Jumat, 09 Agustus 2019

PASA


Jumat Legi 9 Agustus 2019
BENINGE EMBUN ESUK

IKI DALANE PASA


Yesaya 9:18-10:4
Jabur 50:1-8,22-23
Mateus 9:14-17
Pangandikané Gusti Yésus: “Kepriyé penemumu? Endi ana tamu ing pésta pengantèn kokprihatin, yèn pengantèné lanang isih ana ing kono? Mesthi ora! Nanging bakal ana mangsané pengantèn lanang lunga saka ing kono. Ing wektu iku para tamu mau bakal padha pasa.”Mateus 9:15

PASA kuwi dudu bab sing asing ana ing tata panguripaning menungsa, seka ing jaman kuna tumeka ing jaman saiki. Saben “peradaban” kayane ngerti lan malah kepara nglakoni apa sing diarani PASA,mbuh apa tujuan lan kepiye carane. Ing jaman saiki bab PASA ya isih dadi “perdebatan” sanadyan ora gandhang keprungu, merga mung ana ing sawetara wong, mirunggan seka kelompok “minoritas”. Sing dadi bahan pitakonan ya tetep wae bab wektu lan tata carane. Mirunggan tumrap warga greja, bab PASA kuwi jik wedi-wedi wani, lan kabeh ya nduweni argumentasi sing (sajak’e) kuwat. Merga kabeh kepingin mangerteni bab PASA sing pas, mula ya ayo bali marang sumbering piwulang, yakuwi Kitab Suci, merga saka ing kana isa dipethik pasinaon apik kanggo pancataning urip.

RAHASIA HIDUP SEJAHTERA


Saka piwulange Gusti Yesus neng Injil Mateus 9, mirunggan ayat 15, neng kana diwulangake kepiye PASA kang pas. PASA kang pas kuwi sejatine ora babagan cara, ananging babagan rasa, yakuwi rasa Prihatin. Keprihatinan ing kene tegese nalika kahanan nembe ora jumbuh karo kekarepan, dene ora jumbuh karo kekarepan kuwi merga Gusti ora diajak cawe-cawe utawa nglirwakne Gusti.  Mula saka kuwi, pangandikae Gusti Cetha banget, yen nembe sesarengan karo Gusti, ngapa ndadak PASA utawa prihatin? Ananging nalika nemahi kahanan sing nrenyuhake (merga ora Gusti), ya wektu kuwi sing pas kanggo PASA. Dene kahanan sing isa diarani ora an Gusti ing kono, kayata: pasulayan, lelara sing ora mari-mari,tukar-padu,korupsi,tuminda nyleweng lan sakpanunggalane. Ing kahanan kang kaya mengkono kuwi sejatine bab PASA dibutuhake. Dadi, PASA kuwi sejatine ora babagan wajib lan gumantung wektu, ananging kabutuhan lan gumantung kahanan dalah krenteging ati.

Yen ngepasi nemahi kahanan sing mrihatinake njur meneng wae, ora nduweni krenteg prihatin lan sakbanjure nindakne PASA, isa diarani yen wong kuwi wis kelangan rasa prihatin lan “empatine” marang kahanan sakiwatengen lan babar blas ora ngupayakne sabarang sing ora apik dadi apik meneh. Mula saka kuwi, lumantar BENINGE EMBUNESUK ing Jemuah Legi 9 Agustus 2019 iki, ayo pasa ngasah rasa prihatin tumrap sabarang ing sakiwa tengene dewe. Aja mung prihatin mung nalika kabutuhane dewe rumangsa ora dituruti,lan protese marang media sosial,PASA kuwi protes marang kahanan sing rinasa ora adil tumrap liyan.
“Saiki paklik kok asyik dolanan HP ta In?” Dalijo sore kuwi ngrasani pakne Cilik Ndoleng karo dulure wedok, Nduk I’in.
“Iyo kok kang, lan saiki sakbare takwuruki nggawe setatus, apa-apa digawe setatus” Semaure nduk I’in.

AJA PASA


“Ora apa-apa, nggere statuse sing mbangun marang apik’e urip bebarengan,ora mung nesa-nesu protes nalika rumangsa dijolimi” Dalijo mangsuli semaure I’in, lan ketungka njedule Lik Ndoleng,sinambi takon.
“Jo..In, carane mbusak setatur Wea ki piye?”
“Yungalah, lha kok meh dibusak ana apa Lik?”Dalijo takon.
“Diprotes wong akeh Jooo” Semaure Lik Ndoleng sajak keweden.
“Mulane kuwi, yen nyetatus mbok sing mbangun bab kasaenan urip bebarengan, ora nggere ana masalah njur protese karo WA, protes kuwi kaya PASA lik, ya marang Gusti. Yen protes marang media sosial, apa kuwi pas?” Takone Dalijo, dene Lik Ndoleng mung klecam-klecom kaya manuk tengkek kelangan precil.

Mbahe

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

FIKSI Di Malam PASKAH