Selasa Wage 16 Agustus 2022
BENINEGE
EMBUN ESUK
Yesaya
5 : 24-30
Jabur
74
Para
Rasul 7 : 44-53
Kowé nampik dhawuhé Pangéran, Kang Mahakwasa,
Allahé Israèl. Mulané kaya déné damèn lan suket garing entèk tapis dimangsa ing
geni, kaya mengkono uga oyodmu bakal bosok kabèh, kembangmu dadi garing lan
sirna kabur ing angin.
Yesaya 5: 24
NAMPIK kuwi tegese nulak utawa ora nampa, dene
apa sebab-musabab’e kok isa NAMPIK kuwi bisa maneka werna, isa merga ora
ganthuk, isa merga abot lan liya-liyane. Kosokbaline tembung NAMPIK kuwi Nampa,
kang tegese nrima samubarang dumadi ana ing awak utawa uripe, sanadyan cengkah
utawa ora jumbuh karo kekarepan kamanungsane. Dadi babagan tembung NAMPIK lan
Nampa kuwi perkara sing lumrah lumaku ana ing lakuning urip menungsa lan titah
liyane ing njagad iki, kawit mbiyen tekan saiki lan bakalan saklawase jagad
mubeng.
Babagan NAMPIK lan Nampa kuwi nate dadi
pangandikane Gusti kang uga minangka
piweling saka Gusti Allah tumrap menungsa nalika jamane nabi Yesaya. Ing wektu
kuwi kahanane menungsa padha ora nampa
Pangandikane Gusti utawa NAMPIK dhawuhe Gusti, kaya kang tinulis neng Yesaya 5:
24, “ Kowe NAMPIK dhawuhe Pangeran Kang Mahakwasa…” Akibat NAMPIK Pangandikane
Pangeran Kang Mahakwasa, mulane menungsa
dadi kaya damen lan suket garing kang entek resik merga kaobong dening geni,
dene oyode bakalan bosok lan kembang-kembange dadi garing, pungkasane dadi
resik lan ilang tanpa guna.
Lha jan-jane apa ta Pangandikane Pangeran
marang menungsa kok sajak abot temenan anggone nglakoni kuwi? Apa dikon nawu
segara? Apa dikongkon njuggrugake gunung? Dudu, dhawuhe Pangeran Kang Mahakwasa
kuwi cikben menungsa manembah marang Gusti Allah kanthi tulus,iklas,jujur lan
kuwi mung isa dilakoni lumantar nglakoni patraping urip WELAS ASIH marang
titahe Gusti Allah. Jamane Yesaya, babagan ngibadhah apik temenan, ananging ora
ngener marang Gusti Allah, mung nguja kemaremaning kamanungsan.Katone sengkut
ngibadhah, ananging babarblas ora
nglakoni katresnan kaya kersane Gusti. Kuwi kabeh kang kinaranan NAMPIK dhawuhe
Gusti Allah.
Njur apa ing jaman saiki kahanan kaya menungsa
ing jamane nabi Yesaya kuwi ijik ana?Wah, yen kuwi BENINGE EMBUN ESUK ora wani
mbiji utawa “menilai”, merga babagan mbiji utawa “menilai”kuwi mung Gusti Allah
kang kagungan. Mung wae, payo ndeleng menjero, ndeleng neng telenging batin,
apa wis isa ngayahi dhawuhe Gusti Allah
apa durung, babagan nresnani sakpepadha, bab sangkul-sinangkul lan
lung-tinulung, kuwi isane kejawab mung nalika wening ing batin. Mula saka kuwi,
payo ngasah landheping bebuden kanggo maca lakuning jaman, carane ngasah
landheping bebuden kuwi mung srana lumebu ing jagading wening, sakliyane kuwi
sajake ora ana dalan liyane. Sing kudu dieling, aja nganti pisan-pisan NAMPIK
dhawude Gusti, sanadyan lara neng ati, merga sing sapa sing NAMPIK mesti
bakalan resik kobong dening kahanan.
“Jo, jian…iki mbahe apa kleru nggawe judhuling
tulisan..kok sajak ora kepenak aku macane?” Lik Ndoleng sore kuwi gupuh neng
Lincak SOr Talok, njajal njaluk katrangan saka Dalijo.
“Weh, babagan apa Lik? Apa babagan
kriminalitas?” Dalijo sajak melu gupuh.
“Nulis jejering tulisan kok saru….kamangka wis
kadhung diwaca wong akeh…” Katrangane Lik Ndoleng meneh.
“Leng, endi sing mbok karepake?” Takone kang
Solebo.
“Mosok judule tulisan BENINGE EMBUN ESUK
saru..nyebut sing sinengker..”Wangsulane Lik Ndoleng.
“Disawang sing permana ta Leng, kowe jebule ora
isa mbedakne hurp “E” karo hurup “A”, apa malah merga pikiranmu sing wis
buthek, mula nyawang wae ora tabling?” Unine Kang Solebo.
“Oalah, aku sing luput lur, raisa mbedakne E
karo A…”Semaure Lik Ndoleng sinambi nyumet udude sing mau kober mati merga
gupuh.
“Mula, aja keSUSU mbiji, njur kemrungsung…diwaca
kanthi permana..” Ngendikane Pakde Kento, sing njedul meneh, sakwise suwei ora
njedul.
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar