Setu
Wage 4 Desember 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Maleakhi
4 : 1-6
Lukas
1 : 68-79
Lukas
9 : 1-6
“Balik sira kang padha wedi marang
asmaningSun, bakal padha kaplethekan padhanging srengenge kabeneran kang nggawa
kawarasan ana ing swiwine. Sira bakal padha metu klawan lincak-lincak kaya
pedhet kang metu saka ing kandhang.” Maleakhi 4 : 2
WEDIASIH
kuwi kahanane urip kang ora nglakoni sabarang kang ala amarga tresna, dudu
amarga cikben ora entuk paukuman. WEDIASIH kuwi beda karo Wedi (dudu pasir lho
ya..), amarga yen mung Wedi, kuwi tegese ora wani, lan nalika rumangsa aman,
rasa wedi kuwi ilang lan bisa nglakoni tumindak nerak angger-angger. Racak’e
wong sing mung Wedi kuwi bakalan nglanggar aturan nalika rumangsa aman,ora
diawasi dening liyan.
Neng
kitab Mikha ana pangandika bab kahanan WEDIASIH, yakuwi WEDIASIH marang Sang
Yehuwah. Manut paseksine nabi Mikha, sing sapa nduweni rasa WEDIASIH marang
Gusti uripe bakalan nemahi tentrem lan rahayu, uripe bakalan keplethekan
pepadhang saka ngaluhur, kaya padange srengenge, yakuwi srengenge kabeneran.
WEDIASIH kang dikarepake dening nabi Mikha yakuwi Wedi kang mrentul saka
telenging ati kang luhur. WEDIASIH kuwi kahanan urip kang rumangsa yen neng
ngendi-endi papan, Gusti Allah pirsa, dadi sing sapa nduweni rasa WEDIASIH
marang Sang Yehuwah, mokal arep tumindak ala, mokal arep ngrumati rasa gething,
serik,mutungan,dendam lan sakpanunggalane.
Ing
jaman saiki okeh sing ngaku nduweni rasa wedi marang Gusti, ananging okeh-okehe
mung winates neng rembugan, neng tumindak durung mesti. Lho, lha piye titikane
sing bener-bener WEDIASIH marang Gusti lan sing mung lamis bab wedi kuwi?
Mayar, ana ing urip padinan, nalika nemahi luputing liyan, kepiye penanggepe?
Yen isa nampa kanthi iklasing manah lan malah kepara ngulungake tangan kanggo
nulungi, kuwi sing jenenge WEDIASIH marang Gusti. Ananginng yen ngendani
kadhang kang nembe nemahi kahanan ora apik, sanadyan sregep ngibadah lan muni
kanthi sora yen Wedi karo Sang Yehuwah, kuwi mung lamis.
Sing
sapa ana ing kahanan WEDIASIH marang Gusti, kuwi isa ncipta kahanan kang
tentrem dalah rahayu, ing kana ora ana maneh jarak utawa bates. WEDIASIH marang
Gusti kuwi dudu winates pangerten, ananging lakuning urip. Mung nalika ana kang
ngayahi lakuning urip kang WEDIASIH marang Gusti, ing kana bakalan ana
pletheking srengenge panguripan, mung nalika ana rasa WEDIASIH marang Gusti,
ing kana ana kabungahan kaya polahe Pedet kang ucul saka ing kandang.
“Jo,jare
mau esuk Markun mampir kene ya? Njur pakcilimu Ndoleng Hernadez piye,apa ya
nampa kanthi sukarena?” Takone Kang Solebo, nalika jagongan neng Lincak Sor
Talok, lan Lik Ndoleng rung njedul.
Iya
kang, Kang Markun seka mlaku-mlaku ndilalah kersa mampir. Wiwitane paklik rada “jual
mahal”, njur takjarag..lan sanadyan rada mbesengut, ya njagongi kang Markun..”Semaure
Dalijo.
“Ngapa
ngrasani aku? Aku mono nating tu lus len…blas renek sengit kato Markun..saiki
wis ce’es..”Ngendikane Lik Ndoleng.
“Haiyah,
saiki renek kang MArkun wae sajak apikan..mau esuk wae grogine kaya Jangkrik
bar dijantur..Kuwi jenenge lamis Lik, beda karo piwulange mbahe neng BENINGE
EMBU ESUK dina iki, kudu wani nduweni rasa WEDIASIH marang Gusti..merga Gusti
pirsa kabeh tingkahlakune awake dewe..” Dalijo menehi tausiah marang Lik
ndoleng.
“Weh,
bener kandamu Jo. Aku cen jik piye ngono yen karo Markun..”Lirih swarane Lik
Ndoleng, sinambi nyumet jisamsune kang Solebo, mbuh ngepasi kentekan pitunem
apa cen hobyne njalukan…
@semesta
Tidak ada komentar:
Posting Komentar