Selasa
Wage 14 Desember 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Wilangan
16 : 20-35
Yesaya
11 : 1-9
Para
Rasul 28 : 23-31
“Asu ajag bakal manggon bebarengan karo
wedhus gembel lan macan tutul bakal mlegung ana ing sandhinging wedhus. Pedhet
lan anak singa bakal nyenggut bebarengan, tuwin bakal kagiring ing bocah cilik.”
Yesaya 11 : 6
TENTREM,
kuwi kahanan kang mbokmenawa saben wong waras nalar pikire tansah kepengin,
mula ya lumantar apa wae polahe tansah diupayakne. Ananging uga mbokmenawa
pangerten bab TENTREM kuwi beda ing antarane siji lan sijine menungsa. Ana sing
nganggep yen kahanan TENTREM kuwi nalika nduweni iki lan kuwi, uga ana kang
nduweni penemu yen kahanan TENTREM kuwi nalika wis ora nyambut gawe utawa
makarya, ananging kabeh butuhe cinawis,ana uga kang nduweni penemu yen kahanan
TENTREM kuwi nalika isa nyawang endahe kahanan jagad kanthi bebas tanpa sanggan
piker kanga bot. Lha njur kepriye sejatine TENTREM kang prayoga kuwi? Lumantar
pangandikane Gusti saka kitab nabi Yesaya, payo sinau bab TENTREM.
Nabi
Yesaya nggambarake kahanan TENTREM kuwi kaya uripe titah kang rukun, sanadyan
kinodrat tukar-padu. Neng kitab Yesaya bab 11 ayat 6, cetha digambarake kahanan
TENTREM kuwi nalika Asu ajag manggon karo wedus gembel lan macan tutul mlegung
sandhinge wedhus, uga pedhet lan anak singa dolanan bareng, kabeh kuwi yen
rinasa kanthi pengalaman nyata, mokal. Lha kok mokal ki piye? Ya cetha ta ya,
amarga kang lumrah kelakon kuwi Asu ajag ngerti wedus gembel ya anane mung
pengen nggaglag, lha iki mosok manggon bebarengan? Ana meneh macan tutul njerum
cedak wedus, iki ya tangeh lamun, amarga lagi ngambu gandhane wedus wae, macan
tutul kuwi wis ngiler arep nguntal lan uga sing kok mangan suket sinambi
jejagongan karo pedhet, lha wong lagi ngambet tlethonge wae wis kesusu nggudag
arep diuntal?
Nabi
Yesaya menehi gambaran kahanan kang kosokbalen karo kang lumrahe klakon ing
jagad ginelar iki. Lha njur kanggo menungsa kepiye? Lha kayane saiki okeh
sipate kewan sing pindah enggon menyang menungsa? Siji lan sijine anane mung
arep untal-untalan wae? Ya payo kabeh ditata kanthi ati kang wening, ati kang
tulus lan iklas mbangun lan mangun tata-urip kang TENTREM, sangkul-sinangkul
lan lung-tinulung. Kabeh awatak kewan kudu ditumpes, lan kudune isin karo
piwulange nabi Yessaya bab rukune kewan-kewan kang sejatine memungsuhan. Yen
kewan wae isa padha rukun lan urip TENTREM mosok menungsa malah ngrampas “hak-asasi”
kewan kang kinodrat paten-patenan kanggo njaga uripe? Pora ya kudune isin?
“Lha
rabukmu sing sak sak wingi kae mbok nggo ngrabuk ngendi Jo, kok wis ora ana
neng kulon omah?. Sirku arep tak genteni, rabukku kurang Jo” Kang Solebo miwiti
rembugan nalika cangkrukan neng Lincak
Sor Talok.
“Tak
wenehke Kang Sodron kang, jare jik kurang..ben digunakne..”Wangsulane Dalijo
sinambi nyumet jarumsupere, dudu MLD merga bar ditukokne kyai Amat Muharom
Hernandez.
“Cen
cah aneh gek Bo si Dalijo kuwi, wong rabuk olehe tuku, kok mung trima
diwenehake. Jian aneh tenan, kamangka ya regane muni..”Lik Ndoleng melu
rembugan, sajak ora mathuk karo tumindake Dalijo.
“Urip
kuwi kudu ngupaya TENTREM Lik, lung-tinulung, sangkul-sinangkul. Aku iklas
menehake rabukku, ora usah kokean pikiran, ora kabeh kudu kapetung rega..”Semaure
Dalijo.
“Mula
maca BENINGE EMBU ESUK Lik,urip iki kudu ngupadi TENTREM, ora mung TENTREM
kanggo awake dewe, kudu liyan uga..mosok kalah karo critane nabi Yesaya, ASU!!
Ajag wae rukun karo wedus gembel, Singa karo pedhet, lha iki kang Dalijo
menehake rabuk saksak wae mbok grundeli..” Iin njedul, nggawa kopi panas karo
danggoreng, sinambi mulang Lik Ndoleng.
“Bener
kandamu In, saiki menungsa malah okeh sing awatak kewan, kewan wae mangan
sakwaregan, menungsa malah tega liyan kengelihan, kamangka nduwe panganan okeh,
malah kepara diguwang menyang pawuhan..jiann..wolak-walike njaman” Grundelane
Lik Ndoleng, kang sajake pancen lumaku ing jaman saiki, yak an Lur?
@semesta
Matur nuwun !
BalasHapus