Rabo
Legi 3 September 2018
BENINGE
EMBUN ESUK
Zakharia
10 :1-12
Jabur
5
Matius
18:1-5,10
“Nanging sedaya tiyang ingkang ngungsi dhateng
Paduka badhé sami bingah-bingah, badhé sami surak-surak ing selaminipun, margi
sami Paduka ayomi; lan krana Paduka tiyang-tiyang ingkang tresna dhateng
Paduka, sami badhé bingah-bingah.” Jabur 5:12
Tembung
ngeyup kuwi tegese nggolek papan kanggo ngeyup, dene asale seka tembung eyup. Eyup
kuwi kahanan sing aman seka panas lan udan, dadi sing diarani ngeyup kuwi kabeh
pambundidayaning titah kanggo ngendani udan utawa panas. Papan sing eyup kuwi
akeh, bisa neng ngisor wit-witan, njero gua, sor kretek, njero omah lan
sakpanunggalane, ananging tumrap manungsa, papan ngeyup sing paling jos ya
ngomah. Dene omah kuwi papanne wong sing omah-omah, sing wis mbangun lan mangun
brayat.
Bab
ngeyup kuwi jebule ya dadi perkara sing digatekne dening Kitab Suci, paling ora
ana neng wacane dina iki, rebo legi telu oktober rongewu wolulas, neng Jabur 5
ayat 112. Ananging neng kana LAI ngaggo ukara utawa tembung ngungsi, dicritakne
neng kana, yen sapa wae sing NGEYUP utawa ngungsi marang Gusti Allah, mesti
nampane katentreman, nampa kabungahan, merga wus kaayoman dening Gusti. Kuwi kabeh
klakon merga juru Jabur yakin, yen ya mung Gusti Allah wae sing isa dadi papan
sing paling aman kanggo NGEYUP, hora ana papan liyane sing bisa ngalahke Gusti.
Dadi sing sapa wae duwe masalah, mbuh kuwi abot apa enteng, NGEYUPA marang
Gusti,ngungsia marang Gusti, dijamin aman, joss.
Jejeg’e
menungsa urip kuwi mesti duwe masalah, klebu brayat, merga iki wulan brayat. Seka
masalah ekonomi tekan komunikasi, seka masalah sepele tekan masalah ruwet, seka
masalah ngapusi lan diapusi, seka masalah ngenengake siji lan sijine uga dinengke
siji lan sijine. Kabeh kuwi masalah, dene masalah kuwi kaya udan sing
nelesake,uga kaya panas sing ngrepotke, mula kudu ngeyup.
Mula
saka kuwi, yen wis sadar yen nalika ana masalah kudu ana papan kanggo sesambat,
kaya nalika panas/udan kudu ngeyup, saben wong kudu isa dadi papan
pangeyupan,papan sing eyup utawa edum. Wong tuwa isa dadi papan sing edum
tumrap anak, wong lanang (suami) isa dadi papan sing edum kanggo wong wedok
(bojone). Bocah-bocah ya bisa dadi papan sing edum tumrap wong tua, nalika
uripe manut lan mbangun turut. sing baku, kabeh isa dadi papan pangeyupan
kanggo sapa wae.
“Kang
Dal, wingi nalika layat, paklik Ndoleng ketemu Yu Wasti, njur nggaya, saiki
cipika-cipiki. Jare minangka tanda paseduluran, mumpung ana wong akeh,dadi aman.
Piye kuwi kang?”, Nduk I’in takon Dalijo.
“Palinga
modus kuwi In…”, Dalijo semaur sakenane.
“Wong
mung cipika-cipiki wae kok mbok masalahke ta Nduk, saiki biasa. Aku dadi wong
lanang kuwi kudu isa dadi papan sing ngayomi kanggo sapa wae, klebu Wasti. Cius,
aku ramikir sing aneh-aneh”, Semaure Lik Ndoleng.
Tumindak
apa wae kena, sauger ancase apik lan tulus iklas, sing penting saiki ayo pada
madeg dadi papan pangeyupan sapa wae, lan uga
ayo dadegne brayat minangka papan
sing eyup ben isa nggo ngeyup..
Mbahe..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar