Rebo
Pon 9 September 2020
BENINGE
EMBUN ESUK
Kaimanan
16 :1-5.20-28
Jabur
119 :65-72
Lukas
6 :12-19
Lan woh akeh iku mau kabeh padha
mbudidaya bisane ndemek Panjenengane, awit banjur ana daya kang metu saka ing
Panjenengane, temah kabeh padha diwarasake. Lukas 6 : 19
Tembung MARANI kuwi linggane “mara”,
sing tegese tumindak nyedak. Dene sing dicedaki ya isa apa wae lan uga apa wae.
Amarga “mara” kuwi tumindak nyedak, tegese
ngayahi pakaryan kang kudu ngetokake daya,tenaga lan mbokmenawa ya dana.
Mula saka kuwi tembung MARANI isa diwenehi arti, samubarang kang dilakoni
deneng titah kang nduweni ancas nggayuh samubarang kanthi krenteg’e dewe. Jenenge
wae MARANI mesti ada sing diparani, dene wujude apa sing arep diparani kuwi isa
manekawerna.
Crita neng Injil Lukas bab 6 ayat 19
nyritakake kepiye polahe wong akeh kang wis krungu bab kayangapa sektine Gusti
Yesus. Merga kahanan kang kaya mengkono kuwi, mula sakwise krungu yen Gusti
Yesus ana neng daerahe, wong-wong padha ngupaya arep MARANI Panjenengane. Dene
ancas utawa tujuan MARANI Gusti kuwi ya beda-beda, ana sing mung kepengen
iseng, ana sing kepengen ngrungokake piwulange, ana sing kepengin waras seka
lelarane lan uga ana sing kepengen weruh Gusti Yesus nggawe mujijat. Mbuh apa kuwi
ancas utawa tujuane, sing baku wong akeh padha MARANI Gusti. Amarga MARANI
mulane ya kudu wani cucul, lan sakliyane kuwi MARANI kuwi amarga rumangsa
butuh. Wong akeh butuh Gusti Yesus, mulane wani MARANI. Iki isa dadi kaca
benggalaning urip kaimanan wong jaman saiki. Yen butuh, ya gumbregaha,ya ndang
MARANI Gusti, aja malah nesu njaluk diparani.
Ing jaman saiki, okeh sing kahanane
kwalik-walik. Ana wong sing (jarene) nduwe agama, malah ngaku kresten..ssstt!!
Ananging ora gelem MARANI Gusti, malah rumangsane kaya priyayi jaman kawak ora
enak, ora gelem nggoleki Gusti lan njur MARANI, malah njaluk digoleki lan
diparani. Malah mbokmenawa ana sing maca tulisan iki ya ijik nduweni penemu,
yen sing kudu MARANI kuwi Gusti, dene awake dewe rumangsa raja gung binantara
sing kudu sinubya-subya lan njaluk diparani. Sing cetha, ayo padha ngupayakne
MARANI Gusti, kang rawuhe ing samubarang kahanan,. Isa rawuh neng kahnaane wong
kesrakat, ana rawuhe neng kahahan kang sepi, ana rawuhe neng
pakaryan-pakaryangrejawi lan sakpanunggalane. Sing kudu dieling, aja nunggu
diparani Gusti, ananging payo pada MARANI Gusti.
“In, kok wingi dulurmu lanang Dalijo
tuku tiket nyang njakarta, arep ngapa jane ki?” Takone Lik Ndoleng marang Iin,
nalika Dalijo nembe ora ana neng cakruk.
“Ana urusan Lik. Mbuh arep ngumpul karo
sing nenandur Porang, ngono kang Dal menehi alesan” Wangsulane Iin.
“O, takira meh MARANI Tarsi” Lik
Ndoleng ujug-ujug nylekop bab Tarsi.
“Huss!! Emange sampeyan, mung tansah
nggolek kalodangan ben isa cedak Yu Wasti! Iki Kang Dal serius, bab budidaya
Porang” Unine Iin.
“Ngampiri Tarsi ya kena kok In, ora ana
ukume” Lik Ndoleng jik ngeyel.
“Padune ben entuk bala mbledig “masa
lalu” we, ndadak nuduh kang Dal kaya mengkono” Wangsulane Iin, sinartan mlebu
neng pawon.
Mbah’e..
Jemput bola ndito.....
BalasHapus