Senen
Pahing, 24 Agustus 2020
BENINGE
EMBUN ESUK
Pangentasan
1 :1-7
Jabur
8
Mateus
23 : 1-12
“Para ahli Toret lan para wong Farisi
iku padha nglinggihi palenggahane Nabi Musa. Mulane padha nglakonana lan nuruta
marang sakabehing piwulange, nanging aja niru marang tindak-tanduke, amarga iku
padha aweh piwulang, nanging ora padha nglakoni dhewe. Padha mbongkoki gegawan
kang abot-abot banjur ditumpangake ing pundhaking wong, nanging dheweke dhewe
ndumuk bae ora gelem.Sakabehing tindak-tanduke iku mung supaya bisaa katon ing
wong; nganggo tali sembahyang amba, nganggo gombyok dawa-dawa.” Mateus 23:2-5
NGAKON kuwi tegese menehi gawean marang
liyan, supaya nuruti kekarepane. Meh kabeh menungsa sejatine seneng ngayahi gawean
iki, amarga pancen kepenak temenan, ora usah ngrekasa ngetokake tenaga lan
bandha kabeh isa kelakon. NGAKON kuwi sejatne meh pada karo “Njaluk Tulung”,
ananging sing mbedakne menawa NGAKON
kuwi rumangsa nduweni kuwasa, dene yen Njaluk Tulung kuwi amarga rumangsa ora
isa. Mula yen dikon milih, mesti okeh sing seneng NGAKON tinimbang Njaluk
Tulung.
Bab NGAKON kuwi nate dadi piwulange
Gusti Yesus kang katujokake marang para sekabate. Dene anggone memulang nganggo
conto lan sing dinggo conto kuwi patrape urip wong Parisi. Lha kepiye ta
genah-genahe kok patraping urip wong Parisi sing dinggo conto? Kuwi amarga para
wong Parisi kuwi senengane nglungguhi kalenggahan kang sejatine dudu duweke lan
uga hobyne NGAKON. Yen Njaluk Tulung kuwi merga ora isa nglakoni, dene NGAKON
kuwi jan-jane isa, ananging wegah. Semono uga para wong Parisi, kanggone wong
liya kudu dilakoni, ananging kanggone awake dewe ora gelem nglakoni babarblas.
Kanggo Liyan digawe aturan sing abote ngeram, dene kanggo awake dewe lan golongane
digawe sakentheng-enthenge, neng Kitab Suci ditulis, “ Padha mbongkoki gegawan kanga
bot-abot banjur ditumpangke ing pundake wong…”. Lha emane bongkokan kuwi ora
digawa dewe, malah dikon nggawa liyan. Ana ing pamirsane Gusti Yesus, kuwi kabeh
ora dikeparengake,babarblas ora.
Ing patrap uri jaman saiki ya ora
sithik wong sing senengane NGAKON. Sithik-sithik
prentah utawa NGAKON, kamangka jan-jane isa dilakoni dewe, lan sing hobyne
NGAKON kuwi mesti ketempelan sipat sing tansah rumaket karo bab seneng NGAKON,
yakuwi Maido. Bab Maido iki meh kabeh menungsa seneng lan nduweni “bakat
terpendam”, mula ora usah disekolahake wis wasise ngeram bab maido. Mulane,
saiki ayo padha nyawang marang awake dewe-dewe, apa jik seneng NGAKON marang
liyan, lan ora gelem nglakoni. Menawa jik senengane NGAKON, mesti mengko njur
dieloni gawean liyane, yakuwi Maido. Kabeh ayahan kuwi ora dadi kersane Gusti
Yesus, mula ya ayo ndang diguwang wae sakedoh-edohe.
“Jo, ana sing rerasanan bab BENINGE
EMBUN ESUK, kok rada suwe ora njedul, gek ana apa ya?” Takone Lik Ndoleng neng
Dalijo.
“Lha mbok diwangsuli ta Lik, wong ya
mayar wae jawabane..” Dalijo semaur sinambi nyumet MLDne.
“Weh, lha apa wangsulane Jo?” Lik
Ndoleng malah genten tekon.
“Ya takono dewe marang sing nulis,
mbokmenawa nembe nduweni gawean liya. Aku dewe nyawiske lahan Porangku Lik..”
Dalijo semaur sajak ora cetha merga sinambi ngekep MLDne sing meh urip.
“Mbok kowe wae Jo, sing nakokne..”
Omongane Lik Ndoleng.
“Wong kok senengane NGAKON lik, mung
takon dewe wae apa abote..lagean seneng kongkonan liyan, seneng NGAKON kuwi
mbok aja dirumati..” Nduk Iin melu nimbrung rembugan.
“Tumben ora nyinggung Wasti In?” Takone
Lik Ndoleng bab wasti.
“Moh..kesenengen sliramu Lik…” Unine
Iin.
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar