Setu
Kliwon 14 Januari 2023
BENINGE
EMBUN ESUK
Wacan
Kitab Suci Padinan
1
Para Raja 19:19-21
Jabur
40 : 1-11
Lukas
5 : 1-11
Sawuse Nabi Elia tindak saka ing kono,
banjur ketemu karo Elisa anake Safat, kang lagi mluku kalawan sapi rolas rakit,
Elisa dhewe nglakokake kang karolas. Nalika Nabi Elia tindak ana ing sacedhake
nuli nguncalake ageme jubah marang dheweke.” 1 Para Raja 19:19
Nalika
mbiyen ijik okeh pentas tayub, saben ana pentasan tayub mesti okeh banget sing
nonton, amarga pancen jaman mbiyen arang
ana hiburan. Kesenian Tayub dewe sejatine seni kang diduweni dening warga
masyarakat ing karang padesan, merga yen ana ing kutha kayane kesenian Tayub
kalah pamor karo kesenian-kesenian liyane. Nalika ana pentas Tayub, mesti salah
siji sing ditunggu-tunggu yakuwi nalika penari tayub njoget lan sakbanjure
Nguncali Sampur.Lha sing kebegjan antuk uncalan sampur mau sing kudu melu
njoget mirunggan karo si penarine.
Biasane
sing dadi penari Tayub kuwi wedok lan sing njoget okeh-okehe wong lanang,mula
nalika nari bebarengan ana neng panggung, sing ditunggu-tunggu entuk uncalan
sampur, merga bakalan njoget karo penarine. Lha kabeh sing padha melu njoget
nunggu utawa ngenteni DIUNCALI sampur dening penarine, lan racake ana syarat,
yakuwi nduwe duwit . Ing kahanan kang kaya mengkene iki, DIUNCALI Sampur dadi kahanan
kang dienteni temenan dening para penari lanang, kabeh sing melu njoget tansah nunggu entuk uncalan
sampur. Ora sithik sing golek gaya cikben entuk perhatian saka penari, lan
sakbanjure DIUNCALI Sampur. Sing sapa entuk uncalan Sampur mesti senenge ora
karuan, lan mbokmneawa iklas ora adus sepasar cikben gandane sampure penari ora
ndang ilang.
Babagan
DIUNCALI “Sampur” kuwi ya nate klakon ana ing crita kitab suci, yakuwi nalika
nabi Elia nembe nggolek pawongan kang diangkah minangka sing bakalan mbacutake
pakaryane minangka nabi. Nalika sawijining ndina tindak, nabi Elia pirsa ana
pawongan kang sengkut makarya, pawongan kuwi jenenge Elisa. Pirsa kang kaya
mengkono kuwi, nabi Elia njur nyedaki lan Nguncalake jubah agemane dienerake marang Elisa. Krasa yen
dewekne DIUNCALI sampur, opss, jubahe nabi, Elisa njur paham yen dewekne piniji
minangka wong sing kudu mbacutake ayahane nabi Elia. Mula sakdurunge nderek
nabi Elia, Elisa nembung arep pamit wongtuane ndisik. Nabi Elia menehi ijin,
lan sakwise antuk ijin saka wong tuane, Elisa banjur ngetutake nabi Elia, lan
makarya mbacutake ayahane nabi Elia sakwise disinaoni sawetara wektu.
Sejatine
kabeh wong kuwi “Ketban Sampur” utawa luwih cethane “Diuncali Jubah” dening
Gusti lumantar wong liya, kanggo mbacutake ayahane Gusti ing njagad kang durung
rampung. Nabi Elia kagungan ayahan memulang lan momong umat kagungane Gusti
Allah, lan nalika dewekne sadhar yen yuswane ora suwe meneh, mula kudu golek
pawongan kang bakal nerusake ayahane,lan ketemu Elisa. Ing jaman saiki, Gusti
Allah ya ngagem para kagungane kanggo makarya, ana sing wis jatahe jubahe lukar
mula kudu Dincalake liyan lan sing liyane kudu sumaya ing gati nalika DIUNCALI
Jubah saka Gusti lumantar samubarang kahanan.
Intine,
kabeh wong kuwi sejatine DIUNCAL jubah dening Gusti,ananging okeh sing ora
dong, mula ya mung meneng wae. Mula saka kuwi, saiki payo padha eling yen awake dewe iki kinuncalan jubah’e Gusti,
kanggo mmbacutake ayahane Gusti. Ora usah suwala lan selak, payo ditampani lan
sing kudu dimangerteni, “ujuding jubah” kang diuncalake kuwi siji lan sijine
mesti beda lan aja nganti sing beda kuwi malah dadi sumbering dredhah, payo
sing beda sayuk-rukun mbangun pakaryane Gusti Allah.
Sepisan
meneh, kabeh titah kuwi sejatine “DIUNCALI” Jubah, kabeh menungsa kuwi “ketiban
sampur” pakaryan kaswargan saka Gusti Allah.
Mula ayo ndang tumandang, ora usah plinthat-plinthut, payo ndang
makarya, merga awake dewe wus Ketiban Sampur, wis DIUNCALI Jubahe para nabi.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar