Selasa
Kliwon 4 Januari 2022
BENINGE
EMBUN ESUK
Yesaya
6 : 1-5
Jabur
72
Para
Rasul 7 : 44-53
Langit kuwi dhampar-Ku, lan bumi iki
ancik-anciking pada-Ku. Omah kaya apa sing arep kokgawé kanggo Aku? Ana ing
ngendi panggonan-Ku ngaso?”
Para Rasul 7 : 49
OMAH, mbokmenawa kabeh wis padha pana utawa
dong bab wujude,fungsine,modele lan kabeh ubarampene. Meh kabeh sing maca
tulisan iki paham lan butuh karo apa kang kinaranan OMAH lan kabeh mesti kepengin nduweni. Okeh lan kepara meh kabeh
sing maca tulisan iki nduwe OMAH lan kepara ora mung siji, isa nduweni okeh
OMAH sanadyan butuhe ya kanggo ngeyup lan ngaso sawetara, merga jejege menungsa
kuwi butuh lunga, ora mung neng njero OMAH wae. OMAH kuwi isa dadi wujuding
berkah, ananging uga isa dadi srana congkrah lan bubrah, gumantung karo sing
menehi arti marang kahanane.
Crita bab OMAH ya okeh pating sliwer neng kitab
suci, salah sijine neng wacan kitab suci dina iki, neng Para Rasul bab 7. Neng
kana Sang Roh Suci memulang wong okeh lumantar Stefanus bab Pedaleman Suci.
Nalika bangsa ngisrael mengerti bab sejarahe Pedaleman Suci, saka mung awujud
kemah sederhana tumeka binangun apike ngeram.Ananging sarehne sakwise binangun
apik njur wong ngisrael lali, yen kuwi mung pralambang. Merga mung pralambang,
mula ya kudu mangerti papan sejatine, yakuwi “OMAH’e Gusti”, yakuwi makuwon
neng telenging batine menungsa. Gusti Allah lumantar Stefanus ngelingkae
bahayane “kleru penemu” bab OMAH kanggo Gusti. Mulane nalika ngelikake laku
luput para penggedene agama Yahudi, Stefanus njur disengit lan dipateni. Ora
mbiyen-ora saiki, lumaku ing bebener dalah elik-elik ben tetep lumaku ing dalaning bebener kuwi
entuke paukuman.
Penemu kaya para penggedhe agama Yahudi ing
jamane Stefanus kuwi jebul tekan saiki ora sirna lha malah ngembaka. Ora sithik greja sing mung
mikir OMAH kang ketok blegere utawa OMAH fisik dene OMAH sing sejati, yakuwi
telenging ati blas ora dimangerteni. Ing jaman saiki ora sithik sing mung mikir
piye nggawe “dalem pamujan” kang megah (sstt..anggere ora megahi lho ya..),
ananging OMAH sejatine Gusti, Sang Roh Suci, malah ora binangun. OMAH kang
sejati kuwi malah ijik keak rereget kang arupa rasa sengit, rumangsa bener
dewe, madeg ngluwihi Gusti Allah,srei lan drengki. Kabeh reregeting OMAH
sejatine Gusti kuwi coba ditutup lumantar mbangun gedung-gedung gede lan mewah.
Lho apa salah? Ora, ananging sing kudu dimangerteni, Gusti Allah pancen butuh
OMAH, yakuwi atine menungsa kang pasrah lan sumarah.
Kaya paseksine Stefanus, Gusti Allah isa
ndadekake kabeh minangka OMAH, minangka dhampar lan acncik-ancike. Jagad iki
kabeh isa dadi OMAH kanggo Gusti lan sejatine Gusti ngersakne “ngaso” lan
dedhampar ana neng sakjroning atine para wong kang pasrah dalah sumarah, ora
sing kokean polah ora nggenah malah sok rumangsa ngluwihi Gusti Allah.
“Jo, yen jare kitab suci Gusti Allah kuwi kersa
atine menungsa dadi OMAH, kuwi cak-cak’ane piye ya?” Takone Lik Ndoleng sajak
sengrius nalika jagongan neng Lincak Sor Talok, ndelalah sore kuwi kedayohan
Kyai Kento sing kawentar piwulange.
“Ya aja mung mikir mbangun OMAH kang waujud
pisik wae ta Leng, kuwi penemuku” Unine Kang Solebo, sinambi nyumet jisamsune.
“Aku ya mathuk karo penemu kuwi Lik..” Unine
Dalijo.
“Ajeg kowe kuwi Jo,mung ngopi-paste penemune
liyan..” Lik Ndoleng sajak ora marem karo penemune Kang Solebo lan Dalijo.
“Lha njajal sliramu To, wis patang windu ora
ngetok mung semedi, kene wenehana piwulangmu.” Lik Ndoleng sajak selak kepengin
mangerteni.
“Sabar Leng, sareh…sakdurunge tak wenehi
wangsulan, tak takon ndisik. Kanggomu, sing kinaranan “wong dosa” lan diarani
sampah masyarakat kaya lesbi, gay, psk lan wong sing luput kuwi kira-kira entuk
pangapura saka Gusti pora?” Takone Kyai Kento.
“Yen manut aku, ya abot To. Lha wis ngerti kuwi
luput kok dilakoni. Contone, blaka wae, PSK.Lha ngerti kuwi luput kok jik
dilakoni?” Lik Ndoleng semangat menehi wangsulan.
“Lha yen gawean kuwi merga kepepet kanggo
ngrumat anak lan kanggo nyambung urip?” Takone Dalijo.
“Tetep ora mungkin Gusti ngapura..” Lik Ndoleng
ngeyel.
“Ngene Lur..sing dadi wigatine BENINGE EMBUN
ESUK saka mbah’e bab OMAH kanggo Gusti utawa Sang Roh Suci kuwi nalika uripe
migunani tumrap Liyan. Gusti ngapura kabeh salah lan dosa, sing angel lan wegah
ngapura kuwi lak greja lan menungsa” Ngendikane Kyai Kento. Kabeh njur
mlenggong sajak ora trima, kaya sing maca tulisan iki.
@semesta
Tidak ada komentar:
Posting Komentar