Selasa
Pahing 9 Agustus 2022
BENINGE
EMBUN ESUK
Yesaya
24 : 1-13
JAbur
11
Ibrani
11 : 27-28
Merga Allah iku adil, lan
rena marang kabeneran; wong sing barès atiné bakal ndeleng marang wedanané
Allah. Jabur 11: 13
Tembung BARES ing jaman saiki pancen arang sing migunakne, mula ya ora nggumunake yen sithik
sing ngerti tegese tembung kuwi. Sanadyan arang sing nggunakake tembung BARES,
ananging merga nduweni arti sing jero
ing tata basa jawa, mula neng seratan-seratan adi-luhung jik dienggo. Lha
jan-jane apa ta tegese tembung BARES kuwi? Tembung BARES kuwi yen ing basa
ngindonesane Tulus, tumindak ing sakjroning urip tanpa ngangkah bebulih kang
awujud materi utawa pepujan. Tulus kuwi isa uga tumindak kang dilakoni tanpa
mikir piwales ing tembe mburine. Wah, apa ya ana menungsa sing bisa tumindak
kaya mengkono kuwi, lha wong saiki kabeh pinetung bakulan utawa malah pinetung
main judi,aku udu satus yen isa ya kudu antuk rongatus!! Cikben luwih wening
mangerteni piwulang bab BARES, payo saiki nyinau saka critaning kitab suci.
Tembung BARES kuwi nate
tinulis neng kitab Jabur, neng kana ditulis minangka paseksining urip kang
dialami dening Dawud kang nate dadi raja
gung binantara neng ngisrael. Dene surasane tulisan mengkene, “ Merga Allah iku adil, rena marang
kabenenran, wong sing BARES atine bakal ndeleng marang wedanane Allah” .
Cetha banget yen sejatine Gusti Allah kuwi isa sideleng, isa disawang, isa
disrawungi dening titah, sauger nduweni ati kang BARES. Lha kepriyen gegembarane
ati menungsa kang BARES kuwi? Sing wani nampa sabarang kahanan kanthi
blaka-sutha, sing wani ngakoni masa kang wus kawuri sanadyan ala lan peteng
kanthi blaka. Wong sing BARES atie kuwi dudu wong sing ora nate salah, ananging
wong sing wani ngakoni salah, wong sing BARES atine kuwi dudu wong sing katon
sugih mblegedhu, ananging wong sing isa ngrasakake kasugihane Gusti kang wus
ginelar ing jagad ginelar iki.
Jabur 11 kuwi anggitane lan paseksine Dawud, lan mbokmenawa sing maca
tulisan BENINGE EMBUN ESUK iki wis irsa babagan sejarah uripe Dawud, kang nate
salah lan luput, kang nate mblangsar lan kleru milih dalan. Ananging sakwise
eling lan sadhar lan uga wani nampa “carae
Gusti nresnani”, njur isa dadi pawongan kang bisa NDELENG WEDANANE GUSTI ALLAH.
Lha endi buktine, endi potone? Pengalaman bab NYAWANG WEDANANE GUSTI ALLAH
pengalaman batin, lan buktine lumantar urip pedinan. Sing cetha, sakwise nampa
samubarang pepenget saka Gusti Allah, Dawud banjur dari resik atine, dadi wong
kang nduweni ati kang BARES, lan isa nyawang Wedanane Gusti Allah. Sakwise
kuwi, Dawud njur nganggit kitab jabur
kang dadi warisan suci tekan wektu iki.
“Jo, apa tenan jare Solebo
wis tau kepethuk Gusti Allah? Kok sajake aku jik mangu-mangu ya…” Unine Lik
Ndoleng nalika bengi kuwi jagongan neng Lincak Sor Talok.
“Weh, babagan mangu-mangu
kuwi hakmu Lik, dudu hakku. Lan babagan Kang Solebo kepethuk utawa isa nyawang Gusti
Allah kuwi ya babagan pengalaman batine dewekne. Ora usah menyangsikan utawa
njaluk bukti pisik. Buktine lumaku bareng lakuning wektu Lik…” Semaure Dalijo
sinambi nyumet udud’e,.
“Weh, kok saiki awakmu
sajak wicaksana temenan Jo, bar mangan apa kowe kuwi…apa bar ngombe menyan?”
Lik Ndoleng sajak gumun karo Dalijo, sing katon sansaya wicaksana.
“Haiyah, wicaksana lan ora
kuwi kari olehmu nyawang Lik. Yen anggone Paklik nyawang kinantenan ati kang
buthek, ati kang reget, netraning batin ya melu reget lan kabeh dadi blawur,
kabeh katon elek..”Semaure Dalijo meneh, sinambi lier-lier, merga ewektu kuwi
ademe pol tenan lan kanca-kancane sing kerep jejagongan ora njedul, mbuh wis
kemulan sarung apa malah kemulan liyane.
Mbah’e..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar