Setu
Pon 13 Maret 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Wilangan
20 :22-29
Jabur
107 :1-3,17-22
Yokanan
3 :1-13
“Imam Harun tumuli dilukari pangagemane
dening Nabi Musa lan diagemake marang kang putra Eleazar; Imam Harun tumuli
seda ana ing pucake gunung kono. Nabi Musa lan Imam Eleazar banjur padha tedhak
saka ing gunung iku mau.” Wilangan 20 :28
Asale
saka tembung lingga Lukas, kang tegese ucul utawa pisah saka.. Tembung Lukar
isa dadi pisang-pirang tembung, salah sijine DILUKARI, kang tegese dijupuk
utawa dipisah saka.. Menawa DILUKARI busanane, tegese apa kang nembe dienggo
diuculi, anane DILUKARI kuwi amarga ora isa nglukari dewe. Sakliyane ora isa
nglukari dewe, kuwi amarga ana sing luwih nduweni kuwasa,mulane sanadyan ora
gelem, yen wis tumeka ing titi mangsane ya kudu DILUKARI.
Crita
neng Kitab Wilangan bab 20, crita bab sedane Imam Harun, kuwi isa dadi pepeling
tumrap sapa wae. Sakdurunge nyawane Imam Harun dijupuk saka ragane amarga wis
rampung tugas ayahane ana ing njagad padhang iki, kabeh penganggone kudu
DILUKARI, dene sing nglukari ya Gusti allah dewe lantaran nabi Musa, adine Imam
Harun. Lukare apa kang sinadang dening Imam Harun sakdurunge tinimbalan kuwi
isa dadi gegembaran kanggo sapa wae sing gelem nyinau bab urip neng
ngalam-ndonya iki, yen wis tekan ing ttiti mangsane, kabeh kudu “mulih marang
mula-mulanira”. Kayadene anggone teka neng njagad iki ya ora nganggo lan nggawa
apa-apa, mulane nalika mulih ya apa kang sinandang kudu DILUKARI.
Saka
crita Kitab Suci iki, isa dijupuk pasinaon apik, supaya menungsa ora mbledik
kahanan kang anane mung sinandang,mung dingo nalika urip, amarga yen wis tekan
titi mangsane kudu “Mulih”, kabeh kang dienggo kudu DILUKARI. Gelem ora gelem
kudu gelem, lha wong sanadyan nalika mati penganggone melu dipendhem sing mati
ya babarblas ora isa nggunakne, aluwung diddum marang sing jik urip. Lha njur
apa tegese nalika urip ora oleh makarya ben isa makmur? Oleh,malah kudu
makarya, ananging aja pelit,aja uthil,aja mung mikir awake dewe. Cukup
sewaregan wae, amarga urip iki wis dieksa,dirumat dening Gusti Allah. Mikir lan
elinga marang liyan sing mbutuhake srana urip. Yen ana berkah merga makarya
kang mituhu, endumen marang liyan, aja srakah,aja alamah. Eling, sepira akehe
bandha donya olehmu nglumpukake neng ndonya iki, kabeh bakalane DILUKARI
sakdurunge nyawa oncat lan raga dipendhem.
“Jo,
aku maca BENINGE EMBUN ESUK, tulisane mbah’e ing dina iki, dadi gigrik, wedi
lan miris…” Lik Ndoleng miwiti rembugan neng Cakruk Sor Talok sajak serius, ing
kono wis ana Siwo Solebo, Pakde Kento, Dalijo lan ketamon Kyai Jobros.
“Wong
kok jirih temen ta Leng, seka cilik rung thukul rambutmu,tekan saiki entek
rambutmu meneh jik jirihmu ngeram..” Pakde Jobros nanggepi omongane Lik
Ndoleng.
“Lambemu
Bros, mbok digatekne kuwi tulisane mbah’e. Jian medeniiii..” Semaure Lik
Ndoleng, Dalijo malah durung muni, merga jik menthelengi androite.
“Kuwi
pepeling jenenge Leng, urip neng ngalam-ndonya kuwi mung mampir, mula nalika
balik ya kabeh kudu DILUKARI, kaya nalika teka neng njagad iki..” Kaya padatan,
wicaksana anggone Pakde Kento menehi penemuning urip.
“Mula
aja pelit-pelit Leng, tabunganmu diddum karo sik mbutuhake. Aku butuh, nggo
nambahi nandhur Porang, kae dulur-dulur okeh sing butuh, lumantar ngedum
bandamu, dongane para sedulur apik,mujekne sing mulya marang awakmu…” Siwo
Solebo melu urun rembug.
“Oiya
Lik, Yu Wasti yaw is nandhur Porang lho, kapan kae Kang Markun njaluk bibit
neng aku.Kana, ditukokne bibit sing okeh, ben isa njawil..” Dalijo muni
sakrasane lan Lik Ndoleng sajak mencereng, mbuh wedi yen kabeh DILUKARI apa
wedi yen njawil Wasti konangan Markun, mangga para maos sing mbacutake crita.
Sing cetha, kabeh bandha donya iki bakalane DILUKARI nalika mbesuk mulih marang
klanggengan!
Mbah’e..
Siip.....
BalasHapusTak pikir linggane Lukas🤭🤭