Kemis
Pon 24 September 2020
BENINGE
EMBUN ESUK
Yehezkhiel
12 :17-28
Jabur
25:1-9
Lukas
9:1-6
Kacarita Gusti Yesus nimbali sakabate rolas, padha kaparingan
kasekten lan panguwasa misesani dhemit lan marasake lelara. Para sakabat banjur
padha mangkat njajah sakehing padesan, ngabarake Injil sarta marasake wong lara
saenggon-enggon. Lukas 9:1,6
GAMAN
kuwi sawijining kahanan kang isa awujug barang utawa malah ora awujud. Dene gunane
GAMAN kuwi ya kanggo makarya, jumbuh karo pungsine. Akeh kang isa kinaranan
GAMAN, kayata: Arit kuwi minangka GAMAN kanggone wong sing arep ngarit utawa
babat-babat, Pacul kuwi minangka GAMAN kanggone wong tani kanga rep macul,
Graji kuwi GAMAN tumrape wong sing arep nuking kayu, mbuh kuwi dinggo ngethok
apa dinggo nyigar. Sing cetha, GAMAN kuwi piranti sing pungsine kanggo ngrewangi
pakaryan, supaya luwih mayar lan cepet. GAMAN kuwi isane nduwe pungsi ya nalika
digunakne, apik’a kaya ngapa menawa ora digunakne, tangeh lamun isa maedahi
tumrap menungsa.
Crita
neng Injil Lukas bab 9 ayat siji tekan
enem, nyritakake bab GAMAN, yakuwi pirantining urip peparinge Gusti Yesus. Dene
wujude GAMAN kuwi dudu Arit,Pacul utawa Graji, ananging kasekten. Para sekabate
Gusti Yesus ditimbali, njur diparingi GAMAN kang awujud kasekten. Anane diparingi
GAMAN kang awujud kasekten kuwi, amarga meh diutus ngayahi pakaryan, dadi GAMAN
kuwi ora mung kanggo pantes-pantes, ananging supaya digunakne makarya. Kabeh
ditindakne dening Gusti, yakuwi bab menehi GAMAN kang awujud kasekten marang
para sekabat amarga meh diutus makarya kaya pakaryan kang ditindakake dening
Gusti. Manut kawicaksanane Gusti Yesus, lumantar GAMAN Kasekten kuwi, para
sekabat isa ngayahi ayahan, isa nelukake maneka werna pepalang, kang wujude apa
wae.
Sakwise
nampa GAMAN saka Gusti, para sekabat mangkat, saperlu ngayahi ayahan peparinge
Gusti. Para sekabat percaya lumantar GAMAN peparinge Gusti mau kabeh ayahane
isa klakon kanthi lancar. Kuwi kabeh dilakoni dening para sekabat, amarga
ngerti yen GAMAN kuwi isane migunane nalika digunakne.Saksektine kaya ngapa
GAMAN, ananging nalika ora digunane, ora ana paedahe babarblas. Iki minangka
pepeling kanggo para wong sing (jarene ngaku) kresten, sing sejatine wis
diparingi GAMAN kasekten, supaya ngayahi pakaryan manut dhawuhe Gusti, ora
manut karepe dewe, supaya dayane kasekten si GAMAN kuwi njedul.
“In,jebule
dulurmu lanang Dalijo kuwi wasise ngeram ngobahake pacul, jian aku gumun karo
cah siji kae..” Lik Ndoleng ngrasani Dalijo, nalika lungguh neng cakruk sinambi
nyawang Iin mepeni kumbahan.
“Wong
gawean ketok mata wae kok ndadak nggumun ta Lik, kabeh anggere dilakoni mesti
isa klakon” Wangsulane Iin lan njur tanpa dingerteni Lik Ndoleng, Dalijo njedul
saka sisih kidul omah.
“Ngrasani
Yu Wasti Lik?” Takone Dalijo, sinambi lungguh, takone sajak ngenyek Lik
Ndoleng, merga ngomonge sinambi mesem sajak ngece.
“Dengkulmu
mlocot kuwi Jo, iki lagi ngrasani awakmu sing jebule wasis ngolah lemah,
nyawiske lahan nggo Porang kuwi” Lik Ndoleng semaur sinambi rada erosi sithik.
“Menungsa
urip kuwi wis dijangkepi karo Gusti, dede wujude macem-macem Lik, jejangkep
kuwi GAMAN utawa kasekten. Dene GAMAN utawa Kaesekten kuwi kudu dicakne, ora
mung diseimpen wae, supaya migunani” Dalijo semaur wasise ngeram, jian kaya
resi seka perengan Gunung.
“Kaya
sampeyan kuwi Lik, diparingi GAMAN
dening Gusti, ananging ora tahu digunakne, malah sing digunakne mung Aji Pangglembukan,
nggo ngglembug Yu Wasti” Iin muni ngono, njur
makcengekrat mlebu ngomah, dene Lik Ndoleng mung ndomblong, lan batine
ya misuh.
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar