Jemuah
Wage 28 Januari 2022
BENINGE
EMBUN ESUK
2 Babad 35 : 20-27
Jabur
71: 1-6
Para
Rasul 19 : 1-10
“Dhuh Allah, kawula ngungsi dhateng Paduka,
mugi sampun ngantos kawula kwirangan. Paduka mugi kersa nguwalaken kawula lan ngluwari
kawula krana saking kaleresan Paduka. Paduka mugi nilingaken pesambat kawula,
sarta ngluwari kawula.
Jabur 71:1-2
NGUNGSI
(judul iki nate dienggo dek tanggal 29 Maret 2019, mula digawe seri..) kuwi
ayahan utawa tumindak kang dilakoni dening titah kanthi sadar. Dene racake kang
dadi pancatan sadar kuwi kahanan kang ora kepenak utawa ora gathuk karo kahanan
kang dadi kepenake titah kuwi. NGUNGSI kuwi racake pindah enggon, saka papan
kang rinasa ora kepenak menyang papan kang diyakini (luwih) kepenak. Papan
kanggo NGUNGSI kuwi isa kinaranan pangungsen, lan kang kinaranan pangungsen
kuwi isa wujud papan, kahanan lan uga pawongan utawa pribadi. Yen ana bencana
alam, kayata banjir, gunung njeblug, gempa bumi utawa lindu, titah mesti
nggolek papan pangungsen kanggo NGUNGSI, dene menawa nduweni masalah kang
rinasa abot, sanadyan ing kawicaksanane Gusti kuwi jik kuwat, menungsa (eh,
titah ding..hehe) racake NGUNSI marang sing Gusti Allah.
Crita
bab NGUNGSI kuwi nate dadi pengalamane juru jabur,nalika nembe ngalami kahanan
kang cengkah karo kekarepane. Saka rumangsane prabu Dawud (kang nganggit jabur
71) apa kang dialami abote ngeram, kayane ora kwagang ngadepi. Saking abote
sanggan kang kudu disangga dening prabu Dawud, mulane panjengane kudu NGUNGSI,
njaluk pangayoman lan kuwi mung ana ing Gusti Allah. Nalika kuwi prabu Dawud
mentas “kejegur “ ing juranging urip kang jero banget, merga ngrampas bojone
senopati Uria lan dielikake dening nabi Nathan. Mula isa dibayangake sepira
abote sanggane prabu Dawud. Ing kahanan kang kaya mengkono kuwi, mung siji
papan pangungsen kanggo NGUNGSI, yakuwi Gusti Allah. Lha njur apa kabeh isining
praja ngisrael mathuk karo lelakone sang prabu Dawud? Mesti ora, merga wong
akeh mesti akeh pikiran, lan sing cetha kaya jaman saiki, mesti ana oposisi.
hehe.
Kang
isa dadi piwulang kanggo pasinaone urip ing saben jaman (klebu saman saiki),
ngadepi sanggan apa wae, titah kuwi kudu NGUNGSI mung marang Gusti. Sakwise
NGUNGSI marang Gusti, cikben Gusti kang makarya, ora usah ngegege mangsa, ora
usah ngatur Gusti, amarga wektune Gusti kuwi mesti sing paling apik. Sing kudu
didadekne cekelaning urip, manut tuladhane raja Dawud, kabeh menungsa kuwi
mesti nduweni sanggan, lan aja NGUNGSI marang papan liya sakliyane Gusti Allah.
Apa wae kang kudu dialami, ya tampa wae kanthi pamaturnuwun amarga wis
diparingi kalodangan dening Gusti ngrasakne pengalamaning urip.
Mula
saka kuwi para sedulur (wealah, ngaku-aku sedulur, yonek gelem diarani
sedulur..hehe), payo sinau karo pengalamane raja Dawud. Urip iki tansah ngadepi
maneka werna kahanan, apik lan ora kuwi mung gumantung carane nyawang lan
ngrasakne. Lan meneh, ora ana siji-sijia kahanan kang ora kapirsan dening
Gusti, kabeh diprsane dening Gusti lan uga diidini (diijinkan). Mula payo
nyawang lan ngrasakne kabeh lelakone urip iki minangka carane Gusti nresnani,
urip ing ndonya iki tansah mobah-mosik, ora mung meneng wae. Yen ana padang ya
ana peteng,yen ana okeh ya ana sithik, ya ana rekasa ya ana kepenak, mulane
payo mapanake kabeh ana ing pangreh lan pangreksane Gusti. Payo NGUNGSI marang
Gusti.
“Sesuk
sambatan Leng, usung jagung tegale Wothok” Unine Kang Solebo nalika jagongan
neng Lincak Cakruk Sor Talok.
“Weh,
aku isin Bo, bauku ora isa ngimbangi liyan, kamangka mengko jatahe mangan padha
lho..” Semaure Lik Ndoleng sinambi nyumet pituneme.
“Tumben
eling, sadar-diri Leng, biasane kokean rembug awakmu uwi” Celathune Senthot
sinambi nggayemi turahan telo bakar ndek sore.
“Dengkulmu
mlocot kuwi Thot, rumangsaku kok kanggomu aku iki ora tahu bener..” Sambate Lik
Ndoleng.
“Haiyah,
ngono wae nesu Kang, kaya ra apal karo Senthot wae..” Unine Kyai Gigut, sinambi
ngombe banyu putihan.
“Ora
usah baper Leng, yen disambati ya mangkat lan nggawa sakuwate. Sing nyambat
mesti ya apal karo sliramu…” Omonge Kang Solebo meneh, sajak wicaksana.
“Ssstt…bener
pakde Lebo, ayo mikul sakuwate, aja kenthengen lan aja kabotan. Gust iwis maringi
nalar kanggo ngetung sepira kekuwatane dewe, lan meneh, yen rumangsa isin lan
kabotan, NGUNGSI wae marang “Sing Nyambat “, mesti aman” Ngendikane Kyai Kento,
kabeh meneng sinambi manthuk-manthuk, kaya sing maca tulisan iki, merga krasa
ora patio nyambung.Hehe..
@semesta
Tidak ada komentar:
Posting Komentar