Kemis
Kliwon 29 April 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Amos
8 : 1-7
Jabur
22 : 25-31
Lelakone
Para Rasul 8 : 1b-8
“Rungokna iki, he, kowe kang padha
nindhes marang wong miskin lan kang ngrusak wong mlarat ing nagara kene,..Sang
Yehuwah wus supaos demi kamulyane Yakub: “Satemen-temene Ingsun ora bakal
nyupekake ing sateruse marang sakehe panggawene! Amos 8 : 4,7
Tembung lan tumindak NINDHES kuwi kereb
klakon ana ing sakiwa-tengene urip ing saben jaman, klebu ing jaman saiki.
NINDHES kuwi tegese sing sejati numpangi utawa nindhihi momotan, marang liyan.
Nalika mapanane momotan marang barang liyane, mbuh sepira abote, kuwi isa
kinaranan NINDHES. Biasane tembung NINDHES kuwi nduweni konotasi negatip, merga
marakne liyan ngrasakake kahanan kang luwih rekasa. Ing sakbanjure, tembung
NINDHES kuwi njur berkembang, ora mung nduweni arti numpangi utawa nindhihi
babagan barang, sakabehe kahanan kang marakake liyan ngrasakne kabotan, kuwi
isa kinaranan NINDHES.
Ana keh piwulange Kitab Suci bab
NINDHES, salah sijine neng Kitab Amos. Ing kana Gusti Allah ngelingake marang
sapa wae sing tumindak NINDHES marang wong miskin, menawa Panjengane ora
bakalan nglalekake apa kang nate tinindakne, yakuwi NINDHES para wong miskin.
Nabi Amos minangka wakile Gusti Allah
mirsa kahanan sing jian ora adil babar-blas, para pejabat lan brayate dadi
sugih mblegedhu sanadyan ora nyambut gawe rakasa, dene rakyat uripe rekasane
ngeram,amarga katindhes dening para pangwasa. Pirsa bab kang kaya mengkono
kuwi, Gusti Allag lumantar nabi Amos menehi pangayem-ayem marang bangsa
ngisrael supaya tetep tatag,teteg ben Tutug anggone setya tuhu nderek Gusti,
amarga Gusti bakalan menehi “bebulih” marang kang NINDHES.
Bab NINDHES kuwi ya jik klakon ing
jaman saiki, malah “seni “ NINDHES ing jaman saiki okehe ngeram. Isa NINDHES
liyan babagan pangerten, liyan dianggep babarblas rangerti apa-apa, kamangka ya
ngerti malah kepara luwih paham. NINDHES babagan pangwasa lan pengalaman, iki
ya kerep klakon lan nelangsane, sing NINDHES ora rumangsa,amarga atine wis
buthek merga regeting jaman. Ana meneh kang NINDHES babagan informasi utawa
pawarta, nganggep liyane ora isa nemu informasi mula rumangsa ngerti dewe lan
mapanake liyan babarblas ora ngerti apa-apa. Lan sing paling nggegirisi kuwi
NINDHES bab karohanen. Iki sing medeni temenan..Rumangsa paling ngerti dewe
babagan karohanen, rumangsa paling pengalaman dewe babagan karohanen, rumangsa
paling soleh dewe bab olah urip bab karohanen, lan kabeh kuwi marakne liyan
kaya ora nduweni apa-apa, jian medeni temenan.
Saka andharan kabeh iki, payo padha urip lung-tinulung,aja rumangsa
paling ngerti dewe, paling unggul dewe, paling sibuk dewe, paling soleh dewe,
paling pengalaman dewe,payo ngandhap-asorake patraping urip cikben urip
bebarengan iki mung kebak tentrem lan rahayu.
“Leng, sidane arep masang lampu panel
Listrik pira neng ndalan Lor Kedung?” Takone Siwo Solebo.
“Ya sakuwate wae Bo, rasah
ngathah-athah…yen kuwat loro…” Semaure Lik Ndoleng sinambi ndudut jisamsune
Siwo Solebo.
“Oiya, iki dereng sedaya kula kabari
lho nggih, jik enten radi kathah sing dereng..” Dalijo menehi inpormasi, basane
campur-aduk kaya gudhangan..
“Jajal dikontak sik Jo, sapa ngerti isa
umbruk, iki lakyo kanggo kemajuane desane dewe ta?” Pakde Kento menehi
pamrayoga.
“Lha sapa wae Jo?” Takone Lik Ndoleng.
“Ya ana Lik, Sastro Kiyer durung,
Genjik Alpares malah aku randuwe kontake, Benguk Sundolo ya durung, Krusuk
Sitorus, Siwo Nanu Klempoken ya durung..” Semaure Dalijo.
“Haiyah, patah netes cah-cah kuwi!!”
Unine Lik Ndoleng, sajak sinis.
“Aja ngono Leng, kuwi tegese NINDHES
marang kahanane liyan, urmatana liyan Leng…nyepelekne kuwi jarene mbah’e klebu
NINDHES..” Pakde Kento menehi pangerten.
“Anu kang Markun arep urun sak tiang,
kira-kira pangaji siji setengah yuta lho nggih..” IIn melu menehi inpormasi.
“Haiyah, Markun kuwi palinga mung pamer
thok!” Grenege Lik Ndoleng.
“Jik rumangsa ya Leng yen Markun
NINDHES rasa tresnamu marang Wasti?” Takone Siwo Solebo.
“Dengkulmu mlocot Bo!!! Lik Ndoleng
sajak erosi, muni ngono sinambi ngekep ududte, mula njur mrucut, tiba neng
njogan.
Mbah’e
Tidak ada komentar:
Posting Komentar