Rabu, 21 Agustus 2019

BEGAL


Rebo Pon 21 Agustus 2019
BENINGE EMBUN ESUK

DUDU BEGAL


Yesaya 27:1-13
Jabur 74
Lukas 19:45-48
Gusti Yesus banjur lumebet ing Padaleman Suci, wong kang padha dedagangan ana ing kono padha ditundhungi kabeh,padha dipangandikani mangkene: “Ana tulisan: PadalemaningSun iku dalem pamujan, kok kokdadekake susuh begal.” Lukas 19:45-46

BEGAL kuwi sebutan kanggo sapa wae sing gaweane Mbegal, dene tembung BEGAL kuwi tegese sabarang tumindak kanggo ndadekake kapitunane liyan lan kuwi mung ngener marang mareme apa sing dadi kekarepane. Tumindak’e BEGAL sing diarani Mbegal kuwi ora nate mikir kaya ngapa kapitunan sing wong liya rasakne,ora nate mikir sepira tatu lan lara sing diabibatke saka tumindak’e.Ssing penting awak’e dewe marem, puas,bungah lan isa seneng, kuwi sing dadi polah tingkahe BEGAL.
Ing jaman saiki mbokmenawa BEGAL kuwi wis ora akeh kaya jaman mbiyen, ananging sing kudu diati-ati yakuwi tumindak kang nyipati kelakuane BEGAL, sing tansah Mbegal ing sabarang kahanan lan uga papan.

Critane Injil Lukas bab 19 ayat 45-48 menehi gambaran marang sapa wae sing maca bab BEGAL lan tumindak Mbegal. Ing kana Gusti duka, merga Pedaleman Suci sing dibangun kanthi tujuan supaya kanggo papan manembanh lan ndedonga, malah dingo papan nggolek bathi dewe lan kuwi lumantar meres para wong sing arep ngayahi pangibadah. Lho kok isa, nalare piye? Mbiyen kuwi, nalika jamane Gusti Yesus, papan pangibadah winates lan saben sing ngibadah kuwi caos pisungsung sing wujud’e kewan. Dene aturane manut kahanane ekonomi lan kuwi diatur dening para Imam. Lha kahanan iki sing diplintir dening para Imam. Wong-wong sing saka kadohan, tinimbang nuntun wedus pomeneh sapi, dicawisi dening para Imam. Wong-wong wiwitane pada bungah, penak randadak nuntun, mayar. Lha jebule tekan papan pangibadah regane kewan kanggo korban sing dicawisake para Imam regane ndubilah encit, tapi merga butuh ya dituku. Yen ana sing meh nggolek dewe ora nate bener, merga kabe sing mbiji para Imam,lan kuwi tujuane supaya tuku “dagangane” para imam. Kahanan iki sing diamuk dening Gusti.


Yen para imam ing critane Lukas kuwi ora nganggo klambi BEGAL ananging tumindak mbegal, ing jaman saiki ya akeh sing kaya mengkono. Yen para Imam kuwi mung nuruti kekarepane dewe lan ya mung nguyak keuntungan pribadi lan golongane, lan kuwi diarani BEGAL (ing basa asline ληστης=lestes), mulane ing jaman saiki, sapa wae sing uripe mung nuruti kekarepane dewe (lan kelompok’e) isa diarani BEGAL utawa sakora-orane tumindak Mbegal. Dene tumindak Mbegal kuwi isa dilakoni neng ngendi-ngendi papan lan uga kahanan, malah isa wae tumindak Mbegal ana neng sakjroning brayat, ing sakjroning greja lan uga ing sakjroning masyarakat. Mula ayo pada dibiji tumindak’e dewe-dewe, kanggo apik’ing liyan apa kapitunane liyan?

“Saiki wis aman ya Jo, ora ana BEGAL kaya crita jaman mbiyen” Esuk kuwi, ujug-ujug Lik Ndoleng ngrembug bab BEGAL.
“Yen pagawean BEGAL mbokmenawa cenwis ora ana Lik, karepku sing terang-terangan dadi BEGAL, ananging yen kelakuan Mbegal ya jik akeh Lik” Semaure Dalijo sareh, sinambi ngisep djarumsupere.
“Lha sampeyan po rung nate dadi korban BEGAL ta Lik? Nduk I’in mulih seka mususi neng kali, njur kaya padatan, nyoal-nyael.
“Weh, ya durung ta Nduk, aku aman tentram, seka cilik tekan saiki, ora tahu dibegal..” Karo ngudak kopine, Lik Ndoleng semaur.
“Tenane Lik, lha Yu Wasti kae dipek Kang Markun, pora isa diarani dadi korban BEGAL?” Nduk I’in mangsuli sinambi sajak ngece pakne cilik.
“Dusss..kok ya tekan Wasti meneh Innnn? Iki maraken aku sulit melupakan…”Semaure Lik Ndoleng sajak mesem kuecute poll..


Mbah’e


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

FIKSI Di Malam PASKAH