Rebo
Kliwon 17 Nopember 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
1
Para Raja 8 : 22-30
Jabur
3
Markus
13 : 9-23
“Sang Prabu Suleman banjur jumeneng ana ing ngarepe misbyahe Sang
Yehuwah, kaadhep ing sapasamuwane Israel kabeh, sarta ngegarake astane marang
ing langit tuwin munjuk : “Dhuh Yehuwah, Gusti Allahipun Israel, boten wonten
Allah ingkang kados Paduka ing langit nginggil saha ing bumi ngandhap; Paduka
ingkang ngugemi prajanjian saha sih-kadarman dhumateng para abdi Paduka,
ingkang kanthi gumolonging manahipun lumampah wonten ing ngarsa Paduka.” 1 Para
Raja 8 : 22-23
Tembuh
MISBYAH kuwi asale saka tembung basa ngibrani “zabach” kang sejatine kuwi papan
kanggo korban kang dadi srana prajanjian. Dene prajanjian dewe kuwi klakone
mesti ing antarane luwih saka wong siji. Neng kitab perjanjian lawas anane
MISBYAH kuwi nandakne yen wis nate ana prajanjian, lan racake papan kuwi
ditandani utawa digawe monument cikben gampang dieling-eling. Suwening-suwe,
ana ing pranatane agama Yahudi, MISBYAH kuwi disucekake minangka papan pengetan
prajanjiane Gusti Allah karo menungsa, lan ing papan kono menungsa rumangsa
luwih “maknyes” yen ndedonga.
Crita
kiatb suci neng 1 para raja 8 nyritakne bab raja Soleman kang mapanake MISBYAH
minangka papan kanggo ndedonga,kanggo nyenyuwun. Ing penemune bangsa ngisrael
jman kuwi, ya mung ing sakcedake MISBYAH pandongan lan panyuwun marang Gusti
Allah isa jinabahan, awit ana ing MISBYAH kuwi nate kelakon prajanjian ing
antarane Gusti Allah marang menungsa. Dene isining prajanjian kuwi ancase
pancen kanggo keslamentane menungsa lan kuwi disarujuki dening pihak
loro-lorone, mula nalika ndendonga kanggo ngaturke panuwun, wong-wong ngisrael
mesti nyedak ana ing MISBYAH.
Ing
jaman saiki thukul okeh penemu, klebu
babagan MISBYAH utawa mesbah, ora kudu bab papan ananging luwih marang “kahanan”.
Ing ngendi wae sejatine isa dadi MISBYAH kanggo manembah marang Gusti Allah
njur Ndonga lan nyenyuwun marang Pangeran. Ananging sanadyan saiki babagan
MISBYAH luwih longgar, malah menungsa sing ora bisa menehi arti marang apa kuwi
MISBYAH. Yen meh Ndonga ya langsung Ndonga lan cepete ngalahake thathit,
babarblas ora ana wektu kanggo wening lan nyucekake kahanan lan uga papan
kanggo manembah lan nyenyuwun. Ing jaman saiki MISBYAH wis ora ana artine
meneh, merga menungsa uripe tansah kemrungsung lan kesusu ing sakabehe. Mula
saka kuwi, lumantar critane prabu Soleman kang nyedak MISBYAH kanggo ndedonga,
payo nuladha apa kang wus katindakake dening raja Soleman, nggawe MISBYAH ana
ing urip iki kang suci .
“Ngko
bengi meh ngandi Jo?” Takone Lik Ndoleng marang Dalijo, nalika sore kuwi
jagongan neng Lincak Sor Talok.
“Ngedegake
MISBYAH kanggo manembah lan nyenyuwun Lik” Wangsulane Dalijo sajak rohanine
ngeram.
“Lha
bahane apa wae lan panggonane ana nengndi Jo?” Takone Kang Solebo, sing dina
kuwi njedul meneh saksuwene kopid mung ndelik ana ing njero kamar.
“Neng
ati lan weninge pikiran iki Kang…Merga saiki menungsa wis lali nggawe lan
ngedegake MISBYAH ana ing uripe.” Semaure Dalijo sinambi nyumet MLDne.
“Weh,
mathuk aku Jo, kowe piye Leng, mathuk ra?” Takone Kang Solebo.
“Mesti
paklik mathuk kang, lha arep mbaleni tresnane marang Yu Wasti. Pongerti
lumantar ngedegake MISBYAH kaya raja Soleman, isa nggayuh sing duurng kegayuh..”Iin
ngeteri kopi sinambi njarag pakne cilik.
“Crigis
In!!” Semaure Lik Ndoleng sinambi nyumet pituneme.
@semesta
Tidak ada komentar:
Posting Komentar