Jemuah
Pahing 4 Oktober 2019
BENINGE
EMBUN ESUK
Yeremia
52: 12-30
Kidung
Pangaduh 3:19-26
Lukas
13:13-16
“Tumuli ditumpangi asta, lan sanalika iku uga wong wadon mau
bisa ngadeg jejeg maneh lan banjur ngluhurake asmaning Allah.” Lukas 13:13
JEJEG
kuwi kosokbaline seka tembung doyong, sing tegese ora ngadeg kaya sakmestine.
JEJEG mulane isa diparingi arti, ngadeg kanthi bakoh utawa kuwat, sanadyan akeh
goda lan pengancam seka liyan. Saben wong pengen samubarang ana ing uripe JEJEG
lan ora doyong. JEJEG ing babagan brayat, JEJEG ing babagan ekonomi, JEJEG ing
babagan kapercayan lan uga JEJEG ing sadengah kahanan. Sanadyan ana ing tembung
JEJEG kuwi kayane mayar, ananging ing tata panguripan ana kalane abot lan
ngrekasa. Ananging, mbok kaya ngapa kahanane, kabeh kahanan urip menungsa kuwi
kudu JEJEG.
Bab
JEJEG kuwi nate diwulangake dening Gusti Yesus, yakuwi nalika nemoni wong wadon
kang nandang lara. Ora bain-bain larane, merga wis wolulas tahun nandang lara.
Mirsa kahanan kang kaya mengkono, Gusti Yesus tuminak, kanggo uripe sing lara
kuwi JEJEG, sanadyan ing dina sabat. Merga Gusti makarya ing dina Sabat,
sanadyan kuwi tetulung, ananging ana ing pikirane wong Yahudi, kuwi salah merga
nglanggar pranatan Taurat. Ing kene ana beda pangerten bab pranatan agama, wong
Yahudi nyawang pranatan kuwi dadi allah’e dene Gusti Yesus mirsani pranatan
kuwi minangka paugeran utawa petunjuk. Ana ing pamirsane Gusti Yesus,
kamanungsan kuwi ngluwihi samubarang kageh, mulane sanadyan nerak pranatan, yen
kuwi babagan mulihake kamanngsane menungsa, ya ditindakne. Baba iki sing
ndadekne para wong Yahudi, mirunggan golongan Farisi lan Saduki nesu. Sanadyan
mengkono, Gusti Yesus oramundur lan malah mulang bab papan sing bener tumrap
menungsa sing luwih dhuwur tinimbang samubarang pranatan.
Ora
mung ing jamane Gusti Yesus, ing jaman saiki ya ora sithik sing urip ana ing
pangerten kaya wong Parisi lan Saduki. Rumangsa “suci” nalika isa nglakoni
(sethitik) pranatane agam, ananging ora isa nyawang kamanungsan sing kudu
dipulihake. Saiki ya akeh yen “ora JEJEG”, ananging padha wegah NJEJEGNE merga
pranatan agama. Mula saka kuwi, ayo pada sinau kaya tumindak’e Gusti Yesus,
kabeh tumindake mung kanggo mulihake kahanane manungsa sing wis rusak.
“Jo,
ora nyang nggreja nalika dina minggu kuwi dosa pora Jo?” Takone Lik Ndoleng.
“Gumantung
alsesane Lik..” Semaure Dalijo.
“Lha
nek tetulung liyan sing butuh ditulung, klebu kahanan sing isa nggo alesan ora Jo?” Lik Ndoleng nguyak wangsulane Dalijo
sing maremake kekarepane.
“Padune
arep absen ngibadah wae ndadak takon-takon Lik..”Nduk I’in melu nyoal-nyael..
“Anggere
ora nggolek-nggolek alesan, ora apa-apa Lik, nanging yen mung kanggo alesan, ya
luput. Sing penting tumindak kuwi tujuanne mulihke utawa njejegne kahanan sing
kudu dijejegne” Dalijo menehi wangsulan sing cespleng, lan Lik Ndoleng mung
cengar-cengir kaya coro mangan uyah..
Kyai
Tu Pong Ji..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar