Senen
Legi 29 Juni 2020
BENINGE
EMBUN ESUK
1
Para Raja 21 :1-16
Jabur
119:161-168
Mateus
9 : 18-26
Sang Putri Izebel, kang garwa, matur
marang panjenengane: “Panjenengan dalem rak ingkang sapunika ngasta pangwaosing
karajan wonten ing Israel? Sumangga, kawula aturi wungu, sarta dhahar punapa
dene dipun eca ing panggalih! Kawula ingkang badhe ngunjukaken dhumateng
panjenengan dalem kebon angguripun Nabot tiyang Yizreel punika.” 1 Para Raja 21:7
Ora isa diselaki yen kurang-luwih
patang sasi pungkasan iki bab pirus korona utawa topic songolas (covid 19) dadi
undheraning rembug. Ananging dudu undheraning rembug kang mbungahake, malah
kosok-baline, medeni banget. Yen krungu tembung korona utawa topic songolas,
anane mung wedi karo wedi. Merga saka wedi kuwi mau njur ana owah-owahan ing sakjroning pranataning urip. Yen
biasane teka saka lelungan langsung mlebu ngomah, njupuk panganan lan diemplok,
saiki kudu wisuh ndisik, sing biasane ora nganggo masker njur saiki maskeran,
lan akeh meneh owah-owahane kahanan. Saka kabeh kuwi, yen oleh disimpulake
kanthi blaka suta, sejatine mung ana siji sing ngendalekne, yakuwi rasa wedi. Kayane
uripe menungsa neng setengah tahun wiwitane 2020 iki dikuwasani dening rasa
wedi karo sing jenenge korona utawa topik songolas. Sanadyan topic songolas
kayane nguwasani uripe menungsa, ananging ana PANGUWASA kang luwih nggegirisi
kang marakne uripe menungsa isa dadi kejeme ngungkuli Jangkrik Nesu.
Dikuwasani kuwi merga ana kang madeg dadi
PANGUWASA. Mula saka kuwi, PANGUWASA kuwi tegese kahanan kang nduweni kuwasa. Sing
nduweni kuwasa kuwi macem-macem wujud’e, isa menungsa lan dudu menungsa, semono
uga sing dikuwasani, isa menungsa lan uga kahanan. Crita neng Kitab Suci,
cethane neng Kitab 1 Para Raja 21 kuwi nyritakne bab PANGUWASA. Raja Akhab
jumeneng nalendra, mulane nduweni kuwasa. Merga nduweni kuwasa mulane isa
diarani PANGUWASA. Rumangsa nduweni PANGUWASA marakne menungsa tumindak
sakkarepe dewe. Raja Akhab tumindak kaya mengkono kuwi, ananging ana sing
maneni, yakuwi Nabot. Nabot emoh Warisan leluhure diuntal dening Akhab, mula
nglawan. Lha nalika rumangsa PANGUWASANE ora kodal marang rakyate, ana bojone
sing luwih wengis nindakne PANGUWASANE. Isebel nggunakne PANGUWASANE bojone
tanpa wates lan nganggo patrap agama kanggo nggangsarake kekarepane lan akhire
klakon.
Saka ing jaman kuna tumeka saiki, sing
jenenge Kuwasa kuwi menawa “slingkuh” karo Agama utawa kapercayan, biyuuuhh…luwih
wengis tinimbang Korona utawa topic songolas. Izebel paham bab kuwi, mula njur
nulis laying lan disegel nganggo segele raja. Ing pungkasane warsiane lan
nyawane Nabot ilang, kuwi merga kuwasa lan agama slingkuh, mula nglairake
tumindak kang wengis. PANGUWASA kuwi ora mung nalika dadi ratu, ananging kabah
isa dinggo dalan kanggo nuwuhake rasa nduweni kuwasa lan akhire dadi
PANGUWASA. Yen uripe dikuwasani dening
rasa srei lan dregki, menungsa ora isa nggunakne nalar kanthi wening, merga ana
PANGUWASA kang nguwasani uripe, mula sakpari-polahe ya mung natoni liyan. Mula saka
kuwi, aja nganti ing urip iki ana PANGUWASA liya kejaba mung Gusti Allah, merga
yen sing dadi PANGUWASA neng uripe menungsa kuwi Gusti Allah, mesti tumindak’e
apik lan nuwuhake tentrem rahayu.
“Jo, ngapa kae adimu wedok kok njegadul
kaya Garengpung ditampik tresnane?” Takone Lik Ndoleng, neng Dalijo nalika
jagongan neng Cakruk.
“Weh, powis ngerti Garengpung ditolak
cintane Lik?” Dalijo nanggepine gojekan.
“Weh, ben ndina aku jagongan mbek
Garengpung,lha luwih gampang dijak seduluran tinimbang menungsa sing tuntutane
rakaruwan..” Semaure Lik Ndoleng, lan njur mbacutake takone bab Iin.
“Jo, malah nggladrah. Kae Iin kena apa
kok njegadul wae…?”
“Ngene Lik, mula bukane Iin njegadul
kaya mengkana kuwi. Wiwitane nakoni aku bab regane bibit Porang kuwi. Merga ngertiku dewekne karo Ki Srom ora arep
nandur, mula olehku mangsuli ya ora sengrius..lha mung merga kaya mengkono kuwi
dewekne nesu. Masang rai njegadul kaya garengpung ditampik tresnane kuwi..”Dalijo
njlentrehake kanthi cetha.
“Kuwi sing diarani ana PANGUWASA kang
ngwasani uripe, ndilalah PANGUWASA kuwi nesunan, yawis…ben tokna wae, patah
betah masang rai njegadul terus..” Unine Lik Ndoleng.
“Iya Lik..tur ya aja okih-okih rembugmu
Lik..ngko kedawan tulisane, kae sing macaw is sambat kesuwen…” Dalijo mangsuli
ukarane Lik Ndoleng.
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar