Rabu, 26 Agustus 2020

PAESAN

 

Rebo Wage 26 Agustus 2020

BENINGE EMBUN ESUK

UMBI UNTUK BIBIT PORANG


Pangentasan 2 :15b-22

Jabur 8

Mateus 23 :23-26

Bilai kowe, heh para ahli Toret lan wong-wong Farisi, heh kowe wong-wong lamis, sabab tuwung lan pinggan padha kokresiki jabane, mangka ing jerone kebak isi rampasan lan kamurkan.Heh, wong Farisi kang picak, resikana dhisik jerone tuwung iku, jabane iya bakal dadi resik.

Mateus 23 :25-26

 

Racak’e wong yen nduwe gawe mantenan okeh sing didandadi, utawa ana ing istilah liya Dipaesi. Tembung dipaesi kuwi asale saka lingga PAES, sing tegese diupakara supaya isa luwih. Dene bab luwih kuwi rong perkara, isa luwih apik lan isa wae luwih elek, gumantung sing maesi lan uga gumantung “peran” sing meh dilakoni. Hasil saka pakaryan Maesi kuwi isa diarani PAESAN, sing tegese kahanan sing sejatine ora sakbenere. Lho kok ora sakbenere? IYa, merga kahanan sing sakbenere wis ketutupan ubarampene si Juru Paes. Hasil PAESAN kuwi pancen mangling, ananging sejatine ora langgeng, merga kena barang liya sithik wae mesti wis isa ngowahi PAESAN kuwi mau. Sanadyan ora langgeng, ananging PAESAN kuwi tetep dibutuhake kanggo ayahan-ayahan kang pancen kudu dipaesi.

 

Ana crita neng Kitab Suci bab piwulange Gusti, yakuwi bab PAESAN. Gusti ngelingake supaya urip kuwi nyawiji,  yakuwi ing antarane tembung lan tumindak ora beda. Para ahli Toret lan wong Parisi kuwi uripe mung kebak PAESAN, mung ben ketok sengkut ing pranatan agama, ananging sejatine ora tumindak adedasar katresnan babar pisan. Gegambaran kang diagem Gusti kaya dene tuwung sing njabane diresiki, ananging njerone isine mung getih lan luhing liyan. Pancen sinawang saka njaba tuwung kuwi resik lan malah kinclong, ananging kuwi mung sesawangan saka njaab, kamangka isine ing njero jian nggilani temenan.

 

Ing jaman saiki ya ora sithik menungsa sing “Gayaning Urip” kaya mengkono kuwi, seneng PAESAN. Bab ritual agama jian sregepe ngeram, sithik-sithik muni basa-basa sing kinaranan masyarakat basa “kesalehan”, ananging ing bab tumindak ya babarblas ora ngantepi pranataning katresanan sak Gusti. Kaya sing tak karepke ing nduwur, bab PAESAN kuwi apik, suager pas papane. Ananging yen tata urip ana neng ngarsane Gusti Allah sing maha pirsa, lha kok malah Maesi kahananing urip, lha apa kaya ngene iki sing diarani ngapusi Gusti? Mosok matrapi urip neng ngarsane Gusti mung PAESAN?

 

Ben ora kinaranan PAESAN neng ngarsane Gusti, mula payo tumindak jejeg, ngantepi dhawuhe Gusti lan dilakoni. Dene bab nglakoni kuwi ing sakwayah-wayah, aja mung yen rumangsa dimangerteni menungsa. Sauger mapanake Gusti ing sakmestine, mesti ora bakalan matrapi urip kanthi PAESAN!!

 

“Kapesan Jo, sirku arep ngirit malah ngorot..”Unine Lik Ndoleng nalika wedangan neng nglincak Sor Talok.

“Weh, lha ana apa Lik? Apa njawil Yu Wasti konangan bulik Trinil?” Unine Iin saka njero pawon , pas nggawe kopi sajak’e.

“Duss..mesti sangkamu kuwi In..rakreatif! Apalan!” Lik Ndoleng semaur. “Wong iki bab aku ketilang pulisi, merga nrabas lampu pengatur lalu lintas. Sirku wis sepi, njur ora ana sing njaga,ya tak terak wae, jebul ana sesetipine..mula aku ya konangan njur ditilang. Kamprettt tenan jian!”, Lik Ndoleng mbacutake grundelane.

“Mula urip kuwi aja mung PAESAN Lik, taat mbek aturan mung yen ana sing njaga, kuwi ora apik. Ana lan orane polisi, yen lampune jik abang ya aja nrabas. Kuwi salahmu Lik” Dalijo melu urun rembug bab masalahe Lik Ndoleng.

“Rasah trenyuh Lik, rasah klara-lara, ora mung kowe dewe sing matrapi uripe mung PAESAN. Kae sawangen, sing maca BENINGE EMBUN ESUK sinartan mesam-mesem lan kala-kala mencereng, kae tandane kerep mung PAESAN. Wis tak neng pawon, selak dipleroki budhe kae sing luuemune ngeram..” Unine Iin njur mak brabat mlebu ngomah.

 

Mbah’e..

 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

FIKSI Di Malam PASKAH