Setu
Pahing 23 Maret 2019
BENINGE
EMBUN ESUK
Yesaya
5:1-7
Jabur
63:1-8
Lukas
15:1-3,11-32
“Kurang apa
enggon-Ku ngrumat kebon anggur-Ku? Nanging yagéné wohé kokkecut, ora legi kaya
sing Dakkarepaké? Saiki beciké kebon anggur mau
Dakkapakaké? Mengkéné: Pager kawat sing ngubengi kebon iki arep Dakbubrah,
témboké Dakrubuhaké, supaya kéwan galak padha bisa mlebu lan ngidak-idak
tandurané.”Yesaya 5:4-5
Ana
rong gawean neng urip ing jagad iki, sing lelorone wolak-walik’an. Sing siji
mayar utawa gampang dene sijine angele ngeram. Lha njur apa ta gawean kuwi?
Jenenge gawean iku yakuwi mBUBRAH lan nDANDANI. mBUBRAH kuwi seka tembung
BUBRAH, sing tegese ndadekne sabarang kalir luih elek tinimbang sakdurunge,
dene nDANDANI kuwi ndadekne sabarang kalir luwih apik tinimbang sakdurunge. Yen
dikon milih nglakoni, mesti kabeh milih nDANDANI tinimbang mBUBRAH, ananging
yen dijak ngrasak-ngraka’ake, mesti sing dilakoni akeh mBUBRAH’e tinimbang
nDANDANI. Hayo jujur wae, rasah plinthat-plintut, kuwi sing maca karo ngopi,
malah mesam-mesem dewe, diarani wong waras lho mengko..hehe..
Mbalik
neng bab mBUBRAH lan nDADANi mau, ana
ing Kitab Suci ya nate dadi pokok piwulang. Bab iki klakon nalika Gusti
lumantar Yesaya mulang bab urip lumantar pasemon bab Kebun Anggur. Lha olehe
ngrumat kebun anggur kuwi ora kaya-kaya, sregep,gemati,tresna,setya lan kuwi
kabeh kanthi pengarep-arep cikben mengkone wit-wit anggur ing kebon kuwi
mangsane uwoh ya ngetoka’ke uwoh. Lha bareng bola-bali ditekani,diarep-arep
uwohe ora njedul, sing nduwe ya dukayayah sinipi, nesu lan lumrah yen njur
mutung semutung-mutungnya..hehe..Mula njur ngengel kaya neng Yesaya 5 ayat 4
lan 5. Olehe ngrumat wis maksimal, lha bareng ora uwoh ya gumantung sing nduwe.
Mula sakbanjure sing nduwe kebon anggur kuwi meh mBUBRAH kebon anggure, ngrusak
tatatane ben para kewan galak mlebu lan ngidak-idak.
Nesune
sing nduweni kebon anggur pol tenan, mula saking nesune niate wis golong-gilig,
kebon anggure arep diBUBRAH,arep dirusak,arep dijur-jur. Yen iki minangka
piwulange urip tumrap menungsa, saiki ayo pada ngilo bab uripe dewe-dewe, apa
awak’e dewe minangka “Kebun Anggure Gusti”, wis isa ngetok’ake “wong anggur”
kaya sing dikersakne Gusti?Yen durung lan njur uripe dewe dirusak Gusti, ya aja
sambat..sadara yen cen uripe dewe iki durung ngetokne who sing becik. Minangka anak,
durung isa mbangunturut marang wongtua, minangka wongtua durung isa
nggulawenthah anak sakmestine, minangka bojo durung isa ngemong sakbenere lan
minangka warganing pasamuan durung isa misungsungake urip kaya kersane Gusti. Mula
saka kuwi, yen rumangsa pada durung ngetok’ake wong sing jumbuh karo kersane
Gusti, siap-siap wae uripe awak’e dewe iki diBUBRAH dening Sing Kagungan.
“Jo,
ngapa sore mau rasida madang?”, LikNdoleng nakoni Dalijo, merga sore mau ora
madang kaya padatan.
“Ramathuk
lawuhe Lik, merga mung jangan terong”, Nduk I’in sing mangsuli, merga Dalijo
mung meneng wae, saja mebah-membih sakjroning ngalamune.
“Ditakoni
malah membah-membih, ora sumbut karo gagragmu Jo..ngapa malah arep nangis?”,
Lik Ndoleng sajak esmosi.
“Aku
mung kelingan swargi Simbok Lik, In..yen ana jangan Terong. Mbiyen merga aku
ora doyan jangan terong, njur dikelakne jangan kuwi, ora tak pangan, malah
takbruk’I uyah sakplastik. Simbok ya mung meneng wae, lan ngendika jare yen isa
nggolek sing luwih enak arep digolekne. Saiki bareng simbok wis ora ana, aku
lagi doyan jangan terong, lha mbuh sore mau arep mangan kok ndilalah kelingan
Swargi…”Dalijo olehe mangsuli karo prembah-prembih.
“Mula
saka kuwi Jo lan kowe In, mbangun turut karo wong tuwa kuwi penting, sanadyan
sok-sok ya njengkelke, ning mesti tujuane apik..aja nganti kebacut, wis mati
nembe kelingan. Manut pituture wong tuwa kuwi kaya nDANDANI urip, dene ora
manut,ora ngajeni wong tuwa kuwi mBUBRAH urip..wong tuwa kuwi mung njaluk
diwongke..kuwi wae…”Lik Ndoleng mungkasi kojahe, merga jebule tulisan BENINGE
EMBUN ESUK wis daya banget, ngrumangsani sing maca sok mangkel merga dawane
ngeram..
Mbah’e…
Tidak ada komentar:
Posting Komentar