Setu
Pon 27 Juli 2019
BENINGE
EMBUN ESUK
IKI PENGANDEL |
Hose
1:11-2:15
Jabur
85
Lukas
8:22-25
“Gusti Yésus
nuli ngandika marang para sekabaté: “Pengandelmu ana ing ngendi?” Para sekabat
mau padha wedi lan gumun banget, sarta padha rerasanan: “Wong iki sapa ta, déné
nganti angin lan ombak padha ngèstokaké dhawuhé?” Lukas 8:25
Tembung
PENGANDEL kuwi seka lingga Ngandel, sing tegese yakin utawa percaya. Mula saka
kuwi, tegese PENGANDEL kuwi ukuran utawa tingkatan kapercayan utawa keyakinan. Lan
nalika tembung kuwi didadekne ukara pitakonan, “ Pengandelmu ana ngendi?”,
tegese ana kahanan PENGANDEL sing ana
neng pawongan utawa kelompok wong sing ora bener. Dene apa sebab lan masalahe
ngapa kok ndadekne pawongan utawa kelompok PENGANDELE tipis utawa kandel kuwi
mestine beda-beda.
Crita
bab piwulange Gusti Yesus neng Injil Lukas 8 ayat 22-25 dadi kaca pengilon
marang sapa wae sing maca piwulange Gusti. Neng kana dicritakne nalika Gusti
lan rombongan para sekabat nyebrang segara. Neng saktengahing laku njur
anaprahara sing ndadekne prane oling lan sansaya suwe klebon banyu. Kahanan kuwi
sing ndadekne para sekabate Gusti sansaya wedi lan sansaya tipis, malah kepara
ilang PENGANDELE. Merga saka kuwi njur pada mbingungi lan kabeh ora ndadekne
kahanan ora sansaya apik malah kosokbaline, marakne kahanan sansaya nggegirisi.
Ing sakjroning kahanan kaya mengkono kuwi, Gusti Yesus malah tinemokake dening
para sekabat nembe sare. Mulane njur digugah lan wungu lan sakbanjure NDAWUHI
praharane meneng. Mbuh merga kaget serene keganggu apa merga apa, ananging
jirih lan sumelange para sekabat kuwi ora dadi kersane Gusti, mula njur pada
didukani, “pengandelmu ana ing ngendi?”
Tumrap
Gusti Yesus, ngendegne prahara kuwi mayar,pada mayare karo ngombe wedang putih.
Ananging tumrap menungsa (klebu sing maca tulisan iki, sing jik rumangsa
menungsa..hehe), kabeh rinasa abote ngeram. Lha mikul apa ta kok abot?Iki ora
mikul apa-apa, mung dikon NGANDEL! Wong sing NGANDEL kuwi isa diarani nduweni
PENGANDEL, lan lumantar PENGANDEL kuwi isa nglakoni samubarang,malah kepara isa
ngakon apa wae. Seka andharan iki isa dimangerteni, kenapa Gusti Yesus duka
nalika para sekabat ngadepi “dinamika” alam,sing jenenge prahara. Yen para
sekabat NGANDEl, mesti praharane isa ditundung lunga, merga ora NGANDEL ya malah
ditelukne rasa wedi.
“In,
saiki aku ngerti, ngapa Dalijo mbiyen ora dadi karo Tarsi”, Lik Ndoleng esuk
kuwi, neng pawon wedangan ujug-ujug ngrasani Dalijo.
“Weh,lha
kepiye Lik?” Takone Nduk I’in.
“Kuwi
merga Dalijo, dulurmu lanang kae ora nduweni PENGANDEL sing baokoh!” Semaure
Lik Ndoleng santai.
“Weladalah,
mosok ngono Lik,ananging sajake iyo..hehe..”Wangsulane Nduk I’in ya santai lan
ketungka Dalijo njedul seka lawing sisih Lor lan cluluk.
“Pada
kowe Lik, badhar karo Yu Wasti, kuwi ya merga PENGANDEL’e sampeyan sing tipis
tur meneh sampeyan jirih..”Semaure Dalijo sinambi nyumet djarumsupere.
“Dusss..malah
njedul kowe Jo!!!” Lik Ndoleng kaget.
Mbahe..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar