Selasa Legi 21Januari 2020
BENINGE EMBUN ESUK
Yesaya 53 :1-12
Jabur 40:6-17
Markus 3:31-35
Kacarita ingkang ibu lan para sadhereke padha teka, ngadeg ana ing
jaba kongkonan ngaturi Panjenengane. Panjenengane lagi lenggah dikupengi wong
akeh. Wong-wong iku padha matur: “Lah punika ingkang ibu sarta para sadherek
paduka wonten ing jawi, sami badhe pinanggih kaliyan Paduka.”Paring wangsulane
Gusti Yesus, “Sapa ibuKu lan sadulur-dulurKu?” Panjenengane mirsani wong-wong
kang padha linggih ngupengi Panjenengane, banjur ngandika: “Iki ibuKu lan
sadulur-sadulurKu! Sing sapa nindakake karsaning Allah, iya iku sadulurKu
lanang, yaiku sadulurKu wadon, yaiku ibuKu.”
Sing diarani BRAYAT kuwi
sapa wae sing ana sesambungan, lan biasane sesambungane bab trah utawa
sesambungan getih utawa “Trah”, Turun Sing Pada Rah. Mulane pokok BRAYAT kuwi
ana bapak,ibu lan anak-anak. Kuwi isa babar tumangkar, isa dadi putu,ponakan,simbah,pakde
bude paklik lan bulik,lan kabeh kuwi dadi BRAYAT merga ana sing nyambungke
utawa ana pangiket, yakuwi “Trah” utawa sesambungan getih. Amarga “perkembangan
jaman” mula BRAYAT utawa isa uga diarani sedulur, kuwi ora mung merga sinambung
rah utawa getih, uga isa merga ana sing padha. Padha senengane,padha kapercayane mula
njur ana istilah sedurung ing patunggilan, ana uga sedulur utawa BRAYAT kuwi
merga tangga cedak,mula dadi sedulur lan sakbanjure.
Crita bab sedulur utawa
BRAYAT nate dadi pokok piwulange Gusti Yesus. Cethane ana ing Injil Markus ban
3, neng kana dicritakne nalika ana wong sing padha matur yen kanjeng ibu lan
para sedereke Gusti Yesus (kayane adine), pada teka. Sakwise teka njur ngadeg
lan njaluk tulung pawongan dikon matur marang Gusti Yesus. Ana ing pikirane
sing matur mesti sing bakalan klakon Gusti enggal-enggal ngrespon lan methuki
ibu lan sederek’e. Ananging sing klakon beda, merga Gusti Yesus malah ngendika
yen sing dadi BRAYATE kuwi ora sing mung kaiket dening Rah utawa Getih,
ananging sing sapa nglakoni apa wae Dhawuh Pangandikane Gusti
“Sing sapa nindakake karsaning Allah,
iya iku sadulurKu lanang, yaiku sadulurKu wadon, yaiku ibuKu.”
Cetha wela-wela yen Gusti ora mung
ngakoni BRAYAT marang sing ana sesambungan Getih utawa Rah, ananging SAPA WAE
sing nglakoni pangandikane,kuwi BRAYAT’e Gusti. Mula saka kuwi, iki becik
kanggo kaca pangilon tumrap sapa wae, klebu sing maca tulisan iki sinambi
mesam-mesem, ayo pada dieling lan sadhar, menawa sing kinaranan BRAYAT’e Gusti
kuwi ora sing ana garis trah, ora sing kalunge salib, ora mung sing ketok sregep neng nggreja, sing
sithik-sithik Puji Tuhan,sithik-sithik Syaloom lan sakpanunggalane, lan kuwi
mung winates ing tembung, dene tumindak’e babar blas ora jumbuh karo dhawuhe
Gusti. Sregep neng nggreja ananging jik nesunan lan pelite ngeram, sregep
ngomong puji Tuhan lan saben kepethuk kanca muni syalooom serune ngeram,
ananging ora gelem tetulung liyan, kuwi kabeh isa diarani dudu BRAYAT’e Gusti
Yesus.
“Jo, apik endi antarane sregep neng
nggreja ananging ora tahu tumindak apik karo ora tahu neng nggreja ananging
sregep tumindak apik?” Sinambi nglepus Lik Ndoleng mbukak rembukan.
“Halllahhh, padune nggolek pembenaran
wae, ndadak nakoni kang Dalijo..”Nduk I’in kaya padatan, njedul njur
nyoal-nyael bab rembugan.
“Duss..aku ki tekok Dalijo, ora tekon
dapuranmu In..!!!!!” Sajak nesu Lik Ndoleng marang I’in.
“Wangsulanku padha I’in Lik, kuwi
padune sampeyan ben diarani bener ta? Wegah peduli liyan merga wis rumangsa
sregep mangkat ngibadah, raketan teka ya mung turu. Yen manut penemuku, kabeh
kudu dilakoni bebarengan, ngibadah minggu kuwi minangka “Perayaan Iman”, merga
ngibadah kuwi ya urip padinan,ya nyambut gawe, momong brayat, urip nang
masyarakat,kuwi kabeh ngibadah,lan minggu kuwi dipahargya..mula ora ana sing
bener antarane ngibadah thok lan tumindak becik thok..” Wangsulane Dalijo cetha
lan Lik Ndoleng manthuk-manthuk, mbuh dong apa malah keturon, lha wong udud’e
nganti meh nylongot drijine..
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar