Selasa
Kliwon 4 Mei 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Yesaya
32 : 9-30
Jabur
80
“Balik kawicaksanan kang saka ing ngaluhur, iku kang dhisik dhewe
murni, sabanjure dhemen rukun, sumlondhoh, mbangun turut, sugih kawelasan sarta
woh-woh kang becik, ora ilon-ilonen sarta ora lamis.
Sarta mungguh wohing kayekten iku kasebarake sajrone tata rukun
tumrap wong-wong kang olah tata rukun.” Yakobus 3 : 17-18
Tembung
KEMAKI kuwi ana ing tata basa jawa ndesa, klebu “bergender” maskulin, amarga
biasane mung kanggo ngarani sing lanang, dene kanggo sing peminin biasane
nganggo tembung Kemayu. Ananging sejatine tembung KEMAKI utawa Kemayu kuwi
nduweni arti sing padha, yakuwi tumindak (kang tinalesan pikiran lan penemu)
kang ngremehake liyan, rumangsa paling dewe. Isa paling ngerti,paling
pengalaman, paling pinter, paling sugih, paling terkenal lan sakpanunggalane.
Racake wong KEMAKI (lan uga kemayu) kuwi dilakoni kanthi sadhar, kanthi eling,
amarga nduweni ancas utawa tujuan tertentu. Yen ana sing maca tulisan iki, njur
tersinggung, senengku ngeram..amarga kasil tekan tujuan tulisan iki..hehe
Piwulange
Gusti lumantar Kitab Suci, cethane neng surat Yakobus bab 3 nyethakake kepiye
patraping urip kang kudu dilakoni menungsa kang wus pinaringan lan nampa
pangwasane Sang Roh Suci. Lho, mosok sawab pangwasane Sang Roh Suci marakne
menungsa KEMAKI lan Kemayu? Apa ora kleru, ora luput? Sik ta, sing sabar, aja
kemrungsung, apameneh keSUSU, mbebayani. Ngene jlentrehe, manut paseksine
Yakobus, sing sapa kadunungan Sang Roh Suci, kuwi nduweni patraping urip kang
asli utawa murni,uga nduweni watak dhemen rukun, sumlondhoh (iki kosokbaline
KEMAKI lan uga Kemayu), mbangun turut lan ora nylekuthis lan mbejujal lan uga
sugih kawlasan . Mula saka kuwi, sing sapa uripe ora kaya kang tinulis ing
ndhuwur,kuwi klebu KEMAKI, sanadyan sregep
ngibadhah, sanadyan sekolahe dhuwure sundul langit. Apa meneh menawa
nduweni sipat ilon-ilonen utawa randuwe perinsip lan uga lamis, neng ngarep
mesam-mesem jebul neng mburi misuh-misuh. Oiya, ana siji meneh sing klebu
KEMAKI, yakuwi nalika seneng ngatonake sipat andhap-asore, kuwi mala hora andhap-asor,
kuwi KEMAKI sing luwih mbebayani.
Ing
jaman saiki, okeh sing sejatine KEMAKI (uga Kemayu), ananging dikemas ing
kemasan sing rapi tur ya aluse ngeram. Mung ing tembe wae isa tinitenan bab
tulus lan orane, endi sing iklas lan endi sing KEMAKI. Lha njur sapa sing isa
menggak supaya ora padha tumindak KEMAKI? Tokne wae, sakmareme, amarga menehi
kalodhangan liyan “njoget KEMAKI” neng panggunging panguripan iki ya klebu
uwohing katresnan.
“Leng,
wis entuk kabar? Jare Markun meh nandur Porang rong hektar lho?” Takone Siwo
Solebo marang Lik Ndoleng, lan durung kober Lik Ndoleng semaur, Dalijo malah
sing wangsulan.
“Wah
esip kuwi Wo, piye Lik, kobong ra sliramu?” Takone Dalijo.
“Crigis
Jo, apa urusane Markun nandhur Porang rong hektar karo aku? Ranyambung
Jooo..Duss..” Lik Ndoleng olehe mangsuli ya sajak erosi.
“Wah,
tahun garep Yu Wasti klakon ngganti kobile, ore sing lawas, mesti ganti Inopa..kuwi
cita-citane kang Markun..” Iin, sajak melu nimbrung, uga ngece Lik Ndoleng.
“Terus-terusna
Cahh…” Grenengane Lik Ndoleng.
“Ben
wae Markun kemaki, arep nandur Porang rongewu hektar..ben wae..ora pengen..”
Swarane Lik Ndoleng.
“Ora
rongewu hektar Leng, ronghektar. Ora usah nesu, kuwi malah dadi senenge
ponak-ponakanmu, njur njaragi kowe terus.” Ngendikane Pakde Kento.
“Lha
kuwi lho To, Markun kok sajak KEMAKI, pamer arep nandur Porang rong hektar..”
Unine Lik Ndoleng.
“Ora
KEMAKI, wong sing crita dudu Markun, sing crita wong liya. Kuwi prestasi
Leng..mula orausah nesu..eslow wae..woles..wong ya Wasti wis milih Markun..”
Ngendikane Pakde Kento, sing pungkasan sajak ketularan liyane, njarak Lik
Ndoleng.
“Trondolooooo..saiki
kowe melu njarag aku To!??” Lik Ndoleng nesu, ananging sing diamuk dudu
sapa-sapa, sing diamuk MLDne Dalijo, merga bar njupuk Jisamsune Siwo Solebo.
Mbah’e
Tidak ada komentar:
Posting Komentar