Rabu, 09 Februari 2022

DITAMBANI

 

Rebo Legi 9 Februari 2022

BENINGE EMBUN ESUK



Yesaya 8 : 1-15

Jabur 115

Lukas 5 : 27-32

Gusti Yésus ngandika: “Wong sing waras ora mbutuhaké dhokter; sing mbutuhaké dhokter kuwi mung wong sing lara. Teka-Ku ora prelu nimbali wong sing sampurna, nanging wong sing ngrumangsani dosané.”

Lukas 5 :31-32

 

DITAMBANI kuwi linggane Tamba kang tegese srana kang gunane kanggo marasake. Saka tembung lingga Tamba kuwi isa dadi pirang-pirang tembung, kayata : Nambani, kang tegese tumindak lumantar srana Tamba cikben dadi waras, DITAMBANI kang tegese nampa kahanan merga antuk pitulungan saka liyan cikben lelarane enggal ilang utawa waras. Ing tembung DITAMBANI ngemu teges yen sing lara pancen butuh pitulungan liyan cikben antuk kasarasan. Bedane tembung-tembung daden saka lingga Tamba kuwi cetha banget, Nambani tegese ngayahi ayahan kanggo marasane liyan, DITAMBANI tegese pasrah marang pitulungane liyan cikben isa dadi sehat utawa waras.

 

Neng Injil Lukas ana crita babagan tamba, ya babagan Nambani lan DITAMBANI. Ing crita kuwi ana regejegan babagan rawuhe Gusti Yesus ana ing omahe Matius juru pajeg kang nembe tinimbalan nderek Gusti, saking bungahe antuk kanugrahan timbalan saka Gusti, njur Matius nganakake pesta. Nalika pesta kuwi para sekabate Gusti yesus mangan bebarengan karo para kancane Matius kang ing wektu kuwi diarani para wong dosa. Wong Parisi lan ahli Toret protes, yen Gusti Yesus kuwi minangka Guru lan panutan, kena apa kok malah srawung karo golongane wong dosa? Gusti pirsa isining pikirane wong Parisi lan para ahli Toret, mula menehi wangsulan kang jerone ngeram. “Sing butuh dhokter kuwi wong lara.” Lan uga dicrthakne babagan ancase rawuhe, yakuwi nulungi wong dosa.

 

Pancen bener yen rawuhe Gusti Yesus kuwi ora nulungi wong apik, nulungi wong kang wus mlaku ana ing dalan kang bener, rawuhe Gusti kuwi pancen nggoleki wong dosa kang mertobat. Jagad iki isine dosa, mulane wong-wonge ya winengku ing dosa, ananging ora kabeh ngrumangsani dosane, ora sithik sing rumangsa ora dosa. Manut paseksine Injil Lukas, Gusti Yesus mung bakalan nulungi wong dosa kang gelem ngakoni dosane, sanadyan Gusti pirsa kabeh menungsa kuwi dosa, ananging yen ora gelem ngakoni dosane, tangeh lamun antuk pangapura. Iki persis kahanane wong kang ora eling yen dewekne lara, mula wegah diobati utawa wegah DITAMBANI. Wong sing gelem DITAMBANI kuwi mung wong sing sadhar yen dewekne lara, sanadyan nalika dicek dening dokter lan laboratorium canggih lan tinemu lara, ananging yen durung ngrumangsani larane, wong type kaya ngene iki angel DITAMBANI.

 

Mula saka kuwi, payo saiki eling yen rawuhe Gusti Yesus kuwi kanggo jagad, merga jagad iki wis kebak ing dosa. Kabeh wis winengku ing dosa, mula payo padha mertobat “berjamaah” njur mranata urip ing tembe kanthi pasrah sumarah ana ing katresnane Gusti. Payo ngrumangsani yen sejatine urip iki wis dikwasani dening pangwasane si dosa lan mung “tabib saka Nazaret” kuwi wae sing isa nambani lelara kang waujud dosa iki. Payo pasrah marang Gusti cikben DITAMBANI.

 

“Wingi seka ngendi Bo, kok kayane rada sore seka wetan?” Takone Lik Ndoleng marang kang Solebo.

“Ngeterke tangga lor omah nggolek tamba, amarga lara” Wangsulane Kang Solebo.

“Lha saiki kepiye, wis apik?Wis pulih kahanane Kang?” Takone Dalijo.

“Wis bagas waras, mau esuk wis ngarit bali pindho gek..”Semaure Kang Solebo.

“Kuwi sing hebat doktere apa obate ya lur?” Takone Kyai Gigut.

“Weh, mesti doktere jik enum tur ya ayu, lha nyatane Sarpin bar DITAMBANI njur tegese ..” Senthot jik  komentar.

“Jrett! Pikiranmu mung bathuk klimis thot, babagan lara lan tamba wae mbok gathukne karo wong ayu..Dussss!!!” Unine Lik Ndoleng.

“Tanggane kang Solebo isane pulih kuwi merga DITAMBANI, kuwi kawiwitan saka kesadaran yen lara lan pasrah marang juru tamba, mula apik ing pungkasane..Kuwi ya gambaran babagan dosa, yen eling yen kabeh menungsa kuwi dosa, ora usah rumangsa bener dewe, amarga yen rumangsa bener, kuwi ora mbutuhake Guati. Begja sing rumangsa marang dosane, merga kuwi kang bakalan antuk pangapura” Ngendikane Kyai Kento.

 

@semesta

 

 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

FIKSI Di Malam PASKAH