Rebo
Wage 28 April 2021
BENINGE
EMBUN ESUK
Mikha
7 : 8-20
Jabur
95
Markus
14 : 26-31
Gusti Yesus nuli ngandika: “Kowe kabeh
bakal padha kacuwan marga saka Aku. Sabab ana tulisan mangkene: Ingsun bakal
nggebag juru pangon, sarta wedhus-wedhuse bakal padha pating slebar. Nanging
sawise Aku katangekake, Aku bakal ndhisiki kowe menyang ing tanah Galilea.”
Markus 14 : 27-28
KACUWAN
kuwi tembung linggane Cuwa, kang tegese ora seneng karo kahanan kang dumadi
utawa basa padinane kuciwa. Isa dienggo gegambaran mangkene, nalika
ngarep-arep entuk panen limang ton
ananging sing ditampa utawa olehe mung rong ton, racake njur tuwuh rasa Cuwa
kutawa Kuciwa. Mulane tembung KACUWAN kuwi isa diwenehi teges kahanane ati kang
ora mathuk karo sing kelakon, dene sebabe isa KACUWAN kuwi pirang-pirang.
Bab
KACUWAN kuwi nate dingendikakake dening Gusti Yesus nalika nyedaki wektu
tinangkep, dipilara,sengsara lan tumeka ing sedane ana ing Puthuk Golgota. Lha
apa sebabe Gusti kok ngendika mengkono? Amarga Gusti Yesus pisa yen
pengarep-arepe para sekabate kuwi cengkah karo kersane Panjenengane. Kersane
Gusti Yesus kuwi nylametake menungsa saka bebenduning dosa, ndadekake urip
kebak ing tentrem rahayu, dene kekarepane para sekabate kudi Gusti Yesus dadi “juru
mesih politik” sing kagungan kakuwatan lan kasekten nundhung bangsa Rum kang
njajah bangsa ngisrael. Kuwi kang njalari para sekabat bakalan KACUWAN,
cengkahe pengarep-arep karo kasunyatan kang klakon.
Ing
jaman saiki bab KACUWAN kuwi ya okehe ngeram, KACUWAN ing antarane siji lan
sijine, KACUWAN marang brayat, sedulur,kahanan lan liya-liyane.Ananging kang
kudu dadi pauguran saka crita bab KACUWAN manut kersane Gusti, yakuwi bab kang
sejatine kelakon. Para Sekabat kuwi sejatine ora KACUWAN karo Gusti, ananging
KACUWAN marang pengarep-arepe bab Gusti Yesus, dadi ing kahanan ini Gusti Yesus
babarblas ora luput. Sing luput kuwi pengarep-arepe para sekabat marang Gusti
Yesus. Iki kudune isa dadi kaca benggalaning urip kanggo sapa wae, yakuwi
supaya ngati-ati bab KACUWAN. Durung mesti sing dadi sumbering cuwa kuwi liyan,
ananging malah pengangen-angene dewe, kamangka sing diarep-arep babarblas ora
nduweni apa kang dadi pengarep-arep kuwi. Sepisan maneh, aja gampang nyalahake
liyan nalika rumangsa cuwa utawa nembe KACUWAN, durung mesti liyan sing luput,
isa wae kuwi pengarep-arepe dewe sing luput.
“Leng,
wingi umbruk pira kowe baba rep nggawe toilet kanggo kegiatan bocah kae?”
Takone Siwo Solebo neng Lik Ndoleng.
“Padha
karo kancane Bo…” Semaure Lik Ndoleng.
“Kuwi
wae ngenteni sing liyane nulis umbruke lho Dhe, Paklik wegah ngisor dewe lan
wegah nduwur dewe..” Dalijo melu nenaggepi.
“Kuwi
wae takerih-erih kaya nari rabi meneh gek dhe…” Iin melu nyuwara.
“Crigis
cah…aku jan-jane KACUWAN, lha mosok sing padha neng kutha ya mung semono…kudune kan..” Durung nganti
rampung anggone Lik Ndoleng muni, wis ketungka tekane pakde Kento lan menehi
sesorah.
“Kowe
kuwi ora KACUWAN karo parasedulur Leng, ananging KACUWAN karo pengarep-arepmu
marang para kadhang. Lha pancen iklas lan kuwate mung semono..kuwi kudu
disyukuri..” Ngendikane Pakde Kento.
“Sing
penting ana kesadaran, mbokmenawa isa dadi srana berkah. Mengko ya isa dingo masang
lampu ndalan Lor Kedung kae, ben ora peteng ndedet…” Siwo Solebo malah nduweni
penemu anyar, supaya olehe padha umbruk sansaya okeh lan ora mung cukup dingo nggawe
toilet, ananging ya isa dingo masang lampu panel ndalan Lor Kedung.
“Weh,
esip kuwi Wo, joss..aku setuju..”Unine Dalijo.
“Paling
paklik ora mathuk, merga yen padhang raisa nglirik Yu Wasti” Iin mesti njarak
pane Cilik.
“Jindullll..kuwi
meneh..” Gregeten Lik Ndoleng munine.
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar