Minggu
Pon 2 Mei 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Lelakone
Para Rasul 8 : 26-40
Jabur
22 : 25-31
1
Yokanan 4 : 7-21
Yokanan
15 : 1-8
“Aku iki wite anggur lan kowe
pang-pange. Sing sapa tetep dumunung ana ing Aku, lan Aku ana ing dheweke, iku
kang metu wohe akeh, awit manawa tanpa Aku, kowe padha ora bisa tumindak
apa-apa. “ Yokanan 15 : 5
Meh
kabeh sing maca tulisan iki mesti wis nate krungu bab tembung ASLI, kang
nduweni tembung ksok-balen Palsu. ASLI kuwi tegese kahanan kang ana saka wiwit
mula, lan sing ana ananging amarga mung niru kang wus ana, kuwi isa kinaranan
palsu. Pancen angel kanggo mbedakne endi sing ASLI lan endi sing palsu.
Sanadyan angel, ananging ana cara kanggo niteni endi kang ASLI lan palsu kuwi
srana kang wis cinawis. Sakumpamane arep ngetes endi kang ASLI lan endi kang
palsu tumrap tetanduran, carane mayar wae. Sepisan, ditunggu wae kuwi ASLI
utawa palsu menawa kuwat ngadepi kahanan, lank aping pindone nalika tanduran
kuwi metokae Woh.
Gusti
Yesus nate memulang bab sesambungan utawa relasi katresnan ing antarane
Panjengane lan para sekabat, sing nudweni sesambungan apik lan ASLI utawa
alami, mesti isa awet lan uga metokake Woh, dene kang Palsu lan ora alamiah,
mesti gampang mati utawa alum lan uga angel metokake Woh. Tanduran Anggur kang
diagem dening Gusti minangka srana memulang pancen pas ing wektu kuwi, lan ing
jaman saiki mbokmenawa ya ijik pas utawa relepan.
Ing
jaman saiki kang samubarang sarwa cepet lan uga sansaya “individual”, pancen
angel kanggo nduweni wekru niteni endi sing ASLI lan endi kang ora ASLI.
Ananging sanadyan angel, tetep wae isa digolekake piranti kanggo niteni. Yen
sesambungan kuwi ASLI, lan uga alami,mesti kuwat ngadepi tantangan apa wae,
ananging menawa Palsu mesti mayar tugel,alum lan ilang. Dene kang ASLI mesti
subur, ijo,bakoh lan isa metokake Woh.
Sesambungan
Palsu kuwi okeh carane niteni. Menawa katon apik lan rajin ngibadah ananging
jik hobine ngamuk lan nesu, mesti kuwi ora nduweni relasi kang ASLI. Sing isane
mung maido lan maido, kuwi ya mestine nduweni sesambungan marang Gusti kang ora
ASLI. Mula saka kuwi, saiki payo niteni lan nyipati kahanane hubungan pribadi
dewe-dewe karo Gusti, ASLI utawa palsu. Carane? Ya ayo ngeling-eling, sepisan:
Apa wis nate ngetokake woh, kapindone
apa ya jik gampang mutung, nesu lan ngamuk? Yen ijik, artine kuwi sesambungane
karo Gusti mung imitasi, ora ASLI laias Palsu.
“Sesuk
meneh, aku wegah dadi panitia, mbuh kuwi acara apa wae…” Lik Ndoleng nggedumel
kaya Kinjeng nalika kasmaaran.
“Weh,
lha ngapa Lik?” Takone Dalijo.
“Lha
kepiye ora mutung Jo, saben aku nduweni ide utawa pendapat, mesti radirungokne.
Sing dirungokake mesti pendapate Markun..” Semaure Lik Ndoleng.
“Kuwi
tegese kowe rung diwasa Leng” Siwo Solebo menehi wangsulan.
“Lho,
kok isa? Nalare piye?” Takone Lik Ndoleng.
“Usul
pribadi kuwi durung mesti gathuk karo kabutuhane masyarakat, lan menawa kowe
nesu nalika usule Markun sing ditampa, kuwi merga kowe jik lara ati amarga
Wasti. Kuwi sebabe sesambunganmu karo Gusti ora ASLI, imitasi” Kotbahe Siwo
Solebo.
“Duss,
wasis temen jebule kowe kuwi Bo? Kalut aku, opss Salut aku..
Semaure Lik Ndoleng.
“Jajal
wae, sing maca tulisan iki kira-kira jik nduweni hoby nesu lan mutungan ora?
Yen ijik kuwi tegese sesambungane karo Gusti ora alami, ora ASLI alias Palsu”Pakde
Kento nambahi penemune Lik Ndoleng.
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar