’e, ananging bab wong kuwi” Lik Ndoleng njajal njlentrehake.
“Lha njur baba pane?” Takone Dalijo.
“Wong kuwi, kang Siswo kuwi, jian yen
ngomong apa anane, thok-lek, blak kotang terus terang. Yen ora kuwat, mesti
nesu lan mutung,njur ngamuk kabeh dikepruki..” Lik Ndoleng njajal nyritakne bab
wong sing diundhang Kang Siswo kuwi.
“Kuwi apik, Lik. Kuwi isa dadi Sranan Kahanane
dadi apik, ora slinthutan. Manut mbah’e, kuw cara NUCEKAKE kahanan, dadi ya
apik wae, kuwi cara ndadekne kahanan dadi resik utawa sehat.” Dalijo menehi
wangsulan.
“Weh, kuwi apa ya sing gulune ana
putih-putihe kae Lik?” Takone Iin.
“Iya..”Semaure Lik Ndoleng.
“Aku setuju Kang Dalijo Lik, butuh wong
kaya ngono kuwi, ben Resik. Mula tresnamu neng Yu Wasti enggal resikana Lik,
tinimbang ngregeti srawungmu mbek kang Markun” Muni Ngono Iin langsung
cengkelak mlebu omah, dene Lik Ndoleng misuh-misuh.
“Jreett…malah tekan Wasti meneh!! Grundhelane
Lik Ndoleng.
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar