Selasa
Kliwon 19 Pebroari 2019
BENINGE
EMBUN ESUK
Ezra
1:1-11
Jabur
120
Markus
3:31-35
“Raja Korèsy
iya dhawuh ngetokaké praboté Pedalemané Allah sing dirampas déning Nebukadnésar
saka Yérusalèm lan disimpen ana ing papan pamujané brahala.” Ezra 1:7
Tembung NGULIHKE kuwi linggane “mulih” sing
tegese bali menyang omahe utawa asal usule. Sing diarani bali kuwi ya mesti wae
merga nate lunga utawa dilungak’ake. Tembung lingga “mulih” yen sakbanjure dadi
tembung “NGULIHKE”merga ana tambahan’e, njur ya ngowahi arti utawa tegese
tembung kuwi. Mulane nalika tembung mulih tegese bali marang omahe utawa asal
usule, NGULIHKE kuwi pakaryan sing tujuane mbalekake menyang omahe utawa asal
usule. Lho kenapa ndadak diulihke? Merga ora isa mulih dewe, yen isa mulih dewe
ya rasah diulihake, kon wae mulih dewe, mesti ya mulih..hehe..
Bab tembung NGULIHKE kuwi nate dadi pokok
pikiran utawa bahasan neng Kitab Suci, yakuwi neng Kitab Ezra. Kitab Nabi Ezra
nyritak’ake proses mulihe wong-wong Israel menyang Negara asale, sakbubare
diguwang neng Babel. Sing dikersakne Gusti mulih jebule ora mung wong-wonge
wae, jebule ubarampe Pedaleman Suci sing nate dirayah Nebukadnezar lan kasimpen
neng papan pamujane brahala ya kudu diulihake. Akeh barang sing pengajine gede
sing dirayah Nebukadnezar saka Pedaleman Suci sing kudu digawa bali, digawa
mulih menyang Yerusalem.
Anane barang-barang pengaji gede kok isa tekan
papan pamujan brahala kuwi merga srakahe Nabukadnezar, kabeh sing aji meh dipek
dewe,meh disimpen dewe. Beda karo Nebukadnezar, raja Koresy ora tentrem yen
ngrumati sing dudu duwek’e, mula ben merdika saka rasa dosa, kabeh sing dudu
duwek’e kudu diulihke. Merga ora isa nandangi dewe mula ndawuhi wong akeh
supaya NGULIHKE kabeh barang sing dudu duwek’e marang sing kagungan..
Mula saka kuwi, sing sapa wae nate “NGRAMPAS”
kagungane liyan, pomeneh kagungane Gusti, aja suwe-suwe, ndang ulihna, ndang
balekna. Apa ya kepenak nganggo barang sing dudu duwek’e? Apa ya tentrem
ngrumati barang akih, ning kuwi dudu duwek’e? Pada dieling, kabeh kuwi silihan,
kudu diulihke. Kae pakaryane Gusti akeh sing jik “mangkrak” kaya candi
Hambalang, merga sing pada “njarah” kagungane Gusti ora enggal-enggal NGULIHKE
menyang ngarsane Gusti. Muga-muga sing maca BENINGE MEBUN ESUK iki ya enggal
sadar, yen kabeh sing dingo iki mung silihan, lan nalika dijaluk sing kagungan
ya kudu dibalekne, ora pareng nggresula..
“Kang Dal, wingi akeh sing takon, Mbak I’in,
mas Dalijo sing baguse kaya irus ndak pundi kok mboten njedul, ngono kang, aku
ya bingung lehku arep wangsulan”, Nduk I’in miterang karo Dalijo esuk kuwi
sakdurunge Dalijo mangkat ngarit.
“Weh, jebul tukang ngarit kaya aku iki ya akeh
sing merindukan ta In?”, Wagsulane Dalijo semu takon, lan ketok raine
sumringah, mencorong kaya langit wengi kena mendung.
“Rasah mbagusi Jo, lagi ngono wae kemakimu
ramekakat. Kuwi kabeh mung silihan, kagungane Gusti, mula ya aja mbok pek dewe,
gek ulihna”, Lik Ndoleng semaur, sajak nesu ning ya sajak’e maringi piwulang.
“Rasah meri lik, iki rejeki cah bagus,cah
apik,cah mituhu”Dalijo semaur, semu ngece.
“Horaaaakk Jo, baguse kaya ngapa wae yen rung payu
rabi ya pada wae”, Lik Ndoleng sajak sansaya kemropok…
“Kampretttt….”, Batine Dalijo..
Mbahe..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar