Kemis
Pon 14 Nopember 2019
BENINGE
EMBUN ESUK
Yesaya
57 :14-21
Jabur
98
Awit mangkene pangandikane Kang
Mahaluhur lan Kang Mahamulya, kang lenggah ing dhampar ing salawase lan kang
asma Kang Mahasuci: “Ingsun lenggah ing papan kang dhuwur lan suci nanging uga
nunggil karo wong kang rempu lan andhap-asor, prelu nyantosakake atine para
wong kang andhap-asor sarta nguripake atine para wong kang rempu. Yesaya 57:15
NYAWIJI kuwi tembung sing tegese kumpul
dadi siji. Dene sing kudu kumpul dadi siji ora mung winates ing raga, ananging
sakabehe kahanane urip. Yen mung winates ana ing bab raga, kui mung gampang.
NYAWIJI raga durung mesti NYAWIJI ing kasukman, dene menawa wis NYAWIJI
kasukman utawa sakwutuhe, mesti bab raga yaw is NYAWIJI. Sing saiki gampang
disawang ya mung winates NYAWIJI bab raga utawa “body fisik”, dene bab NYAWIJI
kasukman durung temtu.
Bab NYAWIJI sakwutuhe kahanan kuwi dadi
piwulange nabi Yesaya, ana neng Yesaya 57. Neng kana ditulis bab kaya ngapa
Gusti Allah utawa Sang Yehuwah anggone aprajanji NYAWIJI marang kabeh kagungane
sing ditresnani. Sanadyan neng dhampar kang suci, ananging ya nunggil karo para
wong kang rempu lan ajur mumur atine. Lan titenane wong kang tinunggil karo
Sang Yehuwah utawa NYAWIJI marang Kang Murbeng Rat kuwi uripe andhap asor lan
lembah manah. Ora pamer nalika rumangsa tumindak becik lan netepi pranatan
agama. Yen ana sing kemaki lan kumenthus nglakoni pranatan agama, kuwi sejatine
ora NYAWIJI marang Kang Murbeng Rat. Dene ing jaman saiki, sing mung kepengin
diarani soleh wae akehe ora njamak. Kaya sing wingi klakon neng Medan, kuwi rumangsane nglakoni kersane
Sang Murbeng Rat, kamangka mung bocah pekok lan pethug sing gampang diapusi
liyan. Wong kaya ngono kuwi mung rumangsa NYAWIJI bab tata lahir, dene ing
batine babar blas ora dumunung Kang Murbeng Rat.
MARI HIDUP SEHAT |
Sing nduweni pikiran kaya sing nglakoni
bom bunuh diri neng Medan kuwi sejatine ya akeh, wis rumangsa maren nalika
rumangsa nglakoni (sithik banget) pranatane agama, ananging mung ana neng tata
lahir. Dene ing tata kasukman, tata batin jian babar blas. Mbokmenawa sing maca
tulisan iki ya jik akeh sing mung (rumangsa) NYAWIJI karo Sang Yehuwah,
ananging mung ing tata lahir, dene ing
tata kasukman utawa batin, jik nolgede.
“Jo, kok dirimu kuwi sanadyan jik
njomblo kok santai wae, babar blas ora kemrungsung?” Lik Ndoleng nakoni Dalijo
naliko ngopi neng sor Talok.
“merga urip kuwi kan wewayangane
dumununge Gusti ta Lik, mula aku kudu ngrungokne Swarane Gusti neng telenging
batinku. Kuwi tak yakini merga Gusti kuwi NYAWIJI neng uripku” Semaure Dalijo
sajak kaya Resi Sekti.
“Emange sampeyan Lik, nglakoni
pranatane agama mung ben dialem Yu Wasti merga mung ngarep-arep isa pethuk lan
nyawang..””Nduk I’in njedul mulih seka warung tuku mbakone Lik Ndoleng.
“Duss..kok ya pas terus ta In wektumu
njedul. Mesti nyemes aku..hmmm..wis kene mbakone,,meh njaluk udude Dalijo
pekewuh..” Unine Lik Ndoleng sinambi njupuk sakler djarumsupere Dalijo,
sanadyan muni pekewuh..
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar