Jemuah
Pon 4 September 2020
BENINGE
EMBUN ESUK
Yehezkiel
24 : 15-27
Jabur
119 : 33-40
Lukas
5 : 1-11
Ing sawijining dina Gusti Yesus pinuju jumeneng ana ing pinggiring
sagara Genesaret, wong akeh padha ngangseg arep ngrungokake pangandikane Gusti
Allah. Nuli mirsa prau loro ana ing pinggir sagara, juru-amek-iwak wis padha
mentas lagi ngumbah jalane. Lukas 5:1-2
Mbokmenawa ora ana siji wae sing maca
tulisan iki sing durung krungu tembung REPOT. Saka bocah guedi tekan Wong
cuilik, mesti wis nate krungu, lan malah wis nate ngalami apa kuwi sing jenenge
REPOT. Malah ana sing bab REPOT kuwi didadekne “hobby”, njur neng ngendi-ngendi
sambat yen nembe REPOT. Dijak rapat REPOT, dijak Lathan REPOT, dijak mangan
bareng REPOT lan nganti klalen, dijak REPOT ya alesane REPOT. Lha jan-jane sing
diarani REPOT kuwi apa ta? Ing tulisan iki, ora kaya padatan, ora arep
dijlentrehake apa kuwi REPOT, wis sumangga sing padha maos, arep diparingi arti
apa…hehe. Sing penting tulisan iki meh crita bab bot-REPOT-e menungsa lan ing
sajroning kahanan REPOT kuwi, ana kang nimbali.
Crita neng Kitab Suci, pernahe neng
Injil Lukas bab 5 ayat 1-11 kang nyritakake bab REPOT. Nalika kuwi Gusti nembe “gowes”
neng pinggiring segara Genesaret, ndilalah ditutake wong okih. Ing sakjroning memulang mau, Gusti pirsa ana
wong-wong sing gaweane nggolek iwak jik REPOT ngayahi gaweane bab opek iwak. Mirsani
wong-wong sing REPOT makarya (mbokmenawa
sinambi ngrungokne piwulange Gusti), Gusti njur paring perhatian utawa atensi,
lan sakbanjure nyedak lan ngajak ngomong marang para wong sing jik REPOT ngurusi
alat-alat opek iwak. Dene tujuane Gusti ngajak remgugan karo sing nembe REPOT
mberesi alate nggolek iwak, yakuwi dijak ngrewangi pakaryane ana neng ndonya. Sing
dadi kahanan kang nggumunake, sanadyan jik REPOT lan ya weruh wong okeh sing
pada “nganggur”, para juru mupu bea kuwi sumadya , siap melu “luwih REPOT”,
ngrewangi pakaryane Gusti.
Kahanan sing klakon ana ing critane
Injil Lukas 5 kuwi kewalik karo kahanan ing jaman saiki. Yen mbiyen, sanadyan
REPOT uripe lan gaweane, ananging nalika ditimbali Gusti, senenge ngeram, lha
ing jaman saiki, nalika ditimbali Gusti, biyuh kabeh digawe REPOT. Alesan REPOT
randuwe wektu, alesan REPOT merga rumangsa ora mungguh (kamangka ora ana ing
mungguh, anane DIMUNGGUHKE), alesan REPOT ora pinter lan sakteruse. Sinau saka
crita neng Injil Lukas, bab REPOT, kudune saiki sansaya sadhar, yen nderek
Gusti kuwi cen kudu REPOT, kuwi amarga Gusti Allah wis kersa REPOT neng njagad,
kuwi amarga tresnane Gusti marang jagad, klebu menus-menus kebak dosa iki. Yen Gusti
wae amarga tresna kersa REPOT, njur menawa si menus-menus kebak dosa iki ora
gelem dijak REPOT ngrewangi pakaryane Gusti, kira-kira apike disebut apa ya?
Sumangga ingkang maos, ingkang purun
REPOT diskusi, ngisi komentar, kersane sansaya gayeng.
“Gek ngapa ta Jo, kok sajak asyik temen
nyekeli lan nutuli androit?” Takone Lik Ndoleng.
“He’eh Lik, iya..”Wangsulane Dalijo sakecele.
“Duss..ditakoni apa malah nyaurine apa…hmm..apa
WAnan karo Tarsi?” Unine Lik Ndoleng sajak wiwit erosi.
“Oral ho Lik, aku lagi nulis tanggepan
neng BENINGE MEBUN ESUK, merga sing mbaureksa sajak nyindhir ben nulis komentar”
Semaure Dalijo.
“Yen aku wegah Jo, REPOT. Niatku ya
mung maca, kuwi wae yen kober, wong ya REPOT uripku iki..” Lik Ndoleng menehi
wangsulan.
“Ya kuwi merga sampeyan klebu pelit
Lik, mung komentar wae emoh. Wanimu maca tur jik kokean maido. Jale yen kon
njawil yu Wasti, mesti ora ana tembung REPOT!” Nduk Iin melu rembugan, lan kaya
biasane, nyemesi Lik Ndoleng.
“Trondollo..malah tekan kuwi
meneh..ning ya saiki lemune ngeram gek In, si Wasti..”Lik Ndoleng wani semaur..
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar