Setu
Kliwon 20 Februari 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
JAbur
32
JAbur
25 :1- 10
Mateus
9:2-13
Gusti Yesus mireng, nuli ngandika: “Wong waras iku ora butuh
dhukun, sing butuh iku wong sing lara. Wis, padha sumingkira, padha pindengen
isining pangandika, kang surasane: Kang Sunkarsakake iku dudu kurban, nanging
kawelasan. Sabab tekaKu iki ora ngundang wong sampurna, nanging wong dosa.”
Mateus 9:12-13
DHUKUN,
tembung kuwi akih sing wis pada krungu, malah kepara ngomong bab tembung kuwi.
DHUKUN, ujaring kandha, yen ora diuDHU ya mokal isa ruKUN, udhu kuwi menehi
sawetara bandha, biasane dhuwit, dene rukun kuwi ya tumindak apik marang liyan.
Lha sejatine apa ta tegese tembung DHUKUN kuwi? Manut sakcedak sing takmangerteni,
tembung DHUKUN kuwi kanggo menehi tenger marang pawongan kang nduweni kaluwihan
“supranatural” kang isa nambani lelara. Dokter kae ora klebu DHUKUN, amarga ora
nduweni kaluwihan supranatural, ana ing papan liya DHUKUN kuwi isa diarani “wong
tuwa” utawa isa uga kinaranan “wong pinter”. Sing cetha, DHUKUN kuwi isa
nambani utawa mbudidaya amrih lelara isa lunga.
Bab
DHUKUN kuwi nate dadi pokok piwulange Gusti Yesus, cetahne neng Mateus bab
sanga, neng kana dicritakake nalika Gusti nembe bebarengan dhahar karo para
juru mupu bea. Ana neng pamawase para wong parisi lan saduki, para juru mupu
bea kuwi kinaranan dosa (wong dosa), amarga nyambut gawe ngawula marang negara
Rum lan ora sregep ngayahi pranatan agama. Gusti Yesus ya ora nampik sebutan
kuwi mau, mulane pirsa bab kang kaya mengkono kuwi, njur nuweni, ngombyongi
saperlu maringi berkah. Ngerti Gusti awor wong dosa, para wong parisi lan
saduki protes marang para sekabate Gusti, njur Gusti pirsa, mulane njur
dielingake yen sing butuh DHUKUN kuwi sing lara. Wong waras babarblas ora butuh
DHUKUN.
DHUKUN
kuwi tugase nyarasake lan sing disarasake ya sing lara. Nuladani apa kang
katindakake Gusti Yesus kan wus madeg dadi DHUKUN saperlu maringi kesarasan
marang apa wae lelara, mula ya apik wae yen saiki Aja rumangsa dadi wong waras, utawa aja
rumangsa dadi wong suci. Menungsa kuwi wis ginaris okeh kekurangane, mula yen
ana klora-klerune ya ditampa kanthi bungah lan ngupaya dibenerake supaya luwih
apik. Sing kerep klakon kuwi okeh sing
ora rumangsa yen lara, yen luput utawa kleru. Rumangsane mung bener terus lan
malah liyan sing disawang salah terus. Sinau saka Gusti Yesus sing wis “Wani”
mlebu marang kumpulane wong dosa njur tumindak ngresiki dosa, utawa mlebu ana
ing kumpulane wong lara lan madeg dadi DHUKUN, mula paya nulada tumindak kang
kaya mengkono kuwi.
“Paklikmu
jian kandanane angele ngeram Jo, wong kok wangkote kaya tunggak sono sor
watubonang kae…wong kok rumangsane ratahu kleru..bener dewee teruss..” Wakane
Solebo sora kuwi gembronang dewe, nalika nembe lungguh karo Dalijo.
“Wis
gawan bayi kuwi dhe, mula aku rapatio kaget, wis apal..” Unine Dalijo.
“Ananging
kaya ngono kuwi ora bener lan pener, sing luput kudu dibenerake, sing lara kudu
diwarasake..” Pakde Kento njedul lan langsung menehi sesorah.
“Lha
saben diajak rembugan mesti rumangsane ora luput kok dhe..malesiiii, malah sok
nyalahake sing arep nambani…” Sambate Dalijo.
“Lha
emange ana pa Jo, wong kenthir gelem diarani kenthir? Ora kan..ananging ya
tetep digawa menyang NDHUKUN, ditambakake..ben mari, waras..” Jlentrehe Pakde
Kento.
“Sapa
sing ora waras cah? Mbok kene tak tambanane…” Lik Ndoleng njedul seka sisih
omah, njur langsung melu rembugan.
“Markun
leng, kono tambanane..” Wakane Solebo mangsuli.
“Yen
kae mono gah aku nambani..ben wae bab….”Rakober rampung saktembung, ketungka
tekane kang Markun bareng karo Yu Wasti…Lik Ndoleng glagepan rakaruwan.
Mbahe..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar