Jemuah
Kliwon 7 Agustus 2020
BENINGE
EMBUN ESUK
Purwaning Dumadi 36 :1-8
Jabur
105 :1-4,16-22,45b
Mateus
19 :3-12
Esap tumuli mboyongi para somahe,
anak-anake lanang lan wadon sarta sabrayate kabeh, raja-kayane, kewane lan
sabarang darbeke oleh-olehane ana ing tanah Kanaan, banjur lunga menyang nagara
liya pisah karo Yakub adhine. Purwaning Dumadi 36:6
MISAH kuwi tembung linggane Pisah, sing
tegese pambudidaya supaya ora dadi siji meneh. Dene sebab-musabab’e MISAH kuwi
maneka warna, isa merga disengaja lan uga merga ora disengaja. Sing cetha,
babagan MISAH kuwi durung mesti nggembol ancas sing ala utawa ora becik,
sanadyan ya ora sithik sing nglakoni tumindak MISAH amarga nduweni ancas ala.
Neng Kitab Suci, cethane neng Purwaning
Dumadi 36, dicritakne bab kepiye anggone Yakub lan kangmase, si Esap ing
pungkasane pisah. Dene sing miwiti nduwe sedya pisah kuwi sejatine Yakub, merga
nalika dijak mlaku bebarengan malah pilih ngetutne neng mburine rombongane
Esab, njur menggok ndalan ora ngener papan sing diener karo Esap. Msakwise Yakub
MISAH saka rombongan anak-putune Ishak, njur Esap ya eling, mulane njur milih
dalan sing uga menggok saka ener wiwitan. Esap ing pungkasane ya menggok
ndalan, ora ngener sedya wiwitan, dewekne MISAH saka ancas wiwitan. Ing antarane
Yakub (sing luwih ndisik) lan Esap, kabeh nduweni sedya MISAH. Kuwi isa amarga
kahanan lane ling sejarah.
Yen merga kahanan, Yakub lan Esap sadhar yen wong lan bandha
sakmono okehe kuwi ora mungkin langgeng mlaku bebarengan, mula yen lelorone nduweni
sedya MISAH ya mlebu nalar. Ing pikirane Yakub mbokmenawa uga jik nyimpen rasa
wedi marang kangmase, sing nate dirampas hak pembarepe. Dene ana ing penemune
Esap, mbokmenawa anggone njur melu MISAH (menggok ndalan) ya amarga eling ing
wektu kawuri nalika dibulpus (diapusi) karo sedulure lanang kuwi. Dadi sejatine
ing antarane Esap lan Yakub, wis sadhar yen urip grudugan kuwi ana bab sing
krang becik, mulane ya kudu MISAH.
Saka crita Kitab Suci ing ndhuwur, isa
dipethik pasinaon apik bab urip bebarenga. Sepisan, crah lan beda penemu kuwi
perkara sing lumrah, ananging sing luwih penting kepiye nalika nate crah njur
isa rukun meneh. Kapindhone, nduweni kesadaran yen gembrudug kuwi ora tansah
apik, mula nalika pengen pisah lan akhire MISAH ya sah-sah wae, ora usah
ditangisi kaya prawan wedi disunat. Dene kang pungkasan, sauger anggone MISAH
kuwi ancase supaya kabeh ngrasakne tentrem rahayu lan ora tansah dipayungi rasa
was sumelang, kuwi apik tinimbang bebarengan ananging tansah kewedhen.
“Jo, aturngono’a kuwi dhederan wis urip
ledung-ledung ngapa ndadak mbok pisahne?” Takone Lik Ndoleng neng Dalijo, sing
esuk kuwi wis sengkut mindahke dhederan Porang sing wistuwuh ledung-ledung.
“Iki lagi MISAH tanduranku Porang Lik,
merga yen tetep dadi siji, ora maksimal, malah isa ora metu umbine. Merga nandur
Porang kuwi sakliyane bulbile, ya umbine,ora mung bungah nyawang wit lan
godonge” Wangsulane Dalijo jik disambi ibut MISAH dhederan Porang.
“Lha ngerti ngono ngapa ora mbok
langsung tandhur neng lahan wae?” Lik Ndoleng jik nguyak pitakonan.
“Yen langsung neng lahan,isa ora tuwuh
Lik, isa dicakari pitik, mula tak dheder neng polibek sik” Semaure Dalijo
sinambi nyumet MLDne.
“Kuwi kaya kang Dalijo Lik, kabeh
dirancang, ben kasil. Aja mung sakarepe dewe, bareng ora kasil njur nesu,malah
jik ngogreh-ogreh sing kasil. Kaya sampeyan kuwi, nguyak Yu Wasti ora serius
bareng diwengku kang Markun njur nesu,malah jik ngupaya MISAH..” Muni ngono,
Iin sinambi ngeblas neng arah wetan, meh neng warunge yu wasti.
“Kecukmbendhoo…malah tekan Wasti
meneh!! Dusss..mesti kena …” Batine Lik Ndoleng.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar