Senen
Legi 8 Oktober 2018
BENINGE
EMBUN ESUK
Pangandaring
Toret 22 :13-30
Jabur
112
Lukas
10 : 25-37
“Ahli Torèt mau mangsuli: “Inggih tiyang
ingkang nindakaken kawelasan dhateng tiyang ingkang dipun bégal menika.”
Pangandikané Gusti Yésus: “Wis, mundura, lan nglakonana mengkono uga.”Lukas
10: 37
Sing diarani TATU yakuwi kahananing raga sing
rusak, lan biasane ngetokne getih. Biasane lara lan sansaya lara nalika
kahanane TATU kuwi sansaya jero lan amba.
Seka tembung TATU kuwi banjur ana tembung KETATON sing tegese kena ing tatu merga tumindaking litan, NATONI
sing tegese ndadekne liyan lara lan TATU. Arang wong sing gelem kena TATU, uga
arang sing gelem KETATON, ananging akeh sing tanpa sadar NATONI liyan, luwih
arang meneh sing gelem NATONI awake dewe kanggo bungah lan tentreming liyan,
merga sing ana menungsa kuwi mung mburu legal an mareming kekarepaning dewe,
ora merduli kebtuhaning liyan.
Jare eyang Theresa, tresna tanpa TATU kuwi
mbelgedes, omong kosong. Mula yen ana sing bengak-bengok tresna ananging wegah
tatu, kuwi jian ngapusine pol.piwulange Gusti Yesus bab tresna ana ing Lukas 10
ayat 25-37 jian jero banget. Sing karan tresna sejati kuwi nalika wani ninggalke,ngiwakne lan nyingkirke apa
sing dadi kepentingan pribadine lan kuwi kabeh kanggo MITULUNGI liyan. Tresna sejati
kuwi jebul ora ana neng pawongan sing nganggo klambining karohanen,uga ora ana
neng wong sing katon sregep nindakne ayahaning agama, ananging sing wani NATONI
awake dewe kanggo tetulung liyan.
Tulada seka wong Samaria sing apik bebudene
kuwi jian pas temenan, nyindir kabeh sing anganggo “Pakaian-pakaian” ritualistik,
ananging emoh tetulung, emoh mangerteni liyan,emoh nyelehke kepentingane dewe ,
emoh tumandang nyambut gawe. Katresnane wong Samaria klakon lumantar tumindake
sing ninggalke kepetingane dewe, lan kuwi isa diarani TATUning Tresna, kuwi
sing isa ndadekne urip luwih karasakne endah amarga marekne sing lara. Tatuning tresna kuwi kudu klakon ana ing urip
bebrayan, siji lan sijine kudu nggatekne kebutuhaning liyan, ora mburu
kepentingan lan kemaremaning diri pribadi. Yen siji lan sijine isa nggatekne
liyan, mesti tresnaning brayat bakal urip lan terus dadi murup kanggo madangi
jagad, ananging yen ora gelem ngrasakne tatu, ora madangi, ndadekne peteng ta
iya..
“Dal, brarti aku sing isa nglakoni tresna sing
sejati ya?Lha aku rumangsa ana tatu neng atiku, merga Wasti jaman mbiyen kae”,
Lik Ndoleng takon semu njaluk pasetujun karo Dalijo.
“Lha mbiyen sing marakne pepisahan piye ta lik?”,
Dalijo genti takon.
“Lha janjane a..”, Durung nganti rampung Lik
Ndoleng mangsuli, kesusul njedule Nduk I’in seka pawon nggawa kopi lan tela
godog..
“Wong ya mung jonja-janji ora tahu kelakon wae
kakea alesan lik..Wong wedok kuwi ajamung mbok dadekna dolanan, kudu ana
rembug. Yu Wasti mesti wae klaran atine wong mung mbok nggo dolanan atine,
bareng radigatekne Yu Wasti njur loap-laop jare wedokan rapnagerten, cen
lanangan kuwi aLA ananging njaluke meNANG terus”, I’in malah ngamuk rakaruan…
Lur, ayo nelakne tresnane dewe iki lumantar
ngiwakne kepentingane dewe, ayo siap natoni diri pribadi kanggo nulungi liyan..
Mbahe..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar