Setu
Pon 22 Mei 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Pangentasan
15 : 6-11
Jabur
33 : 12-22
Yokanan
7 : 37-37
“Bareng dina wekasan yaiku nalika gedhe-gedhening
riyaya mau, Gusti Yesus jumeneng sarta nguwuh: “Sing sapa ngelak, iku maranana
Aku lan ngombea! Sing sapa pracaya marang Aku iku kaya wiraose kitab: Ilen-ilen
banyu urip bakal padha mili saka ing batine!” Yokanan 7 : 37-38
MAREM,
beda lho ya karo Merem, amarga MAREM kuwi ndeweni arti utawa teges wis pas, legal
an ora ngrasa kurang utawa luwih meneh. Wong jawa kuwi duwe piwulang luhur bab
rembug, salah sijine samubarang kuwi aja ketambahan “en”. Wareg ya aja
kewaregen, senneg ya aja kesenengen, sugih ya aja kesugihen lan MAREM aja
nganti keMAREMen. Cukup MAREM wae. Apa wae yen durung MAREM, rasane ana sing
kurang lan mesti ngupadi cikben isa dadi MAREM, kuwi wis pepestene menungsa,
sing ora setuju isa komentar neng kolom komentar ya…hehe.
Ana
piwulang bab MAREM neng Kitab Suci, yakuwi piwulange Gusti Yesus. Ing nalika
kuwi Gusti mulang wong akeh kang ngrasa ora nate ngrasakne MAREM ing
samubarang. Lumantar kahanan kang kaya mengkono kuwi, Gusti menehi gegambaran
utawa pasemon bab wong kang ngelak lan nggolek banyu. Gusti Yesus mapanake
Sarirane minangka banyu kang marakne sapa wae kang ngombe marang Panjengane
bakalan ngrasakne apa kuwi kang kinaranan MAREM. Lho, lha nalare kepiye?
Gusti
Yesus wis memulang babagan urip kang sampurna, kang nyawang samubarang nganggo
panyawang kaswargan. Kuwi isane kelakon nalika menungsa ngerti asal usule,
mapane ing titiwancine lan arep ngener menyang ngendi uripe. Nalika menungsa
durung ngerti asal-usule lan nembe mapan ana ing ngendi lan uga ora ngerti arah
tujuan uripe, tangeh lamun isa ngrasakne kahanan kang sinebut MAREM. Nalika
ngerti menungsa kuwi winates lan njur ana kang maido,ngritik lan
sakpanunggalane, ora kudu ngamuk lan nesu, amarga rumangsa yen pancen kaya
mengkono, winates. Isa nampa sakabehe pamaido lan kritik kuwi kang njalari
MAREM.
Nalika
mangerti yen urip kuwi wis rinumat dening Gusti, njur makarya sakuwate awake
lan durung ngrasa nampa jumbuh karo kekarepane,
yen wis ngerti arahing urip mesti isa nemokake rasa MAREM. Beda karo
sing durung isa ngerti kahanane uripe lan kahanane Gusti, mesti anane mung
nesu, ngamuk, maido, ngrasani lan sakbanjure.
Sing
sapa pengen ngalami kahanan urip kang kinaranan MAREM, nyedak lan sinaua marang
Gusti Yesus. Ditampik tetep nresani, dipaido tetep ndongakake, diancem tetep
sareh lan sakpiturute. Mula saka kuwi, menawa Gusti Yesus memulang nggambarake
Sarirane minangka “Tukin Panguripan”, njupuka banyu saka ing kono, ngombea
mesti bakalan MAREM.
“Kuwi
arep nggo ngapa Jo, kok madahi Katak Porang neng kerdus?” Takone Lik Ndoleng
marang Dalijo.
“Arep
tango pisungsung undhuh-undhuh sesuk Lik” Semaure Dalijo sarehe ngeram.
“Walahh..iya
ya sesuk undhuh-undhuh…meh lali akuuu Jo..” Lik Ndoleng sajak kaget ning ketok
yen mung ekting.’
“Haiyah
Leng, kokean alesan. Senen wing iwis takelikake, rebo mbengi ya, yen suk minggu
kuwi undhuh-undhuh. Alesanmu kok konsisten, Lali!” Siwo Solebo sajak erosi ngerti
omongane Lik Ndoleng.
“Padha
dhe, kawit minggu takelingake, saben ndina ya ngono, y takkon ngethok gedang
patang tundun nggon tegale, alesane sik..sik..lan mesti sambat lali..” Iin melu
nambahi inpo bab alesane Lik Ndoleng.
“Leng,
yen uripmu durung ngrasa MAREM, mesti bakalan kurang lan kurang terus..mbok
diwenehi berkah sakndayak bengkah, ora gelem atur panuwun..mula sinaua marang
Gusti Yesus ben isa ngrasakne kahanane urip kang kinaranan MAREM. Sawangen kae
Dalijo, apa-apa kapisungsungake, ora mung Katak Porang, dhuwit iyo, sesuk
palinga melu nglelang..Kang Solebo ya semono uga. Klapa, gedang, telo, Porang,
Gude, Pitik, Lele, kabeh diaturake marang Gusti. Pelitmu kuwi tandane durung
percaya Gusti” Ngendikane Pakde Kento.
“Sesuk
bagean sing nampani Pisungsung undhuh-undhuh Yu Wasti lho Lik, pora isin yen
mung nggawa klapa bajang lan pitik thelonen?” Takone Dalijo.
“Duss..kenek
meneh cahh!” Gremengane Lik Ndoleng.
Mbah’e
Tidak ada komentar:
Posting Komentar