Senen Wage
16 September 2019
BENINGE
EMBUN ESUK
Yeremia
5:1-17
Jabur 94
Lukas 7:1-10
“Bareng Gusti
Yesus midhanget atur mangkono iku, Panjenengane eram, nuli minger mirsani wong
akeh kang padha ndherek lan ngandika: “Aku pitutur marang kowe, pangandel kang
samene gedhene iki Aku durung tau tumon, sanadyan ing antarane wong Israel!” Bareng
kongkonan mau wis padha bali lan wis tekan ing ngomah, bature wis ketemu waras.”
Lukas 7:9-10
DIKROYOK kuwi tembung linggane Kroyok, sing tegese ngupengi
bebarengan. Dene anggone ngupengi kuwi mesti wae nduweni tujuan mirunggan, lan
tujuan kuwi ana loro, tujuan sing apik lan sing ora apik. Saka tembung Kroyok
kuwi ana pirang-pirang pengembangan
tembung, salah sijine DIKROYOK, sing tegese ngumpengi utawa ngrubung samubarang kanthi ancas mirunggan. Ananging
ana ing tata basal an panguripane wong Jawa, mirunggan ing budayane wong Jawa,
tembung DIKROYOK kuwi luwih ngemu teges negative tinimbang positif, sanadyan
sejatine kabeh tembung kuwi netral.
Ana crita Kitab Suci sing nyritakne bab DIKROYOK, ananging kang
ngemu tegese positif. Crita kuwi ana ing Injil Lukas bab 7 ayat 1-10. Ing kana
dicritakne nalika tindake Gusti Yesus tumeka ming laladan Kapernaum. Ing kana
ana opsir prajurit sing nduweni rewang, dene rewange lara banget, nagnti meh
mati. Krungu kabar bab Gusti Yesus rawuh ana neng kuthane, njur opsir kuwi
njaluk tulung para pinitua agama Yahudi,
supaya sowan Gusti, cikben nulungi rewange. Temenan, nalika isa sowan
Gusti lan matur apa sing dadi kebutuhane lan kuwi dirung wong akeh, sakbanjure
wong akeh pada NGROYOK Gusti Yesus, supaya nulungi rewange opsir kuwi mau. Mirsa
kahanan sing kaya mengkono kuwi, Gusti njur tumindak tumuju omahe si opsir. Nalika
nyedaki omahe, opsir kuwi matur murih Gusti paring dhawuh wae, ora usah tindak
ing omahe. Kuwi tata kapercayane opsir, sing manut karo dhawuhe atasan. Imane opsir
kuwi jare para winasis teologi diarani iman sing kontekstual..hehe Gusti “gumun”
mirsani kahanan sing kaya mengkono kuwi lan sakbanjure ngendika yen rewange wis
mari.
Saka crita ing nduwur, ana sing isa dijupuk minangka piwulange
urip. Sepisan, ana kalamangsane sambarang kuwi DIKROYOK, mirunggane sing abot,
supayane enggal rampung. Aja malah padha minggir nalika ana gawean lan ayahan
sing abot, kaya sing pada maca tulisan iki. Kapingpindhone, aja milah-milih
gawean, apa wae sing mbutuhake nampa pambiyantu, ya ayo dibantu. Kaya opsir ing
crita kuwi sanadyan mung rewang, ya tetep ditulungi. Uga kaya Gusti Yesus, ana
wong butuh pitulungan temenan, ya ditulungi lan kuwi dijumbuhake karo tata iman
utawa kapercayane. Yen rong perkara kuwi isa klakon ing urip jaman saiki, mesti
kabeh lumaku apik.
“Jo, kok wingi ana wara-wara, arep kerjabakti kanggo nggreja kuwi,
jan-jane gawean apa ta?Kawit mbiyen kok ora bar-bar?” Lik Ndoleng nakoni
Dalijo, nakika esuk kuwi wedagan neng pawon.
“Lha ya kae ta Lik, mernah-mernahke lingkungan Greja..” Semaure
Dalijo sareh, sinambi nyruput kopi paite.
“Lha mung gawean kaya mengkono wae kok suwene ngeream!!?” Lik
Ndoleng sajak gumun.
“Lha suwe ta Lik, wong sing akeh kaya sampeyan kuwi, kokean rembug
rakagag (iki basa khas daerah kidulan)
cawe-cawe!” Nduk I’in melu nimbrung rembugane Dalijo karo Lik Ndoleng.
“Iya Lik, bener I’in, kudune gawean kuwi DIKROYOK, ben ndang
rampung. Ora mung pada maido lan moyoki thok!” Dalijo melu mbedhil polahe Lik
Ndoleng sing arang tumadhang,ananging akeh nyaruwe. Raine Lik Ndoleng sajak
isin, ananging ya tetep njupuk djarumsuper Dalijo, sanadyan mung sakler..
Kyai Tu Pong Ji
Tidak ada komentar:
Posting Komentar