Senen Pahing 22 Maret 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Yesaya
43 : 8-13
Jabur
119:9-16
2
Korinta 3 :4-11
“Satemene apa kang biyen kaanggep luhur,
iku dudu apa-apa manawa katandhingake karo kamulyan kang pinunjul iki. Awit
manawa kang bisa sirna bae kinanthenan kamulyan, apamaneh kang tetep ora sirna
yen oraa kinanthenan kamulyan kang ngluwihi iku.” 2 Korinta 3 :10-11
LANGGENG,
kuwi tembung kang wis lumrah rinungu padinan kanggone wong akeh, klebu sing
maca tulisan iki. LANGGENG kuwi kosokbaline Sakwetara, LANGGENG kuwi isa uga
diartekne tan winates lan kosokbaline ya winates. Kanggone menungsa, LANGGENG
utawa tan winates kuwi nduweni rong penemu, yen kahanane apik,mesti kepenging
lumaku LANGGENG utawa tan winate, dene menawa kahanane ora apik,apameneh
ngrekasa mesti kepengine winates, ndang gek rampung. Ana ing piwulang agama,
mbuh kuwi agama apa wae, mesti ana piwulang bab kang LANGGENG lan kang winates,
sing winates kuwi bab kadonyan lan mungsuhe bab kaswargan utawa kanrakan, lan
kabeh kepenging lumebu neng Swarga kanthi LANGGENG.
Rasul
Paulus nate maringi piwulang bab kang LANGGENG lan kang winates kuwi. Manut
rasul Paulus, apa kang mbiyen kaanggep luhur lan nyenengake,menawa kuwi bab
kadonyan, kahanane ora LANGGENG. Manut paseksine rasul Paulus, pangerten bab
Sang Kristus kuwi kang nekakake kabar kabungahan. Ora mung nalika ana neng
ndonya, ananging uga sakmengko sakwise ninggal jagading urip neng ngalamndonya
iki. Yen bab kadonyan sing ora LANGGENG wae isa marakne bungah amarga kinaranan
luhur, apa meneh iki kahanan kang LANGGENG, kudunenekakne kabar kabungahan kang
gede temenan. Ananging kasunyatane cengkah, amarga okeh wong sing ora isa
mangerteni bab kang LANGGENG, sing digagas lan mung tansah dipikir kuwi sing
katon, kamangka sing katon kuwi ora LANGGENG.
Ora
mung ing jamane rasul Paulus, ing jaman saiki ya klakon kang kaya mengkono
kuwi. Menungsa yen dijak sinau piwulang bab kang LANGGENG, angele ngeram.
Menungsa jik seeng mbledig kahanan kang
sejatine ora LANGGENG. Menungsa jik katutup mripate karo gebyaring jagad kang
sipate mung sakwetara. Ora sithik sing mapanake bab kang LANGGENG kuwi ana ing “pekiwaning”
uripe, lan bab kang ora LANGGENG kuwi malah ana ing pusating uripe. Ora sithik
sing nggegegi bandhane, tinimbang andum bandha mau kanggo liyan sing luwih
mbutuhake, ora sithik sing jik seneng numpuk bandha kadonyan (sanadyan kuwi ya
apik) lan babarblas ora gelem “nyawang” liyan sing jik mbutuhake. Kanthi alesan
kang ndakig-ndakig, ngapaya endha ngedum bandha, kuwi ora merga setiti,
ananging amarga uthil,pelit lan mung nyawang kadonyan kang sejatine ora
LANGGENG.
“Dalijo
ngandi Leng?” Takone Siwo Solebo, nalika sore kuwi wis kaya padatan, jagongan
neng Cakruk Sor Talok.
“Mae
pamit, arep ngeterake wong kutha, jare kancane. Arep melu nandhur Porang jarene
Dalijo” Semaure Lik Ndoleng.
“Weh,
ya esipp kuwi Leng..aku maca neng nginternet, Porang kuwi kaya binukae “Kotak Pandora”
sing saksuwene iki katutup. Lumantar Porang, para kadhang tani bakalane
makmur..” Wangsulane Siwo Solebo.
“Yonek
do gelem melu nandhur, yen mung nyawang lan ndelok, kendele mung alok-alok, apa
ya isa makmur ta Bo?. Jarene Dalijo, angele pol ngyakinke para sedulur tani..”Omonge
Lik Ndoleng meneh.
“Kudu
gelem berkorban Lik, Wo…kuwi syarate ben para sedulur tani isa ngubah “mainset”
(mindset)..” Dalijo kang nembe teka, langsung nranjul rembugan.
“Aku
mathuk karo kang Dal, kudu ana sing berkorban, kaya aku sing tetep setya tuhu,
nggawekne wedang njenengan kabeh, saben sore, kamangka babarblas ora nguruni
gula lan kopi..” Unine Iin, nalika metu saka pawon.
“Santai
wae In, berkorban kuwi apik, kuwi
tabungan kanggo lakuning urip sing LANGGENG, aja pelit karo bandha donya kang
sipate ora LANGGENG. Aku mau ya bar ngaturi bibit Porang, sing takaturi ora
ateges wong ora nduwe, sugihe ngeram. Ananging aku ngaturi kuwi iklas, ora
nggagas bab sugih lan mlarat…kuwi urusane sing njaluk karo Gusti. Tetegna
atinmu In..”Kotbahe Dalijo, mbuh nembe kencokan apa. Dene Siwo Solebo lan Lik Ndoleng mung
klepas-klepus karo jisamsune.
mbah’e..
Suwun mbah'e renungan ing dina iki
BalasHapus