Jemuah
Legi 4 Februari 2022
BENINGE
EMBUN ESUK
Wilangan
27 : 12-23
Jabur
138
Para
Rasul 9 : 26-31
Nanging Barnabas gelem nampani; mulané Saulus
nuli diteraké nemoni para rasul. Para rasul padha dicritani, yèn Saulus kuwi
wis diketingali déning Gusti Yésus ana ing dalan, lan Gusti Yésus wis ngandika
marang Saulus. Barnabas mau uga nyritakaké yèn Saulus ing kutha Damsyik wis
ngabaraké Injil klawan kendel atas Asmané Gusti Yésus.
Para Rasul 9 : 27
Tembung NAMPA kuwi tegese wani nambah ing
sakjroning kahanane kanthi sadengah konsekwensi.Tembung NAMPA uwi kosokbaline
utawa “lawan-katane” Nampik utawa nulak. Samubarang kuwi isane dadi “duwek’e”
nalika ana sing menehi lan ditampani, sakduruge ditampani utawa gelem NAMPA,
apa wae paweweh kuwi durung dadi duweke. Babagan NAMPA kuwi kang bakalan dadi
undherane andharan ing BENINGE EMBUN ESUK ing wektu iki.
Neng Lelakone Para Rasul ana crita babagan
NAMPA, yakuwi nalika ana pawongan kang mertobat lan pasrah marang pangwasane
Gusti Yesus. Pawongan kang mertobat kuwi jenenge Saulus, lan ana uga pawongan kang
kudu ngayahi ayahan NAMPA, yakuwi Barnabas. Kok isa muter kaya mengkono critane
kepriye ta? Sakwise mertobat, Saulus njur ajal-ajal ngabarake Injil, lan nalika
meh ketemu para muride Gusti Yesus neng Yerusalem, para muride Gusti Yesus
wegah NAMPA Saulus amarga “trekrekote” (track record) kang pancen nggegirisi
polahe Saulus anggone numpes para muride Gusti Yesus.
Merga ngerti yen para muride Gusti Yesus wegah
NAMPA utawa Nampik Saulus, Barnabas njur
mrentul welas asihe, lan sakbanjure wani NAMPA Saulus. Barnabas sadhar yen apa
kang dilakoni mesti bakal dadi rerasanan, bakal dadi paran pitakonan lan malah
apese isa dimungsuhi para kancane, ananging kabeh kuwi wis dietung, kabeh wis
ditata kanthi pas lan wicaksana. Roh Suci piyambak sing wis nuntuk lakuning
uripe Barnabas mula nganthi wani NAMPA Saulus sakwutuhe. Barnabas lumantar
panuntune Sang Roh Suci ngerti yen Saulus wis “Nlungsumi” saka patraping urip
lawas ginentenan patrap urip anayar. Pancen ora sithik sik ijik “menyangsikan”
owah-owahane Saulus, ananging panuntune Sang Roh Suci sing marakne Barnabas
wani nglakoni ayahan NAMPA Saulus kuwi.
Sanadyan mung sepele, ananging ayahan NAMPA
kuwi sejatine abote ngeram. Yen mung NAMPA ing tembung, mayar tur ya kabeh
menungsa isa, ananging yen NAMPA sakwutuhe kuwi sing angel. Crita kitab suci
cetha, sanadyan wis cetha yen Saulus kuwi mertobat, ananging para muride Gusti
Yesus sing malah nampik utawa durung gelem NAMPA, lan apike kuwi ora ndadekne
Saulus (jenenge durung ganti, merga durung enek sing wani mbancaki..hehe)
kuciwa utawa lara ati. Saulus tetep bungah
asukarena (awas…macane aja dipisah….), lan percaya yen kabeh wis tinata
dening Gusti. Mulane lur,sanadyan ketoke mayar, payo sinau kaya Barnabas kang
wani ngayahi ayahan NAMPA kanthi tulus iklasing ati kang sumarah marang Gusti.
“Kowe kuwi pora kesel ta Jo, kabeh ayahan mbok
tampani?” Takone Lik Ndoleng marang Dalijo,nalika ngerti yen Dalijo gelem dadi
panitia nggawe Cakruk kanggo ronda.
“Aku wani NAMPA, merga aku percaya kabeh ayahan
kuwi asale saka Gusti Lik…ora usah mikir sing aeng-aeng..” Semaure Dalijo
sinambi nyumet MLDne.
“Lha emange kowe Leng, dijak nyambut gae ndesa
alesan, nggreja ya padha wae alesan. geleme mung yen Wasti mangkat” Unine
Senthot sinambi dolanan androite.
“Denggelmu mlocot kuwi Thot..awakmu saben
ngerti cah wetan cubluk wis nggregeli kaya welut kesetrum” Semaure Lik Ndoleng
sinambi nyumet pituneme.
“Weh, powis ngerti Welut kesetrum Kang?” Takone
Kyai Gigut.
“Eee, jarene wong-wong kae ko..” Unine Lik
Ndoleng.
“Ora usah crigis, kuwi sinau piwulange mbahe
neng BENINGE EMBUN ESUK, wani NAMPA ayahan apa wae kang diparingake Gusti” Ngendikane Kang Solebo
lan Kyai Kento meh bebarengan.
@semesta
Tidak ada komentar:
Posting Komentar