Rebo
Legi 9 Februari 2022
BENINGE
EMBUN ESUK
Yesaya
8 : 1-15
Jabur
115
Lukas
5 : 27-32
Gusti Yésus ngandika: “Wong sing waras ora
mbutuhaké dhokter; sing mbutuhaké dhokter kuwi mung wong sing lara. Teka-Ku ora prelu nimbali wong
sing sampurna, nanging wong sing ngrumangsani dosané.”
Lukas 5 :31-32
DITAMBANI kuwi linggane Tamba kang tegese srana
kang gunane kanggo marasake. Saka tembung lingga Tamba kuwi isa dadi
pirang-pirang tembung, kayata : Nambani, kang tegese tumindak lumantar srana
Tamba cikben dadi waras, DITAMBANI kang tegese nampa kahanan merga antuk
pitulungan saka liyan cikben lelarane enggal ilang utawa waras. Ing tembung
DITAMBANI ngemu teges yen sing lara pancen butuh pitulungan liyan cikben antuk
kasarasan. Bedane tembung-tembung daden saka lingga Tamba kuwi cetha banget,
Nambani tegese ngayahi ayahan kanggo marasane liyan, DITAMBANI tegese pasrah
marang pitulungane liyan cikben isa dadi sehat utawa waras.
Neng Injil Lukas ana crita babagan tamba, ya
babagan Nambani lan DITAMBANI. Ing crita kuwi ana regejegan babagan rawuhe
Gusti Yesus ana ing omahe Matius juru pajeg kang nembe tinimbalan nderek Gusti,
saking bungahe antuk kanugrahan timbalan saka Gusti, njur Matius nganakake
pesta. Nalika pesta kuwi para sekabate Gusti yesus mangan bebarengan karo para
kancane Matius kang ing wektu kuwi diarani para wong dosa. Wong Parisi lan ahli
Toret protes, yen Gusti Yesus kuwi minangka Guru lan panutan, kena apa kok
malah srawung karo golongane wong dosa? Gusti pirsa isining pikirane wong Parisi
lan para ahli Toret, mula menehi wangsulan kang jerone ngeram. “Sing butuh
dhokter kuwi wong lara.” Lan uga dicrthakne babagan ancase rawuhe, yakuwi
nulungi wong dosa.
Pancen bener yen rawuhe Gusti Yesus kuwi ora
nulungi wong apik, nulungi wong kang wus mlaku ana ing dalan kang bener, rawuhe
Gusti kuwi pancen nggoleki wong dosa kang mertobat. Jagad iki isine dosa,
mulane wong-wonge ya winengku ing dosa, ananging ora kabeh ngrumangsani dosane,
ora sithik sing rumangsa ora dosa. Manut paseksine Injil Lukas, Gusti Yesus
mung bakalan nulungi wong dosa kang gelem ngakoni dosane, sanadyan Gusti pirsa
kabeh menungsa kuwi dosa, ananging yen ora gelem ngakoni dosane, tangeh lamun
antuk pangapura. Iki persis kahanane wong kang ora eling yen dewekne lara, mula
wegah diobati utawa wegah DITAMBANI. Wong sing gelem DITAMBANI kuwi mung wong
sing sadhar yen dewekne lara, sanadyan nalika dicek dening dokter lan
laboratorium canggih lan tinemu lara, ananging yen durung ngrumangsani larane,
wong type kaya ngene iki angel DITAMBANI.
Mula saka kuwi, payo saiki eling yen rawuhe
Gusti Yesus kuwi kanggo jagad, merga jagad iki wis kebak ing dosa. Kabeh wis
winengku ing dosa, mula payo padha mertobat “berjamaah” njur mranata urip ing
tembe kanthi pasrah sumarah ana ing katresnane Gusti. Payo ngrumangsani yen
sejatine urip iki wis dikwasani dening pangwasane si dosa lan mung “tabib saka
Nazaret” kuwi wae sing isa nambani lelara kang waujud dosa iki. Payo pasrah
marang Gusti cikben DITAMBANI.
“Wingi seka ngendi Bo, kok kayane rada sore
seka wetan?” Takone Lik Ndoleng marang kang Solebo.
“Ngeterke tangga lor omah nggolek tamba, amarga
lara” Wangsulane Kang Solebo.
“Lha saiki kepiye, wis apik?Wis pulih kahanane
Kang?” Takone Dalijo.
“Wis bagas waras, mau esuk wis ngarit bali
pindho gek..”Semaure Kang Solebo.
“Kuwi sing hebat doktere apa obate ya lur?”
Takone Kyai Gigut.
“Weh, mesti doktere jik enum tur ya ayu, lha
nyatane Sarpin bar DITAMBANI njur tegese ..” Senthot jik komentar.
“Jrett! Pikiranmu mung bathuk klimis thot,
babagan lara lan tamba wae mbok gathukne karo wong ayu..Dussss!!!” Unine Lik
Ndoleng.
“Tanggane kang Solebo isane pulih kuwi merga
DITAMBANI, kuwi kawiwitan saka kesadaran yen lara lan pasrah marang juru tamba,
mula apik ing pungkasane..Kuwi ya gambaran babagan dosa, yen eling yen kabeh
menungsa kuwi dosa, ora usah rumangsa bener dewe, amarga yen rumangsa bener,
kuwi ora mbutuhake Guati. Begja sing rumangsa marang dosane, merga kuwi kang
bakalan antuk pangapura” Ngendikane Kyai Kento.
@semesta
Tidak ada komentar:
Posting Komentar