BENINGE
EMBUN ESUK
SETU
PAHING 25 AGUSTUS 2018
Yusak 22: 21-34
Jabur 34 : 15-22
Matius 1 :1-16,18-23
“Dadi saka Bapak Abraham tekan Prabu Dawud,
kabèh ana patbelas turunan, saka Prabu Dawud tekan jaman pembuwangan menyang
tanah Babil ana patbelas turunan. Semono uga saka jaman pembuwangan menyang
tanah Babil tekan wiyosé Sang Kristus ana patbelas turunan. “ Matheus
1:17
Saben kendaraan bermotor, mbuh kuwi roda
loro,telu, papat lan sakteruse, mesti ana perlengkapane kang karan spion, menawa ilat jawa mesti unine sepion. Alat iki
fungsine kanggo nyawang arah mburi, kanggo mengerteni kahanane. Tujuanne,
supaya luwih waspada lan ngati-ati nalika meh menggok utawa nyalip kendaraan sing
ana ngarepe. Sing jenenge migunaake spion uatawa sepion iki ora
terus-terusan,ananging mung kala-kala wae, merga yen nalika lagi nyopiri
kendaraan mung nyawang sepion wae kuwi isa mbebayani, isa nubruk kendaraan sing
ana ngarepe, ananging yen ora nyawang sepion nalika meh menggok utawa nyalib,
ya isa ndrawasi. Lumantar nyawang sepion, tegese isa nyawang sing ana mburi,
kaya ngapa kahanane, sing paling krasa nalika parker utawa nyetir arah mundur,
tinimbang awak mengo mburi marak’e tengeng, aluwung nyawang sepion utawa
nyepion. Dadi isa disimpulke, yen NYEPION kuwi ya banget dibutuhke.
Waosan Kitab suci ing dina iki, setu pahing
selawe agustus rongewu wolulas, sing seka Injil Matheus, ngajak awake dewe
NYEPION. Lho nalare kepriye? Crita ing Injil Matheus bab 1 ayat 1-16 lan 18-23
ngandarake silsilah utawa leluhure Kanjeng Gusti Yesus Kristus. Ing kana
dicritakae kanthi gamblang lan ora ana sing ditutup-tutupi. Silsilah utawa
leluhure Kanjeng Gusti Yesus Kristus kuwi saka maneka warna trah lan yen
disawang kanthi permana, ora kabeh karan “trah priyayi”. Tegese, Gusti ngersakke sapa
wae dadi pilihane minganka leluhure lan iki uga ngemu suraos utawa piwulang,
kabeh menungsa (sing dudu menungsa aman iki) kudu siap, sumadya yen kakersakake
dadi pirantine Gusti. Sakliyane kuwi, lumantar ayat neng Matheus iki, awake dewe ora usah cilik ati menawa
NYEPION urip sing kawuri, njur ing kono katon sing ala utawa sing ora pantes. Gusti
ora nguthik-uthik bab kuwi, Gusti ngersakake nyawang mengarep kanggo ancas
pakaryane klakon kabeh. Mulane kuwi, bab nyepion utawa nyawang urip sing kawuri
kuwi kudu nuwuhke paedah, ben isa mawas diri lan nuwuhke sikep pamaturnuwun
karo Gusti, awit sanadyan ana lelakon sing mbiyen ala kuwi tetep diagem Gusti
kanggo pakaryane.
“Kang Dal, kowe po iyo sok ijik kelingan karo “si
dia”, sing saiki neng njakarta?”, Cluluk’e nduk Inah naliko kerja bekti neng
nggrejasore kuwi.
“Yen kangmu Dalijo kuwi ora mung kelingan nduk,
malah ngeling-eling. Kuwi malah
senengane nyepion wae gek”, Ujug-ujug lik Ndoleng mangsuli sakdurunge Dalijo mangsuli.
“Halahhh, sampeyan yo ngono lho lik, ngger
mangkat neng “sawah” mesti ngliwati ngarep mae Yu Wasti sing lemu ginuk-ginuk,
njur rekak-rekak’e watuk lan singsot-singsot”, Dalijo mangsuli sajak kisinan
merga diolok-olok Nduk Iin..
“Crigis Jo, sing miwiti nduk Iin kok malah
ngoso aku ki payee?”, Lik Ndoleng yo
sewot.
“Wis…wis,,,mpun.mpun..niki kopine pun siap. Sing
pait nggo kowe kang Dal”, Wangsulane Nduk Iin.
Malku nyang ngarep kuwi, kepiye’o wae butuh
nyepion ananinging yen mung nyawang sepion wae, isa marahi bahaya. Ayo pada
makarya, sinartan eling yen ing jaman mbiyen uripe dewe iki yo kebak dosa, ning
ora dianggep dening Gusti.
Mbah’e
Tidak ada komentar:
Posting Komentar