Jemuah
Pon 20 September 2019
BENINGE
EMBUN ESUK
Yeremia
8:1-13
Jabur 79:1-9
Mateus
8:1-3
“Gusti Yesus nuli mulung astane, ndemek wong mau sarta
ngandika: “Aku karsa, birata najismu.” Padha sanalika kabirat budhuge temahan
dadi resik.” Mateus 8:3
Yen ana daya kekuatan sing paling gede ana ing jagad iki,
mbomenawa ora ana sing isa ngalahake apa sing diarani KAREP. Menungsa, mbuh
kuwi apa lan sapa kahanane, yen wis nduweni KAREP, mesti diupayakne nganti
tumeka sakkelakone. Apa wae kang dadi pepalang lan reribet, mesti bakal
digoleki cara nelukne pepalang nganti tumeka ing kahanan sing ndadekne
ke-KAREP-ane isa klakon. Tembung KAREP kuwi basa kramane KARSA, sing tegese
mbokmenawa isa kaya mengkene, sabarang kang kuwat, kang mrentul saka ing
atining menungsa, lan merga saking kuwate, mulane kudu klakon sanadyan kudu
ngadepi sadengah pepalang lan anceman. Lan uga, ora ana apa wae sing klakon ing
jagad iki tanpa diwiwiti seka anane KAREP.
Ana crita ana ing Kitab Suci, ing kana dicritakne kaya ngapa
samubarang isa lumaku utawa klakon merga saka kuwat lan gedene KAREP. Crita kuwi
bab Gusti Yesus, sing nembe tumindak neng Gunung. Ing sawijining kahanan, ana
wong lara budhugen lan wong kuwi njaluk supaya didadekne waras utawa mari seka
larane. Ing kene ana rong KAREP sing bakalane tinemu. Siji nduweni KAREP supaya
larane enggal sehat utawa waras, dene
sijine ditantang supaya nduweni KAREP kanggo marekne. Ing kene sejaine aja
kahanan kang lumrah, lan siji lan sijine nduweni kebebasan bab pilihan sing
kudu dilakoni. Ora ana larangan nduweni ke-KAREP-an, ananging sing penting aja
nganti meksa ke-KAREP-an kuwi. Lan ing crita Kitab Suci, jebule pihak sijine
yakuwi Gusti Yesus ya nduweni KAREP, kanggo ndadekne waras sing nembe nandang
lara budhugen.
Daya kekuwatan KAREP saka crita Kitab Suci ing nduwur pada gedene,
ing antarane sing butuh lan sing disambati. Gusti Yesus kagungan KAREP kanggo
maraske sing lara lan uga sing lara nduweni KAREP kanggo waras. Mula sing
klakon sakbanjure ya WARAS. Saka crita iki, isa dijupuk pasinaon apik, menawa
bab KAREP kuwi nduweni underan sing paling utama. Yen wis ora KAREP, apik kaya
ngapa, mesti ora bakalan dilakoni, yen yen wis KAREP, elek kaya ngapa ya
bakalan digayuh. Lha sing isa kanggo bahan “permenungan” kanggo awak’e
dewe (sing maca tulisan iki), apa wis
pada nduweni KAREP kang bener lan pener ana ing urip iki?Yen durung ndang
nduwenana, yen wis cek’en sik wis temenan dadi KAREP apa mung wewayanganing panguripan?
“Lik…kawit mengko bengi, aku nitip ingon-ingonku ya, nganti tekan
seminggunan..”Dalijo ngomong karo Lik Ndoleng.
“Lha apa sida nglakoni ke-KAREP-anmu Jo?” Lik Ndoleng mbalik
nakoni Dalijo.
“Iyo lik…ikiwis dadi KAREP ana ing atiku, apa wae pepalange arep
tak tatag’I” Semaure Dalijo sinambi nyumet djarumsupere lan seka pawon njedul
Nduk I’in sinambi nggawa telo pohong goring.
“Iki contone Lik..merga aku nduwe KAREP nggoreng, sanadyan kesel
ya klakon, aja kaya sampeyan, ratahu nduweni KAREP mula ya mung mbingungi wae. Menungsa
kuwi kudu nduwe KAREP sing gumathok, ben jelas uripe..” Nduk I’in malah
ngotbahi Lik Ndoleng, dene Lik Ndoleng mung plengah-plengeh kaya Jangkrik
ditinggal pasangane..
Kyai Tu Pong Ji..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar