Rebo
Wage Febroari 2022
BENINGE
EMBUN ESUK
Yeremia
1 : 11-19
Jabur
56
Lukas
19 : 41-44
Bareng Gusti Yésus tindaké saya cedhak karo
kutha Yérusalèm lan pirsa kutha mau, Panjenengané muwun. Pangandikané: “Adhuh, saiba
beciké, yèn ing dina iki kowé nyumurupi apa sing sanyatané kokbutuhaké kanggo
katentremanmu! Nanging tekan saiki kowé durung weruh.
Lukas 19 : 41-42
Mbokmenawa ora sithik sing maca tulisan BENINGE
EMBUN ESUK iki kurang patia paham karo tembung MUWUN, awit ya pancen arang digunakake.
Tembung MUWUN kuwi krama alus, dene tembung ngokone Nangis utawa ngetokake luh
liwat mripat amarga kahanane batin. Kok mung nalika ngetokake luh nalika
kahanan batin, lha liyane apa ora isa kinaranan Nangis utawa MUWUN? Hora, yen
keculik utawa kena kukus nalika ana sing obong-obong kae ora kena kinaranan
nangis utawa MUWUN. Dadi MUWUN kuwi kurang luwih tegese metune banyu utawa luh
liwat mripat nalika kahanane batin lagi mbludag. Mbludag’e batin kuwi isa merga
seneng lan uga merga sedih.
Meh kabeh sing maca tulisan iki sarujuk, yen
MUWUN utawa nangis kuwi okeh-okehe merga kahanan sedih. Semono uga nalika Gusti
Yesus ing sawijining ndina tindak menyang Yerusalem. Gusti pirsa apa kang
bakalan kedadeyan marang kutha suci kuwi. Amarga Gusti pirsa kahanan kang
bakalan lumaku, sanadyan wong-wong liyane babarblas ora mangerteni, mula nalika
Gusti tindak menyang Yerusalem, sakdurunge mlebu kutha kuwi, njur mirsani sadi
kadohan, Gusti MUWUN, Gusti Nangis. Gusti trenyuh merga kahanan kang bakal
dumadi ing kutha Yerusalem, yakuwi bakal ginempur dening bangsa manca nganti
dadi mrata karo lemah. Kahanan kang bakalan lumaku kuwi sing marakne Gusti
MUWUN, Gusti Nangis. Gusti ngendika.nalika nembe ing kahanan MUWUN, “ Adhuh,
saiba becike, yen ing dina iki kowe nyumurupi apa sing sanyatane kanggo
katentremanmu! Nanging tekan saiki kowe durung weruh”.
Gusti pira yen para warga Yerusalem, kutha suci
kuwi, durung weruh kahanan kang bakalan lumaku, mula ya anteng-anteng wae. Lha
apa ora dielikake? Jan-jane ya bola-bali dielingake, pirang-pirang nab iwis ngelikakake,
ananging jik wangkot lan mung nggugu kekarepane dewe. Gusti Yesus MUWUN, Gusti
Nangis, amarga rasa trenyuh bab kang bakalan kelakon ing kutha suci kuwi,
yakuwi Yerusalem. Ora ana lupute Nangis utawa MUWUN, awit lumantar kahanan kuwi, mripat isa reresik saka saokehe
rereget sing mampir ana neng njerone. Lumantar MUWUN, menungsa dadi eling yen
kahanan batin kuwi luwih kuwat tinimbang
raga, sanadyan durung klakon, ananging amarga Gusti wus “Pirsa” sakdurunge
winarah, mula kuwi kang ndadekake WaspaNe mili, ndadekake Panjengane MUWUN
utawa Nangis.
Saka crita iki, payo sinau babagan nyawang kang
ora kena sinawang dening mata utawa mripat. Nuladha Gusti Yesus, sanadyan
blegere Yerusalem jik wutuh lan apike ngeram, ananging awit kasasmitane
Paningal Batine Gusti Yesus isa mirsani, babagan apa kang bakalan lumaku.
Kanggo sing isane mung nyawang lumantar mripat wadag, apa kang dialami dening
Gusti Yesus kuwi mung dadi geguyon, semono uga ing jaman saiki. Yen ana sing
nduweni kasasmitan merga mripat batine wis titis, mesti mung diguyu lan
babarblas ora direwes liyan. Ananging sakwise kelakon, anane mengko mung getun
karo getun. Payo ngasah mripat kebatinan iki, cikben isa nyawang kahanan kang
bakalane lumaku ing tembe, lan aja lali tetep sumarah marang pangwasane Gusti.
“Jo, kok tumben sepine ngeram, ngandi wargane
Cakruk Sor Talok iki?” Takone Lik Ndoleng marang Dalijo.
“Weh, ora ana sing menehi kabar kuwi Lik,
ananging manut panyawanging batinku, para sedulur nembe mligekne wektu karo
brayate” Semaure Dalijo sinambi nyumet MLDne.
“Weladalah, kok saiki nggaya sliramu Jo, nganggo
panyawanging batin mbarang…Hmmm…”Lik Ndoleng sajak nyepelekne omongane Dalijo.
“Ya pancen durung klakon Lik, jenenge wae
panyawanging batin. Ananging aku kuwi ora sembarangan, aku tansah gladen lan
ora leren anggonku sinau..Ben isa kaya Gusti Yesus kae lho Lik, isa pirsa kang
durung klakon..” Semaure Dalijo.
“Weh, aja madakne lakuning urip karo Gusti Jo,
beda lha. Awake dewe iki mung titah..” Omonge Lik Ndoleng.
“Iya, pancen mung titah, ananging ya dikersakne
nglakoni kaya kang ditindakake dening Gusti. Wis sepuh lho Lik, ngko getun,
njur MUWUN, utawa nangis amarga ora isa kaya Gusti..” Semaure Dalijo, dene Lik
Ndoleng mung manthug-manthug, sajak sadar yen babagan nggunakne mripating batin
kuwi pancen durung dilakoni,merga manut penemune ora ana doctrine kang
memulang, persis kaya sing maca tulisan iki. Hehe..
@semesta
Tidak ada komentar:
Posting Komentar